Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kyllä mitään käryä :) vauva kuitenkin näyttää saavan tarpeeksi niin se riittää mulle :)

Sehän se pääasia onki. Mä vaan mietin et mikä määrä et kannattas alkaa luovuttaa nii et saa kuitenki säästöön itekki :)

Onko täällä muita suihkutissejä? Pumppaan aina ennen syöttöä maitoa pois mutta silti tuntuu että tyttö ui maidossa, vaikka imuote olisi alkuun oikein, jossain vaiheessa alkaa kurnutus kuulumaan ja maitoa valuu suupielistä, auttaa kun välillä kuivaa tissiä ja lapsen suuta. Tykkäisin imettää päivisin istuiltaan, mutta makuuasento ilmeisesti parempi koska ei tule niin paineella. Onko kokemuksia olenko tuomittu suihkutissiksi koko loppuimetyksen ajaksi?

Sehän se pääasia onki. Mä vaan mietin et mikä määrä et kannattas alkaa luovuttaa nii et saa kuitenki säästöön itekki :)

Niin aivan. No mulla ei ainakaan heru pumpulle niin paljoa että saisin edes itselle säästöön! Kaverikin just tosin sanoi että hänen piti kokeilla kolmea eri pumppua ennen kuin sain herumaan pumpulle..

Mulla on tosi huono ruokahalu vaikka nälkä on koko ajan. Aina on suuri voitto kun saan mahan täyteen.

Niin aivan. No mulla ei ainakaan heru pumpulle niin paljoa että saisin edes itselle säästöön! Kaverikin just tosin sanoi että hänen piti kokeilla kolmea eri pumppua ennen kuin sain herumaan pumpulle..

Aijaa aika jännä.. paitsi et mullaki tuol sairaalas osaston toinen pumppu oli hyvä ja toine tehoton lussu :D mul on kotona medelan sähkökäyttönen ja sil saan helposi hetkessä pumpattuu 100-150 per tissi

Täällä maidontulo tasoittunut ja pojan ruokahalu kasvanut niin ei suihkua enää läheskään niin kuin aiemmin. Mulla saattoi aiemmin mennä luovutukseen yli litra per päivä mut nyt menee hikiseen sama määrä pariin päivään, tosin enää tarttee vaan yöllä lypsää ja silloin tulee helposti 120 ml per tissi kerrallaan kun poika syö yöllä pullosta vahvikemaitoa.

Mulla kans medelan joku tommonen sähköpumppu.. Sairaalan pumppu oli hyvä kun siinä oli erikseen se herutustoiminto.. Tässä mun pumpussa ei ole sellasta..

Mulla ei heru pisaraakaan pumpulle, vaikka maito ilmeisesti riittää vauvalle. Olisi kyllä kiva saada edes hiukan, että voisi paremmin vuorotella miehen kanssa.

Mullekaan ei muuten tahdo ruoka maistua, vaikka on koko ajan nälkä. Tulee syötyä tosi huonosti, kun tunkee vaan suuhun jotain suklaata yms. helppoa. Lupasin tosin itselleni, että alan syömään paremmin heti tammikuussa :P

Onko pumpuissa isojakin eroja? Mulla on nyt Aventin käsikäyttönen, jolla en tosiaan saa mitään ulos, vaikka maitoa tulee lypsämällä suihkuten. Käsinkään ei tosin tule muutamaa pisaraa enempää. Voisko toisenlainen pumppu toimia, vai pitääkö tyytyä imettämiseen?

Alkuun oli tehon pumppu lainassa ja nyt on luovutuksen vuoksi kunnon sähköpumppu, varmaan 50-luvulta.mut toimii:grin neuvolasta saan pumpun lainaan myös jahka luovutus loppuu, kannattaa sieltäkin kysellä. Just lypsyllä, toista rintaa alko pakottaa kun poika tilannu vissiin maitoa ja nyt ei masuvaivojen vuoksi jaksa tai halua imeä niin paljoa. Isin masun päällä nukkuu, isi nukkuu myös :hilarious:
IMG_20161228_213923.jpg

Alkuun oli tehon pumppu lainassa ja nyt on luovutuksen vuoksi kunnon sähköpumppu, varmaan 50-luvulta.mut toimii:grin neuvolasta saan pumpun lainaan myös jahka luovutus loppuu, kannattaa sieltäkin kysellä. Just lypsyllä, toista rintaa alko pakottaa kun poika tilannu vissiin maitoa ja nyt ei masuvaivojen vuoksi jaksa tai halua imeä niin paljoa. Isin masun päällä nukkuu, isi nukkuu myös :hilarious:
View attachment 48293

Synnärillä oli kans tollanen samanlainen ja oli kyl hyvä :D

Meille tuli lansinohin käsikäyttöinen pumppu ja oon kyllä tyytyväinen! Itse vasta pari kertaa olen pumpannut, mutta varmasti sen verran saan pulloon, että toisinaan pääsen itse kotoa pois.

Mulla on Philipsin käsi- ja sähköpumput. Käsipumppaus osoittautui turhan raskaaksi ja ranne on ainakin mulla jotenkin huonossa asennossa tuossa käsipumpussa. Sähköpumppu toimii hyvin. Muista ei kokemusta, ostin tuon kun oli alennuksessa halvempi kuin Medela ja silloin ei meidän lähiliikkeessä ollut vielä Lansinohia. Jos ostaisin nyt, niin ostaisin varmaan Lansinohin ihan siksi että on halvin enkä usko noissa olevan kovin isoja eroja. :) Mutta ei siis tässäkään valittamista ole.

Eilen imettäessä alkoi toinen tissi vuotamaan. Mies käytti tilanteen hybäksi ja pumppasi. Oltii varmaa koominen nåky tossa sohvalla xD
Tulipaha säästöön myöhemmin käytettäväksi.

Mä olen välillä ihan itseksenikin syöttänyt toisesta ja samaan aikaan pumpannut toista. :grin Lähinnä silloin, jos toinen tissi on niin pinkeä että meinaa suihkuta, eikä vauva malta odottaa että lypsän ensin pahimmat paineet pois. Syötän sitten sitä vähemmän täyttä tissiä vauvalle ja lypsän samalla sitä ylitäyttä sähköpumpulla.

Mä niin odotan maidonnousua :) Toivottavasti jo pian tapahtuu, yrityksestä ei oo kyl kiinni. Eka imetän molemmista puol tuntii, sit poika saa lisämaitoo ja sit välil viel käyn lypsämässäki.

Oon niin onnesta soikeana kun vauveli on muutaman kerran suostunut imemään ilman kumia! Ehkä joskus päästään siitä kokonaan eroon :)
Kotona sitä on aika vaivaton käyttää mutta sitten kun lähtee joskus kyläilemään ja ulkoilemaan niin en kyllä rupee sen kumin kanssa säätämään :D Sitten täytyy ne reissut tehä pullon kanssa jos ei opi alusta asti syömään ilman, mutta vastahan tässä on alle kaksi viikkoa mennyt :)

Niin ja pumppukeskusteluun, mulla on medelan käsikäyttöinen ~30€ pumppu, kolme kertaa oon pumpannu. Ekalla kerralla tuli tosiaan pullo melkein täyteen eli muistaakseni 125ml, toisella kerralla kokeilin vauvan pitkän ruokailun jälkeen että mitä jäi niin tuli 25ml, ja lyhyemmän ruokailun jälkeen 75ml.

Mutta nyt on tissit rauhottunu eikä oo enää niin kipeät niin pumppailen varmaan vaan silloin tällöin varastoon :)

Lansinohia ei meinannu löytyä mistään kaupasta, netistä piti tilata! Se on ergonomialtaan huippu, koska siinä on sellanen pumppauskahva!

Mun käsittääkseni kannattaakin joko pumpata rinta silloin kun imettää toisesta tai pumpata molemmat samaan aikaan. Maito nousee parhaiten!

Takaisin