Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan metrilakut ku kummittelee mielessä, kohta varmaa pakko tilata :S kaupan lihspiirakatki houkuttas, nytkö roskamättö alkaa tehä tuloa mielihaluihin. :(

Aneska, Metrilakut kummitellu täälläkin siitä asti kun niistä mainitsit. :p Täytyy varmaan munkin tilata, mutta sitten lokakuussa. :wink

Mulla on inhottava vaihe menossa, kun ei tee mieli mitään. Olen siis flunssassa ja mikään ruoka ei mene alas. Olen laihtunutkin 2 kg viidessä päivässä. Lääkäri sanoi, että tärkeintä että juo paljon, vauvat saa kyllä ravinnon väliaikaisesti muuta kautta. Mutta olisi ihanaa, jos edes joku ruoka maistuisi.

Ainoa liharuoka mikä o menny alas ilma ällötystä on nakit väkevällä sinapilla :Dd

Sinapista tuli mieleen, että kuinkahan kauan dijon-sinappi säilyy avattuna jääkaapissa? Joskus ärsyttää, kun pakkauksissa ei ole minkäänlaista vinkkiä säilyvyydestä avattuna :/

Sinapista tuli mieleen, että kuinkahan kauan dijon-sinappi säilyy avattuna jääkaapissa? Joskus ärsyttää, kun pakkauksissa ei ole minkäänlaista vinkkiä säilyvyydestä avattuna :/

Eiköhän se säily.. Kyllähän se niin hapokasta on että tuskin hetkessä pilaantuu..

No niin minäkin vähän ajattelin, ettei nyt ihan hetkessä pilaannu. Neste kyllä nouseen pinnalle, mutta ei se vaarallista ole :)

Mun uusimmat (nyt kun flunssa vähän hellittää) on omena, passionhedelmä, mehujäätelöt, omenasosekakku ja tuoremehu :)

Mulle ei maistu melkein mikään muu kunnon ruoka kuin puuro.. :/ ja no kalaruoat aina välillä! Mut melkein kaikki kotikokkailut ällöttää. Puurosta vaan ei pysy kauaa nälkä pois niin sit saa olla koko ajan napsimassa välipalaa..

ja siis aina oon himoinnut salmiakkia, muut peruskarkit, varsinkaan hedelmäkarkit ei oo niin maistunut (tai noooo, ainahan karkki kuin karkki maistuu mut ei oo suosikkia :D ) mut nyt himoitsen ihan hedelmäkarkkejs, irtokarkkeja ihan sama minkälaisia, salmiakkia edelleen..... karkki maistuu ihan törrkeen hyvälle. Ei hyvä juttu ollenkaan :D

Mun tekee mieli karkkia, mutta sen jälkeen tulee huono olo... Suolanen maistuu parhaiten :) Äsken pitsaa ja hyvää oli!

Onneksi mun ei tarvitse kokkailla, en varmaan kans sais syötyä juuri mitään, en ainakaan niitä omia kokkauksia :/

Kävi äsken outo juttu, kun oltiin sukulaisten kanssa raflassa syömässä. En ole koskaan tykännyt punaviinistä, ja oon juonut punkkua vaan jos koko muu seurue on punaisen kannalla - silloinkin tyyliin puoli lasia.
Nyt vieressä istunut tilasi punaviinin, ja ai että se tuoksu! Mun hajuaisti ei ole mikään kummonen normaalisti, mutta nyt en koko ruokailun aikana haistanut muuta kuin tuon punkun. Kaikki muut alkoholit mitä alkuraskaudesta on jossain joutunut haistamaan, on kuvottaneet, mutta oudosti tämä ei.. Hetken jo mietin, että tota pitää sitten tilata synnärille :p

Mä olen ollut koko raskauden ollut juomatta kahvia kun pelkkä hajukin on ällöttänyt. Noh tänään suklaakakun kanssa totesin että nyt on saatava kahvia!! En uskaltanut kun vähän hörppiä ettei maha mene oudoksesta selaisin, mutta kylläpä maistui hyvälle vaikka oli pahaa kahvia (eli väkevää ja vähän kitkerää) :D

Mä olen ollut koko raskauden ollut juomatta kahvia kun pelkkä hajukin on ällöttänyt. Noh tänään suklaakakun kanssa totesin että nyt on saatava kahvia!! En uskaltanut kun vähän hörppiä ettei maha mene oudoksesta selaisin, mutta kylläpä maistui hyvälle vaikka oli pahaa kahvia (eli väkevää ja vähän kitkerää) :D

Mä oon koko alku raskauden pystynyt juomaan. Tosin en en enää muuten ku aamulla. :D
Mun mies polttaa sähkötupakkaa niin ne jotkut nesteet mitä se käyttää saa oksennuksen kurkkuun.

Mulla tuntuu menevän niin että joku himottaa ja sit ostan sitä, syön pari päivää ja sit ei pysty enää koskee ollenkaan. Esim banaanijugurtti pitäis heittää jo mäkeen kun ei vaan pysty. Myös tämmönen perusruoka niinkuin leipä. Pari pv voi samaa syödä ja sitten ei enää.. Loppuu kohta leipämerkit :D

Tuo on mullakin ollut vähän ongelma, kun oon syönyt paljon enemmän leipää kuin normaalisti. Tuntuu hankalalta keksiä töihin lounaalle jotain evästä, kun en halua käydä ruokalassa syömässä. Syön niin pieniä annoksia, etten viitsisi maksaa 7-8 euroa niistä. Kotoa en lämmitettäviä ruokia viitsis niitäkään roudata mukana. Olen sitten tehnyt voileivät ja ottanut jogurttia mukaan. Alkaa tulla jo korvista ulos, jopa tomaatti, josta normaalisti tykkään. Ehkä jotkin kylmät salaatit tms. pitäisi ottaa listalle...

Kaari; maistuisko hedelmäsalaatit? Tai valmiiks naposteltaviks pilkotut porkkanat? Banaani? Vauvan hedelmäsoseet? (ite suosin näitä säilyvyyden ja helppouden vuoks! Sopii hyvin myös rahkan, raejuuston, puuron tms kaveriksi) Lihaisat leikkeleet?

Itellä ruokahalu totisesti kohillaan! Ollut ennen raskautta ja on nytkin! =D Jossain vaiheessa oli niin turvonnut olo et joutu vähän pienentää annoskokoa, mut se ei mun annoskoossa mitään haittaa =D Syön paljon ja usein ni pysyy elimistön perusaineenvaihdunta myös korkealla...

Kyllä nuo olis ihan hyviä vaihtoehtoja Sonic :) Täytyis itse käydä kaupassa, niin vois yrittää löytää hyviä vaihtoehtoja. Käyn ruokakaupassa todella harvoin, kun isäntä hoitaa ruokaostokset. En edes valikoimaa tiedä enää, minkälaisia vaihtoehtoja mahtais löytyä o.O

Takaisin