Vauvan liikkeet!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susqi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bebestä on tullut hirmu voimakas, masu menee ihan ihme asentoihin kun hän punkee ja vänkää masussa. Nyt uutena on tullut että yrittää oikeasta kyljestä läpi, tuntuu aika metkalta. :p

Muutenkin en edes muistanut miltä nämä liikkeet tuntuvat. Olen aivan häkeltynyt että siellä pieni on voimissaan ja kasvaa mun sisällä. <3

Liikkumatilaa tuntuisi olevan hurjasti, ensin on yhdessä kohtaa ja kohta jo toisaalla. :joyful:

Eipä mitään vieläkään, rv 18+2. Tosin ärtyneen suolen oireyhtymä varmasti sekoittaa pakkaa sekin, herkästi pistän kaikki tuntemukset suoliston piikkiin.

Täällä on nyt tän loppuviikon ajan alkanut tuntua jotain epämääräisiä tuntemuksia, ainakin haluaisin ajatella niiden olevan vauvan liikkeitä! Mutta kun eka on kyseessä enkä oikein tarkalleen tiedä miltä ne liikkeet tuntuu niin ihan varma en ole... :confused: Tänään alkoi rv 19, joten parin viikon sisään kai liikkeiden pitäisi joka tapauksessa alkaa tuntua, niin ehkäpä mä nyt melko luottavaisin mielin voin väittää noiden tuntemuksien olevan oikeita potkuja! :D

Minullakaan ei vielä mitään tuntemuksia ja jo rv 19+6 tänään. Rakenneultra tällä viikolla. Toivottavasti siellä on kuitenkin eloisa pieni!

Minullakaan ei vielä mitään tuntemuksia ja jo rv 19+6 tänään. Rakenneultra tällä viikolla. Toivottavasti siellä on kuitenkin eloisa pieni!
Mä tunsin ekasta vasta viikko-kaksi rakenneultran jälkeen. Istukka oli edessä, niin se vaimensi kaikki liikkeet. Kun vauva kasvoi, sai liikkeitä sitten ihan tarpeeksi tuntea :D

Mullakin jo 17+1 ja vaikka luulin joku aika sitten tunteneeni jotain, ni en oo kyllä enää varma mitä se oli, ku nyt ei oo ollu yhtää mitään. No, esikoisestakin muustaakseni vasta rv20 tietämillä tuntui pieniä potkuja.

Täälläkään ei mitään, 16+3, mut oon varautunut ootteleen helposti johonki 21. viikolle.

Mulla on ihme kyllä tullut pieniä tuntemuksia vaikka olen ensiodottaja ja istukka on edessä. Nyt rv 19+4. Joka päivä ei tunnu, mutta aina silloin tällöin osun kuulostelemaan juuri silloin kuin pikkuinen himmastaa. :joyful: Olen aika varma, että eilen tunsin jonkun sortin kuperkeikan, tuntui hassulta :hilarious:

Tänään töissä saattoi olla sellainen tuntemus, kuin joku olisi mojauttanut sisältä päin kevyesti. Toisaalta tuntui ilmakuplalta mutta oli niin oudossa kohdassa, että saattoi olla vauvankin töytäisy. Sen yhden jälkeen ei sitten ole mitään erikoista tuntunutkaan, en ole kyllä kuulostellutkaan.

Pitkään olen kuulostellut että oisko liikkeitä mutta menneet tilanteet ohi niin nopeasti että ei ole pystynyt varmasti sanomaan. Nyt 18+6 ja lauantaina tunsin ihan varmasti liikkeitä ekan kerran ja sen jälkeen aika paljonkin. Vihdoin :)

Mulla 18+3 ja oon rv14 alkaen tuntenu liikkeitä, mutta en vieläkään tunne varmaan edes päivittäin. Autossa ja yöllä tuntuu usein mutta päivällä ei yleensä oikein mitään kun ite tekee kaikkea.

Mulla sama kuin Aarialla, nyt viikkoja 17+1. Ensin olin tosi epävarma että ovatko tuntemukset tosiaan liikkeitä vaan jotain suolen kurinoita, mutta hiljalleen olen varmistunut asiasta kun tuntemukset ovat voimistuneet. Lähinnä tulee mieleen, että alavatsassa asustelisi joku pieni kala :)

Ei oo liikkeitä alkanut tuntumaan.... Joskus rv 10-12 tienoilla tuntui kutittelua ja jotain tosi pieniä tuntemuksia, mutta nyt ei tunnu sitäkään. Esikoisen raskaudessa istukka oli edessä eikä varmaan tästä johtuen tuntunut kunnon potkuja/liikkeitä oikein koko raskauden aikana, ihan viimeisinä kuukaisina parhaiten tuntui hikat ja venyttelyt (paino aina inhottavasti kylkiin). Enkä oo enään kauheesti odotellukaan tässä raskaudessa tuntevani kovinkaan pian liikkeitä, vaikka istukka onkin takana, ainakin nt- ultrassa oli näin :D Tänään 17+2

Heippa!

Millä viikoilla ensisynnyttäjällä liikkeet alkaa tuntumaan? Itselläni vierähti juuri rv 18 käyntiin ja toistaiseksi ei mitään :)

Heippa!

Millä viikoilla ensisynnyttäjällä liikkeet alkaa tuntumaan? Itselläni vierähti juuri rv 18 käyntiin ja toistaiseksi ei mitään :)

Sanoisin, et älä hätäile, niin hankalaa kuin se onkin <3
Minä tunsin varmuudella liikkeet eilen 19+6, eka raskaus ja istukka edessä.

En halua lannistaa, mutta itsellä ei esikoisen raskaudessa tuntunut oikein kunnon liikkeitä/ potkuja koko raskauden aikana, istukka oli edessä :( Se on tosi yksilöllistä: joillakin tuntuu aikasemmin, jotkut tuntee myöhemmin tai kuten minä en tuntenut ollenkaan varsinaisia liikkeitä. Eli toisin sanoen kärsivällisyyttä :)

Mulla on ensimmäinen raskaus ja aloin tuntemaan liikkeitä rv 15. Nyt menossa Rv 19 ja liikkeet alkaa olla jo aika isoja ja niitä tuntuu paljon. En tiedä missä istukka tällä hetkellä sijaitsee, vielä np-ultrassa se oli kohdunsuulla. Toki päivissä on eroja, välillä bebe on aktiivisempi ja välillä on rauhalliempia päiviä. Mutta esim. eilen oli koko päivän sellainen monotus ja kuperkeikkailu käynnissä että tuntui jo välillä vähän häijyltä :D En edes uskalla ajatella millaista se on sitten muutamien viikkojen päästä...

Takaisin