NT-ultra

Meillä myös kaikki hyvin, jos nyt vois vähän edes hengähtää :) Niskaturvotus oli 1,4 ja riskiluvut tulee parin päivän päästä. Pari päivää laskettua aikaa isompi pieni oli, mutta ei muutettu päivää. Omiin silmiin aika rauhaksiin siellä oli, mutta mulla ei ookkaan mitään mihin verrata, ultraajan mielestä kuitenkin vikkelä kaveri :)
 
Nt takana ja hui kun meinas herkistyä kun näki papusen jo niin isona. Kaikki oli niin kuin pitääkin ja papunen jumppaili kovasti. Ultraajan mielestä pää oli liian suorana, mittaustulos sai muutaman päivän pidemmälle sen vuoksi. Vilkutti jopa kerran :Heartred
Puoliso ihan pähkinöinä nyt kun hänelle esikoinen ja koko ajan todellisemmaksi tulee uusi tulokas :D
 
Meilläkin on nyt ollut nt-ultra ja vuodon syyksikin selvisi hematooma. Pitäisi sulaa itsestään, mutta toki tässä riskit on olemassa ettei vie sikiötä mukanaan tai laajene ja ala vuotaa istukan alta ja siten irrottaa koko istukkaa...siinä ei sitten oikein mitään voi. Pitäisi ottaa nyt rauhallisesti, henkisesti ei ehkä niin helppoa. Näin seulontalabroja ja jäin niitä miettimään kun aiempaan verrattuna oli tietysti iän myötä huonompaan suuntaan, vaikka niskaturvotus oli ihan normaali. Varsinaisia seulontatuloksia ja sitä riskisuhdetta en vielä tiedä, tulee sitten perästä. Ainahan näitä todennäköisyyksiä ja suhteita jää miettimään. Seulonnoillakaan ei kaikkea löydetä, joten ei nekään mitään 100% varmoja ole. No, harvemmin tietysti mikään on aina täysin varmaa. Oliko joku käynyt nipt-testissä? Maksaako oikeasti sen jotain 1000e???
 
Mä kävin nipt-testissä ja jokunen muukin heinäkuisista on käynyt. Mulla maksoi laajempi nipt (tsekattiin myös joitakin mikrodeleetioita) n. 1.100 euroa. Sisälsi yhden lääkäri/ultrakäynnin.
 
Onko täällä ketään kuka ei ois "kerennyt" siihen että katsotaan ne riskiluvut yms niihin kromosomihäiriöihin vai mitä niistä nyt tutkitaankaan,sitä downin mahdollisuutta jne. Mä kävin kyllä ajallaan verikokeissa ja siinä nt-ultrassakin, mutta kun sikiö oli jo ilmeisesti ns "kasvanut yli" siitä tai jotain se ultraaja sano että on liian iso jo, kun vastas muutenki noin neljää päivää isompaa mitä oli viikkoja. Uus yritys sitten 15+0 - 16+6 viikoilla. Mietityttää vaan että jäinkö nyt jostakin paitsi sen takia :S ensimmäinen raskaus kuitenkin kyseessä ni muutenkaan oo mitään hajua tuommosista :D
 
Onko täällä ketään kuka ei ois "kerennyt" siihen että katsotaan ne riskiluvut yms niihin kromosomihäiriöihin vai mitä niistä nyt tutkitaankaan,sitä downin mahdollisuutta jne. Mä kävin kyllä ajallaan verikokeissa ja siinä nt-ultrassakin, mutta kun sikiö oli jo ilmeisesti ns "kasvanut yli" siitä tai jotain se ultraaja sano että on liian iso jo, kun vastas muutenki noin neljää päivää isompaa mitä oli viikkoja. Uus yritys sitten 15+0 - 16+6 viikoilla. Mietityttää vaan että jäinkö nyt jostakin paitsi sen takia :S ensimmäinen raskaus kuitenkin kyseessä ni muutenkaan oo mitään hajua tuommosista :D

Mulla jäi ne ekat labrat ottamatta kun unohdin kun neuvolassa ei annettu mitään tarkkaa päivää ja muistin vasta ultraa edellisenä päivänä et ne olis pitänyt ottaa sillo 2 viikkoa aikaisemmin. Oli kaikkee mahdollista juag sillon niin jäi ihan täysin unholaan.. kävin ultrassa ja nt oli 1,12 joten en huolestunut. Nyt on otettu ne verikokeet eilen ja sit ne on mukana siellä rakenne ultrassa minun käsitykseni mukaan..
 
Käytiin ultrassa aamulla, ja kaikki oli hyvin :Heartred Huojennuksen itkuhan siellä pääsi, kun jännitti ja pelotti että onko pikkukaveri vielä kyydissä. Mies sanoi että olin runnonut hänen kättään kun pidin siitä kiinni :D
 
Meilläkin on nyt ollut nt-ultra ja vuodon syyksikin selvisi hematooma. Pitäisi sulaa itsestään, mutta toki tässä riskit on olemassa ettei vie sikiötä mukanaan tai laajene ja ala vuotaa istukan alta ja siten irrottaa koko istukkaa...siinä ei sitten oikein mitään voi. Pitäisi ottaa nyt rauhallisesti, henkisesti ei ehkä niin helppoa. Näin seulontalabroja ja jäin niitä miettimään kun aiempaan verrattuna oli tietysti iän myötä huonompaan suuntaan, vaikka niskaturvotus oli ihan normaali. Varsinaisia seulontatuloksia ja sitä riskisuhdetta en vielä tiedä, tulee sitten perästä. Ainahan näitä todennäköisyyksiä ja suhteita jää miettimään. Seulonnoillakaan ei kaikkea löydetä, joten ei nekään mitään 100% varmoja ole. No, harvemmin tietysti mikään on aina täysin varmaa. Oliko joku käynyt nipt-testissä? Maksaako oikeasti sen jotain 1000e???

Mä huutelen tuolta kesäkuisista! Mulla alko runsas verinen vuoto rv12 ja sillon todettiin istukan reunan alla hematooma 5x2cm kokonen. Varoteltiin tietty, että jos vuotaa jatkossakin niin on suurempi km riski ja voi tulla tulehduksia. Mutta noilla viikoilla sikiö on jo sen verran iso, että alkaa voittamaan hematoomaa koon puolesta ja viikko viikolta asiat on paremmin :) noi istukan irtoamiset on ihan ääritapauksia joita käy tosi harvoin!

Oon nyt rv19 ja hematooma on edelleen samassa paikassa, ei oo siis vuotanu eikä kuivunu pois. Mutta mitään harmia se ei oo aiheuttanu, pienikin kasvaa oikein mallikkaasti!

Mä alkuun vaan itkin koko asiaa ja olin tosi stressaantunu. Mut nyt koko hematooma on poistunu mielestä ja murehdin sitte, jos jotain vuotoa tai kipua alkaa tulemaan. Tsemppiä!!
 
Mä huutelen tuolta kesäkuisista! Mulla alko runsas verinen vuoto rv12 ja sillon todettiin istukan reunan alla hematooma 5x2cm kokonen. Varoteltiin tietty, että jos vuotaa jatkossakin niin on suurempi km riski ja voi tulla tulehduksia. Mutta noilla viikoilla sikiö on jo sen verran iso, että alkaa voittamaan hematoomaa koon puolesta ja viikko viikolta asiat on paremmin :) noi istukan irtoamiset on ihan ääritapauksia joita käy tosi harvoin!

Oon nyt rv19 ja hematooma on edelleen samassa paikassa, ei oo siis vuotanu eikä kuivunu pois. Mutta mitään harmia se ei oo aiheuttanu, pienikin kasvaa oikein mallikkaasti!

Mä alkuun vaan itkin koko asiaa ja olin tosi stressaantunu. Mut nyt koko hematooma on poistunu mielestä ja murehdin sitte, jos jotain vuotoa tai kipua alkaa tulemaan. Tsemppiä!!

Kiitos Inkamaria :Heartred
 
Tänään oli NT-ultra ja huomattiin kotoa lähtiessä että oltiin jo 4 min myöhässä, oltiin katsottu kellonaika väärin!!!! :BangHead Saatiin kuitenkin sovittua ja päästin ultraan.

Meitä ultraava naishenkilö oli aivan ihana! Vatsan päältä ultrattiin ja heti ensimmäiseksi pikkuinen näytti nyrkkiä :laughing002 "mitäs häiritset mun rauhaa" tyyppisesti ja nyt siitä on ihana kuva! Ultrattiin varmaan vartin verran ja koitettiin saada pikkuinen kääntyilemään ja tekikin töitä käskettyä :) nähtiin niin paljon, aivot, mahalaukku, selkäranka, virtsarako, sydän, nenä, suun avaaminen ja sulkeminen, ihan huikeeta! Mieheni otti aina välillä videotakin. Niskaturvotus oli 1,8 ja laskettiin 10 pikkuruista sormea ja 10 pikkuruista varvasta. Oli ihana kokemus. Lopuksi pikkuinen köllähti näköjään lempiasentoonsa joka oli mahalla köllöttely, naama kohti lattiaa.

Nyt on LA virallisesti heinäkuussa, kun koko ajan ollut kiikun kaakun :)
 
Meillä myös perjantaina ultra! Ja jännittää ihan hitosti. Mulla kun ei ole tuntemuksia mihinkään suuntaan eikä sydänääniäkään ole löytynyt, niin olen ihan pihalla. Vuorotellen mä olen ihan varma että kaikki on hyvin, ja kohta taas sitä mieltä ettei siellä mitään ole. :wacky: Tule jo perjantai!

Mitä Balinalle kuuluu? En oo huomannu ainakaan viestiä ultrakuulumisista. Toivottavasti kaikki oli hyvin ultrassa.
 
Onko täällä ketään kuka ei ois "kerennyt" siihen että katsotaan ne riskiluvut yms niihin kromosomihäiriöihin vai mitä niistä nyt tutkitaankaan,sitä downin mahdollisuutta jne. Mä kävin kyllä ajallaan verikokeissa ja siinä nt-ultrassakin, mutta kun sikiö oli jo ilmeisesti ns "kasvanut yli" siitä tai jotain se ultraaja sano että on liian iso jo, kun vastas muutenki noin neljää päivää isompaa mitä oli viikkoja. Uus yritys sitten 15+0 - 16+6 viikoilla. Mietityttää vaan että jäinkö nyt jostakin paitsi sen takia :S ensimmäinen raskaus kuitenkin kyseessä ni muutenkaan oo mitään hajua tuommosista :D
Mä en kerenny niihin ensimmäisiin testeihin koska olin ulkomailla joten mulla mitattiin normi ultrassa (13+2) niskaturvotus joka oli 1,5 ja oli kuulemma hyvä. Nyt oli perjantaina sitten sokerirasitus jossa samalla otettiin veriseulat nuita down testejä varten. Neuvola ois sitten 1.2 joten ehkä siellä saan tietää mitä tuloksia sieltä tulee
 
Takaisin
Top