Nt-ultra

Vau Suski.81 sehän sit pomppas :grin Eikö sulla niitten menkkojen jälkeen ollut vielä mitään oireita? Johan sä pääset kohta uudestaan ultraan :)
 
Virtsanäytteen tulokset tuli jo tänään omakantaan!! Ei onneksi ollut niissä mitään. Tää streptokokki mikä täällä joiltain on löytynyt näkyy ilmeisesti veritesteissä sitten? Tulispa nekin nopeasti niin sais sitten tietää ja toivottavasti lakata jännäämästä :D

Streptokokkia ei katsota verinäytteestä, ja tosiaan yleensä sitä ei katsota alkuraskaudessa ollenkaan. :) Pk-seudulla niitä ei ainakaan alkuraskaudessa seulota, eikä siinä tosiaan ole järkeäkään kun vastaus on voimassa 2vkoa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Ainiin ja noihin tuloksiin; mulla lukee omakannassa että multa löytyi streptokokki. Se onkin taas ihan uusi juttu. Ilmeisesti ei aiheuta muutakuin että synnytyksen aikana saan antibioottia suoraan suoneen?

Tilanne voi vielä muuttua ennen synnytystä, tuo streptovastaus kun ei ole voimassa kun sen 2vkoa. :) Eli seulovat sen sulta vielä uudestaan ennen synnytystä.
 
Synnytyksen ajaksi on saatava hoitaja koiralle ja esikoiselle. Luultavasti Helsingistä mun sisko tai miehen veli, mut molemmat on työssäkäyviä. Jos sattuu keskelle viikkoa aamuaikaan, nii menee vaikeaksi. Lentäen mummo tai pappa pikana paikalle?!
 
Ayla85 onko siellä päin mahdollista saada tilapäishoitoa? Jotkut yksityiset päiväkodit ja yksityiset pph:t voi sellasta järjestää, kannattaa kysellä sellaseksi varapaikaks jos ei kukaan muu pääse.
 
Meillä on kans ongelma sitten joskus synnytyksen aikana, että kuka hoitaa esikoisen. Tarvittaessa menen sitten yksin synnyttämään ja mies hoitaa esikoisen, mutta unelmatilanne se ei ole...
 
Meillä varmaan miehen äitiä pyydetään tulemaan meille asustelemaan synnytyksen tiennoilla. Hän on vain kevät-syksy ajan töissä. Varmaahan ei tietty ole, kuinka kauan anoppi joutuu meillä majailee ennen vauvan syntymää, ja jos pikainen lähtö tulee aiemmin, niin anopilla menee vajaa tunti ajellessa meille.
Omat vanhempani olisivat tässä lähempänä, mutta suhteeni heihin on hieman erilainen, näin ollen en halua heistä apua
 
Esikoisen kans mun äiti tuli meille 2 viikoksi pohjoisesta sinä päivänä kun mulla oli la. Mutta lapsi syntyi sinä päivänä kun mummon piti lähtee pois... hankki sit junalipun seuraavaksi päiväksi et ehtii ees nähdä pikkusen..

Nyt en tiä miten tehdään. Riippuu vähä tuleeko suunniteltu sektio vai normisynnytys.. suunnitellun kans ois tietty helpompi sumplia se tulo, mut pitää kattoo sinne about vkolle 36 kunnes tiedetään mitä tapahtuu..

Miehen suku ei oo suomessa niin niistä ei apua heru.
Ystäviä mulla on kyl paljo lähellä et niihin onneks pystyy tarvittaessa tukeutuun. Mielelläni miehen otan synnytykseen..
 
Esikoisen kans mun äiti tuli meille 2 viikoksi pohjoisesta sinä päivänä kun mulla oli la. Mutta lapsi syntyi sinä päivänä kun mummon piti lähtee pois... hankki sit junalipun seuraavaksi päiväksi et ehtii ees nähdä pikkusen..

Nyt en tiä miten tehdään. Riippuu vähä tuleeko suunniteltu sektio vai normisynnytys.. suunnitellun kans ois tietty helpompi sumplia se tulo, mut pitää kattoo sinne about vkolle 36 kunnes tiedetään mitä tapahtuu..

Miehen suku ei oo suomessa niin niistä ei apua heru.
Ystäviä mulla on kyl paljo lähellä et niihin onneks pystyy tarvittaessa tukeutuun. Mielelläni miehen otan synnytykseen..

Miksi suunniteltu sektio?:)

Itsellä oli suunniteltu sektio tytöstä mutta tyttö päättikin ruveta syntymään ennen sitä. Ne kun pitkittää sitä leikkauspäivää mahd lähelle la;ta.
 
Nt-ultrassa käyty, kaikki hyvin :) Laskettu aika siirtyi myöhemmäksi, eli uusi aika on 29.12. ja oli siis viisi päivää nuorempi kuin menkkojen mukaan. Vastasi siis omia tuntemuksia oviksen suhteen. Tää on eka kerta kun laskettua aikaa jouduttiin muuttamaan. Kaikissa kolmessa edellisessä on pysytty siinä mikä on laskettu 28pv:n kierron mukaan vaikka kierto olisi ollut pidempi. Tää on myös eka kerta kun istukka onkin edessä ja alhaalla, kaikissa muissa on ollu takana ylhäällä. Nyt alko jännittämään meneekö synnytyskin sitten kaikin tavoin erilailla, sitä kun en tahtoisi. Istukka ei kuitenkaa ilmeisesti ollu kohdunsuun tiellä, ja kuulemma vielä nousee sieltä lisää kohdun kasvaessa.
 
Niin juu ja meillä siis nyt 12+0 uuden lasketun mukaan :) Nyt mäkin voin ruveta poksauttelemaan :grin
 
Hippunen2: mä en auennut esikoisen synnytyksessä kuin 4cm ja se päättyi kiireelliseen sektioon.
Ne tekee mulle synnytystapa-arvion ja kuvaavat kai (en oo varma) mun lantion et onko rakenteellisesti mulla ees mahdollista synnyttää.

Mun tädillä (4 lasta) on vika ettei aukea kuin pari senttiä, niin kaikki ollut sektioita.
 
Takaisin
Top