Tähti-73: Mä olen alusta asti kiinteitä aloitellessa laittanut vauvan ruokiin rypsi- tai oliiviöljyä tipan/lorauksen. Ja ihan neuvolan suosituksesta. Voita en ehkä antaisi. Ainakin jos haluaa olla tarkkana suolan kanssa koska eikö siinä ole suolaa?
Mä teen soseet pääasiassa itse. Eri vihanneksia ja jotain lihaa kattilaan kiehumaan ja sitten sauvasekoittimella soseeksi. Yrttejä en ole vieläkään käyttänyt kun oli epäilys että joku allergisoi poikaa ja karsin muutenkin ruokia rajulla kädellä. Nyt kun näyttää että ummetus on hoidettu Pegorionilla niin voisin niitäkin lisätä. Tähän asti kaikki lisäykset on sopineet pojalle eikä mikään ole tehnyt levottomaksi tai mahakipuiseksi. :)
Meillä on nyt vaan ongelmana että poika ei huoli lusikkaruokaa.. Olen jopa kokeillut eri lusikoita jos taika on siinä kuten joku ehdotti. Sormiruokia kyllä syö.. niinpä keitän makaroneja, porkkanan palasia, kukkakaalia yms.. tänään on maisteltu kalaa ja kananmunaa sormin. Pientä tuon syöminen näin on.. mutta paikkaa toistaiseksi maidolla sitten. Velliä en ole saanut juomaan.
Lisäksi meillä on yöt välillä levottomia. Viime yönä laskin että poika herätti klo yhden jälkeen kahdeksan kertaa..

Yksi yö yksitoista kertaa.. :banghead: En tiedä onko jotain uuden oppimisen levottomuutta, nälkää, kylmä, kuuma vai mitä..? Maitoa juo öisin yleensä kaksi kertaa, muulloin ei huoli vaikka on levoton. Vääntää ja kääntää ja kitisee ja potkii. Rauhoittuu esim kainaloon mutta hetken päästä vääntää taas siinäkin. Niinpä siirrän omaan sänkyynsä jossa taas rauhoittuu. Hetkeksi. Ja sitten taas siirrän edestakaisin. :banghead: Pitäisi kai jaksaa unikouluttaa eli antaa vaan kitistä tai vaikka huutaa niin kauan että nukahtaa itse?? Vai onko muita ideoita?