Huolet / pelot

Mä ainaki ottaisin panadolin jos oma olo on huono! Mä söin panadolia pari tablettia ku jalkoja särki ihan hirveesti. Varmasti ottaisin myös kipeenä, jos tietäisin että se helpottaa omaa oloa.
Eihän raskausaikana suositella lääkkeitä kaksin käsin vetämää, mut ei nyt tartte kärsiäkään!
Esikoisen aikaa vedin 1g panadolia selkäsärkyihin, välillä useemmin ja välillä harvemmin.
Kannattaa toki varmistaa, että lääke on sallittu raskauden aikana. Sit vaan omaa oloa kuunnellen lääkitsemään! :)
 
Mun syke kuulostaa omaan korvaan usein nopeelta mut ihan eri ääninen kuin vauvan syke. Mitä se antaa sykeluvuiksi? Jos löytää 2ääntä pitäis välillä tulla myös toinen sykeluku näkyviin?

Mul karvalakkimalli ettei mitää sykkeitä näytä. Enkä oo laskenu ku en varmaa sais oikein ees laskettuu :/ viiko päästä neuvolalääkäri, jos sinne asti nyt kestäis odotella.
 
Oisko sulla Snifu kumminkin joku vatsatauti? Jos sulla on ihan kauhea olo, niin ota panadolia, tiedän että ei tarvi paljoa olla yli 37:n että tuntuu kurjalta.

En usko, että on vatsatauti koska pysyy ruoka nyt jo sisällä onneksi. En kyllä ole paljoa syönyt kun ei jaksa tehdä ruokaa ja oli niin ylitsepääsemättömän vaikea nousta peiton alta edes vettä hakemaan kun paleltaa. Onneksi siskoni oli puhelimen päässä ja soitin hänelle vasta itkuhätäpuhelut ja hän tulee minua auttamaan. Kohta saan jotain oikeatakin ruokaa.
Ehkä on pakko tuota panadolia ottaa ainakin yötä vasten, jotta saisi nukuttua.
 
Kannattaa lääkettä ottaa, mutta kuitenkin kohtuudella. Itse jouduin pari viikkoa sitten syömään useamman päivän ajan panadolia päänsärkyyn. Tosi vähän lääkkeitä käytän yleensäkään ja nyt raskaana ollessa vielä vähemmän. Särky vaan alko olee niin kovaa, että pakko oli ottaa lääkettä. Ja sittenpä se helpotti. :happy: Tsemppiä paranemiseen!
 
Niinhän tämä flunssa sitten nosti kuumetta, ei vielä paljoa 37,3 (mulla normaali 36,6), mutta nyt pelottaa, että onko masuasukki turvassa. Mitä olen lukenut niin vasta yli 38 asteen kuumetta pitää laskea lääkkeillä, mutta pelottaa silti. Olo on aika jyrän alle jäänyt, syöminen ollut tänään oksenteluineen huonoa ja juominen myös:sorry:. Onneksi sentään töihin soitin sitten että olen kipeä, vaikkei silloin vielä kuumetta ollukaan.

Itse olin viime raskaudessa jossain vuosisadan räkätaudissa viikon. Yhtenä iltana lämpö huiteli vähä reilu 38 asteen ja laski onneksi Panadolilla. Ja nyt olen joutunut muutaman kerran ottamaan kovaan päänsärkyyn lääkettä. Että ei se tappavaa ole vaikka joutuu välillä turvautumaan Paracetamoliin.
 
Kiitos teille kaikille tsempeistä yms.! Ihanaa kun on tämä foorumi, ei tarvi yksin murehtia ja miettiä kaikkea:Heartred.
Onneksi mieskin pääsee pian töistä ja on huomenna vapaalla, eiköhän tämä tauti vielä selätetä :)
 
Rv16 pyörähti tänää käyntiin ja huolena on tää oireettomuus! Joo, pitäis varmaan olla onnellinen, kun toisilla ei sitä oireetonta päivää olekaan,mutta huolestuttaa että onko kaikki varmasti hyvin. Ollut sen verran rankka kuukausi, mm. kaksi muuttoa, että miettii onko sitä turhan paljon rehkinyt. Tahtois käydä taas Perhe Artessa katsomassa, että Hipulla kaikki ok, mutta mitähän mahtavat ajatella, kun jatkuvasti siellä olis ravaamassa.. Olen yrittänyt saada kotidopplerilla sydänääniä kuuluviin, mutta enhän mä niitä ole löytänyt, mutta niin oli neljä viikkoa sitten neuvolassakin vaikeuksia löytää ne. Johtunee tästä ylipainoisuudesta, ettei ne äänet kuulu, mutta silti miettii että mitä jos...
 
Mene vaan oman mielenrauhan vuoksi käymään siellä Risunen , sitä varten ne neuvolat ja yksityiset on. Ei ole ns. turhia käyntejä.
 
Rv16 pyörähti tänää käyntiin ja huolena on tää oireettomuus! Joo, pitäis varmaan olla onnellinen, kun toisilla ei sitä oireetonta päivää olekaan,mutta huolestuttaa että onko kaikki varmasti hyvin. Ollut sen verran rankka kuukausi, mm. kaksi muuttoa, että miettii onko sitä turhan paljon rehkinyt. Tahtois käydä taas Perhe Artessa katsomassa, että Hipulla kaikki ok, mutta mitähän mahtavat ajatella, kun jatkuvasti siellä olis ravaamassa.. Olen yrittänyt saada kotidopplerilla sydänääniä kuuluviin, mutta enhän mä niitä ole löytänyt, mutta niin oli neljä viikkoa sitten neuvolassakin vaikeuksia löytää ne. Johtunee tästä ylipainoisuudesta, ettei ne äänet kuulu, mutta silti miettii että mitä jos...

Mullakin ollut oireeton raskaus. Lukuunottamatta näitä vuotoja :/

Aina kannattaa oman mielenrauhan takia ottaa yhteys . Turhia käyntejä ei tosiaan ole :)
 
Minullakin on täysin oireeton raskaus. Ei siis yhtään mitään muutoksia mihinkään suuntaan :)
Tulee joo aika kun tästä on kiitollinen, mutta kannattaa käydä tarkistamassa jos itseään häiritsee.
 
Mullakin on tosi pitkään ollut oireetonta mut oon vaan nauttinu tästä olosta :) doppleril sykkeet löytyy ja liikkeitä oon sillon tällön tuntenu ni en osaa huolehtia.

Mut ehottomasti kannattaa tarkistuttaa asia jos huolettaa :) perhe arte ainakin vaikutti mun mielestä niin ihanalta paikalta et sinne vaan tarkistukseen :) sitä varten ne siellä on!
 
Rv16 pyörähti tänää käyntiin ja huolena on tää oireettomuus! Joo, pitäis varmaan olla onnellinen, kun toisilla ei sitä oireetonta päivää olekaan,mutta huolestuttaa että onko kaikki varmasti hyvin. Ollut sen verran rankka kuukausi, mm. kaksi muuttoa, että miettii onko sitä turhan paljon rehkinyt. Tahtois käydä taas Perhe Artessa katsomassa, että Hipulla kaikki ok, mutta mitähän mahtavat ajatella, kun jatkuvasti siellä olis ravaamassa.. Olen yrittänyt saada kotidopplerilla sydänääniä kuuluviin, mutta enhän mä niitä ole löytänyt, mutta niin oli neljä viikkoa sitten neuvolassakin vaikeuksia löytää ne. Johtunee tästä ylipainoisuudesta, ettei ne äänet kuulu, mutta silti miettii että mitä jos...

Mä oon käyny jo pari kertaa Perhe-Artessa viikoilla 14+-16+ :joyful: Lisäksi vielä hoitojen jälkimaininkeina pari varhaisultraa 6+ ja 8+.

Jos susta tuntuu että haluat mennä tarkistuttamaan niin mene ihmeessä! Niillehän sä oot kuitenkin maksava asiakas?
Mulle ainakin tuoneet NIIIIIN paljon mielenrauhaa että aivan korvaamatonta ollut. Joku voi pitää turhana, aivan sama! :)
 
Huomenna kyllä soitan neuvolaan.. viime vk hematooma kontrollissa kaikki piti olla ok. Eli hematooma kadonnut.. se oli to ja pe sitten tuli taas ruskeaa vuotoa. Keskiviikkona oli nt-ultra eikä sielläkään ollut mitn poikkeavaa,eilen aamulla vuodin pönttöön kirkasta verta ja pyyhkiessäkin sitä vielä tuli. Jatkunut nyt ruskeana tuhruna. Polille päivystykseen ei eilen suostunu ottaa vaikka naistentaudeissa sanottiin että heti sinne jos alkaa vuotaa verta koska olen niiden listoilla.
 
Risunen: Onko teillä neuvoloissa tarjolla mahdollisuutta käydä kuuntelemassa sydänääniä avoimessa neuvolassa? Perhe-Artekin varmasti hyvä vaihtoehto, jos itseä stressaa muuten paljon.
 
Mä huomaan että alitajuisesti pelkään että raskaus menee kesken vaikkei mitään siihen viittaavaa ole ollut, mut jotenkin aina kun tulee enemmän valkovuotoa tms minkä tuntee niin aina tulee pelko et jos se onkin verta mitä "valahti". Mut kai tää on ihan normaalia miettiä tollasia..?
Näin myös yks yö unta et olin jo synnyttänyt ja mulla oli kohtu revennyt ja väliliha tosi pahasti :eek: vaikka en mä näin hereillä ollessa niinkään synnytystä vielä oo ehtiny pelätä..
 
Risunen: Onko teillä neuvoloissa tarjolla mahdollisuutta käydä kuuntelemassa sydänääniä avoimessa neuvolassa? Perhe-Artekin varmasti hyvä vaihtoehto, jos itseä stressaa muuten paljon.

En tiedä, ei ole ollut tarvetta kysyä, mutta varasin nyt sitten ultra-ajan tiistaille, niin eipähän tarvitse murehtia!
 
Mä oon käyny jo pari kertaa Perhe-Artessa viikoilla 14+-16+ :joyful: Lisäksi vielä hoitojen jälkimaininkeina pari varhaisultraa 6+ ja 8+.

Jos susta tuntuu että haluat mennä tarkistuttamaan niin mene ihmeessä! Niillehän sä oot kuitenkin maksava asiakas?
Mulle ainakin tuoneet NIIIIIN paljon mielenrauhaa että aivan korvaamatonta ollut. Joku voi pitää turhana, aivan sama! :)

Oletko käynyt Perhe Artessa Helsingissä siis? Paljonko yksi ultraus maksaa? Onko se 3D vai 4D?
 
Huomenna kyllä soitan neuvolaan.. viime vk hematooma kontrollissa kaikki piti olla ok. Eli hematooma kadonnut.. se oli to ja pe sitten tuli taas ruskeaa vuotoa. Keskiviikkona oli nt-ultra eikä sielläkään ollut mitn poikkeavaa,eilen aamulla vuodin pönttöön kirkasta verta ja pyyhkiessäkin sitä vielä tuli. Jatkunut nyt ruskeana tuhruna. Polille päivystykseen ei eilen suostunu ottaa vaikka naistentaudeissa sanottiin että heti sinne jos alkaa vuotaa verta koska olen niiden listoilla.

Jos sieltä ne viimeiset oli jo valumassa pois päin eikä siksi näkyny ultrassakaan enää? Toivotaan kovasti että on ihan harmitonta tuo vuotelu nyt. Tsemppiä! :Heartred Ja soita aamulla neuvolaan taikka suoraan sinne polille.
 
Oletko käynyt Perhe Artessa Helsingissä siis? Paljonko yksi ultraus maksaa? Onko se 3D vai 4D?

Juu Hgissä oon käynyt. Ihan perusultrassa vasta. Se oli 70+15 eur tmstomaksu = 85eur.
Mennään varmaan 3D/4D:hen myös tuonne, kätilö sanoi sen maksavan n 150 eur ja kestää tunnin. Tuo perusultra-aika on n. 30min.

Se on (käsittääkseni) edullisempi ku muut yksityiset..tai voihan vastaavia paikkoja oöla muitakin. Mut siellä ei oo erillistä vastaanottohenkilöä vaan soitat ovikelloa ja joku niistä kätilöistä avaa oven ku ehtii :) tai edellinen asiakas. Esitietolomake täytetään siinä odottaessa ekan kerran. Mut varmaan tuolla saatu kustannukset alas. Mulle passaa ainakin tuo hyvin...
 
Mä kyl suosittelen tota helsingin perhe-artea! Me käytii siel varhaisultrassa eikä 85€ ollu paha hinta!
Mietitään myös heidän 4D ultraa :)
Ei olis kallis sekään.

Toi paikkahan on yksityinen neuvola. Ultratessa he ei ota kantaa rakenteellisiin asioihin yms. vaan toteavat raskauksia ja mahdollistavat "halvat" vauvan ihastelukäynnit! :) mitään virallisia tutkimuksia eivät teee kun ei moisiin ole koulutusta.
Mut meille ainakin riittää nää ihastelukäynnit, kun julkisella puolella käydään nt- ja rakenneultra.
 
Takaisin
Top