Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, meidän Prismassa oli samassa hyllyssä kun tuttipullot, nokkamukit yms vauvan ruokailuvälineet (ja muut tarvikkeet kuten pullotutit, tutit, leukalaput, kosteuspyyhkeet jne).

Mitä teidän vauvat on "toivonu" joulupukilta? :D Monet kysyy, et mitä vois ostaa ni nyt ei vielä tunnu mitään tarviivan.. vaatteita ei ainakaan ku niitä on ihan liikaa jo nyt (myös sitä hiton pinkkiä oon hommannu xD)

Mitä teidän vauvat on "toivonu" joulupukilta? :D Monet kysyy, et mitä vois ostaa ni nyt ei vielä tunnu mitään tarviivan.. vaatteita ei ainakaan ku niitä on ihan liikaa jo nyt (myös sitä hiton pinkkiä oon hommannu xD)
Meillä on äiti ja isi hommannut poitsulle pukinkonttiin aidon lampaantaljan, ficher pricen laulavan&puhuvan koiran, ficher pricen klassikon vedettävän puhelimen, pari vauvojen palapeliä ja joitakin isompia vaatteita;)! Sukulaisille ja kummeille ei olla toiveita esitetty, ollaan vaan korostettu, että lahjat ei ole tärkeitä ja jos jollain haluaa muistaa, niin ihan pieni juttu riittää:)! Eipä tuo 4,5kk ukkeli vielä lahjoista ymmärrä... :)

Meidän typykkä on toivonut ainakin vähän ennakoiden - ja asenteella "ainahan niitä voi hakata ja kopisuttaa" - puista nuppipalapeliä ja aktiviteettilelua, jossa yhtä kohtaa painamalla toinen kohta ponnahtaa ylös. :) :wink

Me pyydettiin isovanhemmilta lämpöpussi rattaisiin. Ja ite ostin pallomeren.

Fiilikset meni kyllä joulusta. Koira kuoli tänään nukkuessaan iltapäikkäreitä. Ei paljon nukuta tällä hetkellä vaan katon telkkaria. Aamulla saa sitten soitettua eläintuhkauksen hakemaan toisen. Mä yleensäkin haluun käsitellä tälläset asiat itekseni niin vituttaa jo valmiiksi kaikki kyselyt ja voivottelut. Ilman joulua niiltä olis säästyny kun ei vaan olis kyläilly missään. Eikä tällä kertaa voi ees vetää kunnon perseitä vitutukseen.

Toivo on ollut nyt flunssassa pari päivää. Tosi ikävää, kun oma lapsi sairastaa. Tervetuloa mukaan tänne synnyttäneiden ketjuun, Katjusha ! Hyvää joulun odotusta kaikille --+++ 40-vuotiaille mammoille ja vauvoille !

Fiilikset meni kyllä joulusta. Koira kuoli tänään nukkuessaan iltapäikkäreitä. Ei paljon nukuta tällä hetkellä vaan katon telkkaria. Aamulla saa sitten soitettua eläintuhkauksen hakemaan toisen. Mä yleensäkin haluun käsitellä tälläset asiat itekseni niin vituttaa jo valmiiksi kaikki kyselyt ja voivottelut. Ilman joulua niiltä olis säästyny kun ei vaan olis kyläilly missään. Eikä tällä kertaa voi ees vetää kunnon perseitä vitutukseen.

Voimia! :'(

Me pyydettiin isovanhempia ja kummeja osallistuu turvaistuimen hintaan kun se on nyt ajankohtanen. Tyttö reilu 5kk ei vielä ymmärrä joulun ja lahjojen päälle mut meille tää on isompi menoerä. Tiiän että tyttö saa kyllä joitain vaatteita ja lelujakin lahjaks.

Me luodaan nyt jouiuperinteitä kun aiemmin joulua ei olla ihmeemmin vietetty, nautittu vaan vapaista. Haluun että tytön joka jouluun kuuluu ennen joulua joulutorien ja jokirannan valaistusten ja Stockan ja Wiklundin jouluikkunoiden ihailua, pikkukuusen koristelua ja piparien ja torttujen tekoa, aattona livenä Joulurauhan julistus ja joulupuurolle mummalaan ja sitten rauhoittumista ennen pukin tuloa ja hautausmailla käynnut. Ite inhoon kaupallista joulua ja haluan opettaa ettei se ole tärkeintä ja jotenkin rajata jouluruokien ostamista ja monta päivää syöpöttelyä ja lahjojen järjetöntä määrää.

Meillä on äiti ja isi hommannut poitsulle pukinkonttiin aidon lampaantaljan, ficher pricen laulavan&puhuvan koiran, ficher pricen klassikon vedettävän puhelimen, pari vauvojen palapeliä ja joitakin isompia vaatteita;)! Sukulaisille ja kummeille ei olla toiveita esitetty, ollaan vaan korostettu, että lahjat ei ole tärkeitä ja jos jollain haluaa muistaa, niin ihan pieni juttu riittää:)! Eipä tuo 4,5kk ukkeli vielä lahjoista ymmärrä... :)

Meilläkin on paketissa Fischer pricen puhelin ja s torni mihin niitä muovirinkeleitä kasataan. Arvostan noita klassikkoleluja.

Otan osaa. Me vietiin meidän 16v reilu kk sitten lopettavaksi. Hän oli vanha ja väsynyt ja kipeä. Jaksamista [emoji178]

Meidän kohta 7kk on toivonut jotain mitä voi järsiä ja jyystää.:) Kirjat ovat myös loistavia lahjoja.

Mä en myös välittäisi niistä muovihärpäkkeistä ja pojallekin olen pyytänyt hankkimaan joko puisia leluja(=autoja) tai paperia,värityskirjoja,kyniä yms taidejuttuja.

Me ei pyydetää mitään, kun leluja on jo vuori ja kaapissa odottaa pari kassillista. Kaikki lelut on saatu ja Fisher price ihan parhaita :)

Nyt ropisee, alas mennään -0.6kg... :grin
Taitaa jouluksi vaaka alkaa jo eri kymmenluvulla, sitten tavoitteeseen onkaan enää muutama hassu kilo!!:joyful:

Tähti,hienosti näyttää sun dieetti purevan-good girl:)
Sun ei tarvitse tehdä uuden vuoden lupauksia kun saavutat tavoiteen jo tänä vuonna.

Meilläkin on paketissa Fischer pricen puhelin ja s torni mihin niitä muovirinkeleitä kasataan. Arvostan noita klassikkoleluja.
Mä myös arvostan perinteisiä leluja ja puuleluja, palapelejä ja palikoita, piirustusvälineitä. Isommalla kun on aika kokoelma esim puisia Brio-klassikkoja, niin niitä ei tarvii ostaa toista kertaa tälle pienemmälle :) Tai heidän mielestä ehkä pitäisi, mutta eihän siinä mitään järkeä ole! Mut ajattelin, että on reilua, että pienempi saa jotain omaa.isommalle oon kans toivonut just esim muovailuvahaa, aiemmin ostanut esim vesivärit, niistä on tykännyt ja riemua riittää pitkään, eikä lisää muovihärpäkkeiden määrää. Toki todella toivotuissa jutuissa taivun, isompi saa toivomansa Salama Mc Queen -kuljetusrekan :)

Tähti,hienosti näyttää sun dieetti purevan-good girl:)
Sun ei tarvitse tehdä uuden vuoden lupauksia kun saavutat tavoiteen jo tänä vuonna.

:p Joulusta tulee kyllä haastava, kun on paljon sukulointia tiedossa ja vieraita.

Olen pakannut jonnekkin kaapin perukoille täysin käyttämättömät muotifarkut, ostin ne Thaimaasta joskus 2000-luvun alussa. Sittemmin ihan täysin käyttämättömät, kun oli himppasen liian pienet! Ensivuoden alussa kaivan kaappeja, voi vitsit, jos nekin joskus mahtuisi jalkaa, muiden muotifarkkujen lisäksi
:angel13:dance018:hug007

Aamutv:ssä haastateltiin jotain äitiä ja että on tehty laskelma että lapsi "maksaa" keskim 90 000€ 18 vuoden ikään mennessä.

No nyt mulle iski paniikki että hoitovapaa alkaa huhtikuussa. Millä niillä muutamalla satasella pärjää?

Joo-o, kyllähän se ihan eri tilanne on sitten. Mulla on myös tarkoitus olla ensi vuonna muutama kk hoitovapaalla, mutta onhan siinä paineet palata töihin. En tiiä miten pärjätään, mutta en usko että asiaa voi kiertää mitenkään - alle vuoden ikäistä en halua viedä hoitoon. Mies on tietenkin "ahne", niin lienee monessa perheessä että ukko painostaa takas töihin.

Takaisin