Tammikuun höpinöitä löpinöitä

Ite en oo kummassakaan raskaudessa huomannu että näkö olis heikentyny millään tapaa eikä myös kään mitään arpia oo tullu vaikka yli 20kg tullu molemmissa raskauksissa. Tuntuu välillä nii hullulta nää rauskaus ajat kun on ollu niin oireettomia nää kummatki raskaudet! Tänä oli ensimmäinen kunnon suonenveto pohkeesa että piti oikeen ähkyä, puhkua ja kitistä = ) mies tais saada pienen sydärin että joko me nyt yhtäkkii lähetään synnyttää = D
 
Mulla nyt selkeesti näkö heikentynyt. Esikoisesta en muista moista. Täytyy viedä kännykkäkin kauemmas, et nään lukea näit tekstejä, ja jotain tuoteselosteita yms. lukiessa oikeen naurattaa tää tihrustaminen...
Raskausarpia ei oo tullu, painoa n.10kg koko raskauden aikana eli sama ku esikoisesta. Esikoisen kohdalla oli jälkitarkastuksessa jo paino melkein normaali, muistaakseni -9kg. Mut se tippui vielä "pahimmillaan" n.5kg lähtöpainosta imettäessä, mikä mun kokoiselle ehkä liikaa...
 
Minun Pitää varmaan huomenna äippäpolilla ultrassa kysyä onko meille vielä poika tulossa kun jo kolme läheistä nähny unta että tyttö meille on syntynyt. :D alko jo ihteensäkin epäilyttää... :D
 
Vitsailin miehelle että mitähän tää vauva vielä kokee masun ulkopuolella kun masussa ollessa saa jo kunnolla runtua :D
Pyllähdin pari viikkoa sitten ulkona ja häntäluu kipeytyi todella paljon. Tänään sitten nuorimmainen laski mun päälle tai alle stigalla ja varoin tietysti mahaa ja mun häntäluu sai taas iskua ihan kunnolla.. Mies siinä mua nosteli ylös paniikissa että mitä sattu kun minä vaan nauroin vaikka sattuu niin kovasti. Onneks vauva myllertää niin tietää että sillä on kaikki hyvin. :)
 
Heh :D mie taas näin yks yö unta että mies synnytti tän vauvan! Melko nopeelta toiminnalta se näytti. Seisaaltaan pari ponnistusta ja vauva liuku nätisti lattialle :D saa nähdä miten kieroks nää unet vielä kerkeää mennä!

Meillä mies itse näki unta että synnytti vauvan, ja vauva oli lähtenyt heti kävelemään synnyttyään. :D Kyselin että no miltäs se synnyttäminen tuntui niin sanoi että "helppoa oli, vähän kun olis kakalla käynyt". :D Naureskelin vaan että tokkopa ihan niin helpolla pääsee tämä oikea synnyttävä osapuoli. :D
 
Tulipa käytyä synnytysosastolla mutka kun on tullut supistuksia usean tunnin ajan 2 min välein. No eipä ollutkaan hätää. Seuraavan kerran odotan lapsivettä ennen kuin lähden. On ne vaan kipeät mutta mieluummin kotona kuin osastolla ja pihi luonteeltaan olen. Ei saatu tarinaa;oli synkkä ja myrskyinen yö... Välttämättä
 
Hautomakone täällä hei! Mitään ei jaksa tehdä ja ainoa siedettävä asento on tyynyillä tuettu puoli-istuva asento jalat enemmän tai vähemmän levällään. Tosi viehkeä olo, mutta taas on yksi päivä kulutettu.

Tällaiselle touhutoopelle makaaminen on yksi tylsimmistä asioista ja sitä on nyt todellakin tullut harrastettua. Viikon päästä viimeistään miulla on sentään mahan tilalla pötköttelykaveri, jota ihmetellä.

Kohta saattaisi tulla käynnistelyn kotikonstit kyseeseen. Jotenkin miusta tuntuu, että hormonitoiminnalle ja imetyksen kannalta voisi olla parempi, jos ennen sektiota synnytys edes jollain tasolla lähtisi käyntiin. Meillä on kuitenkin toiveena mahdollisimman pitkä imetysaika, kun sekin voi suitsia tuota endometrioosia.

Tänään siis 38+3 ja sektioon tj 7.
 
Runoilijatar ymmärrän, mä päätin kans sillon sen toisen käynnin jälkeen että enää en turhaa mee. Sitte kituuttelinki kotona sen 10h supistuksien kans ja lopulta ku lähdettiin oli jo tosi tuskasta olla, en vaan enää kestäny kivuis. Mutta olin sitte sen 4cm auki ja pian sen 5cm että eivät onneks enää kotia pistäneet vaikka supistukset harveniki.

Piinamiina toivottavasti lähtis sielä itekseen synnytys käynnistymään!
 
niemja, mites teillä pojun kanssa sujuu? Miten olet toipunut synnytyksestä? :)

Joo, minusta vaan tuntuu ettei äitiä kuunnella tarpeeksi. Pitäisi osata raivota ja huutaa että joku havahtuisi. Toki eipä polilla ole kenelläkään tod. Aikaa pysähtyä millekään vaan homma toimii liukuhihnalla. Eikös se olisi lapsenkin kannalta hyvä että äiti voisi hyvin ja olisi tasapainoisessa tilassa jo ennen syntymää?! En nyt tarkoita turhaa käyntiä osastolla vaan niinku yleensäkin. Kuulostaa siltä ettei moniakaan äitejä kuulla. Aivan kuin terve järki häviäisi odotuksen myötä. Pelottaa ettei tule kohdatuksi oikeasti synnärillä kun on se h-hetki. Eikä mun mies osaa edes suuttua jos mun yli kävellään.

Vielä vähemmän kun on radi, niin kuunnellaan. Kerrankin joku sanoi sen ääneen tuolla synnärillä mutkan tehdessäni ,että loppuraskaudessa myös raskaushormonit yleisesti voi vaikuttaa sokeriarvoihin eikä niihin lääkkeet nii tehoa. Ja mulle nalkutetaan yhdestä poikkeavasta arvosta ,jolle ei ole edes selitystä. Nojaah. Ei jaksa oikein toivoa suuria.
 
Runoilijatar hyvin on lähteny menemään! :) nyt ku esikoinenki alkaa hoksaamaan että vauva tuli jäädäkseen nii se hokee vauvaa koko ajan ja ettii sitä ja aijjailee, ihanaa kattottavaa ♡
Tyytyväänen vauva ainaki vielä :D

Mutta joo, tuo on turhauttavaa kun äitiä ei ajatella. Mun täytyy sanoa että Jyväskyläs pelkopolin asiakkaana on loistava palvelu kyllä! Mut on otettu tosi hyvin huomioon aina. :)
 
Mulla on tapana hipsutella, tökkiä ja töniä masua, että saisin sinne liikettä(ei kyllä siis ikinä auta) ...mutta on ihan hauskaa myös koittaa tunnustella missä ois jalkaa tai kättä yms. Mut onkohan ihan tyhmä ajatus kun aloin kauhistelemaan kun ihan tuolla alamasulla tökin että tökin bebeä vaikka silmään ja pian hänelle tulee näköhaittoja yms [emoji20]

Taidan taas käydä pikkuhiljaa tooooosi vainoharhaseks...
 
Muokattu viimeksi:
Luen myös aikani kuluks tammikuisten keskusteluja mitä muutkin ilmeisesti tekee. Pakko kertoo ku innoissaa kattelin vuoden alussa miten kaikki Syntyneet-keskusteluun listatut syntyi ennen laskettua aikaa. Katoin et prosentuaalisest ihan selvä enemmistö syntyy rv38 ja rv39!

Kävin pitkäst aikaa kattomassa sitä listaa kun kuun loppupuolella syntyneet on ynnätty siihen kans. Tais kääntyy niin et enemmän oli jo yliaikaisia ja lisää tulee :grin:shifty:
 
Mäkin olen seurannut tammikuisia mut nyt yleinen puoli siellä on hiljentynyt, taitaa olla muutama synnyttämätön enää odottelemassa.

Itsellä hyvin nukuttu yö takana mutta alaselkä on kipeä/jumissa. Pitää venytellä ja rullailla auki sitä kunhan jaksaa nousta.

Aika varmuudella viimeinen viikonloppu ilman vauvaa kun keskiviikkona käynnistetään. Ei haittaisi yhtään vaikka syntyisi tänään, mutta ei oo pitkää aikaa enää muutenkaan jäljellä odottelua. Toisaalta ois jännempää kun ei tietäis käynnistyspäivää, mutta sit tää vois kasvaa ties kuinka isoksi eikä mun hermot taitaisi kestää sitäkään jos yliajalle paukkuisi.
 
Olivia82, millä viikoilla sinulla käynnistys? Minulla myös kahden viikon päästä keskiviikkona käynnistys edessä, silloin viikkoja 38+0 ☺
 
Voi anteeks Gagezzz mä repesin totaalisesti tolle mielikuvalle että tökit vauvaparkaa silmään.. :bag: :hilarious: Mä mietin just tänään kun lääkäri teki sisätutkimuksen aika kovakouraisesti ja mulla on vieläkin koko alapää tooosi hellänä, että onko se lääkäri voinu sörkkiä sormillaan vauvan päätä ja voiko vauvalla olla päänsärkyä sen takia.. Otin varmuuden vuoks panadolia vauvan päänsärkyyn :nailbiting:

Joo-o nää ajatukset on joskus ehkä vähän outoja :rolleyes:
 
Outoa, lähetin ton mun viestin jo eilen läppäriltä mutta kännykässä näkyy et olis lähteny tänään... o_O
 
Koko foorumi tökki eilen / viime yönä. Hetken oli kokonaan pois käytöstä. Ehkä siinä syy. :)
 
Takaisin
Top