Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Pakko puuttua sen verran, että VOITA ei saa antaa alle 10kk ikäiselle kun on maitotuote.
Hapanmaitotuotteita saa antaa 10kk-> ja normimaitotuotteita 1v->. Muitakin maitotuotteita voi antaa ruuassa kypsennettynä 10kk->.
Tein vauvan ruoan voissa.APUA!Tein vauvan ruoan voissa.
Koska mun 90v. ikäinen isoäiti sitä suositteli, sillä hän on voita syönyt ikänsä - eikä ole sydän/verisuonitauteja. Ei kolesterolia, eikä ylipainoa.
Balacenia, mitäs nyt?![]()
Tuskin kerta on mikään katastrofi, eikä voita varmaan ole ruuassa paljon? Jatkossa kannattaa suosia kasviöljyjä siihen 10kk saakka.
Tavallisessa maidossa (ja maitotuotteissa) on proteiinit sellaisessa muodossa, että vauvan munuaiset ei pysty käsittelemään sitä hyvin. korvikkeissa yms. maidon proteiinit on muutettu vauvaystävällisemmiksi.

:arghh:

Balacenia :) Tein ison määrän ja voissa paistoin lihan. Mitäs nyt? Kaupan safka?
Miksei Neuvolassa puhuta mitään tästä, olisi varmaan tärkeämpää asiaa, kuin joku lelukaaren kieltäminen!!!:banghead::arghh:
- Leijonaemo GGGRRrrr... Roam![]()
Mihin puuroa tarvitaan? Ymmärtääkseni muualla maailmassa kaurapuuro on tuntematon käsite ja sielläkin vauvat kasvavat.
Tuskin kerta on mikään katastrofi, eikä voita varmaan ole ruuassa paljon? Jatkossa kannattaa suosia kasviöljyjä siihen 10kk saakka.

Tähti, olen kuvitellut, että tuo ravitsemuksen ohjaus olisi yksi neuvolan tärkeimmistä tehtävistä. Saatan olla väärässä.
Tähti, laitan tähän liitteeksi muutaman vauvanruokareseptin, jotka sain soseruokaa vauvalle -kurssilta. Näiden mukaan olen itse aloittanut ja sitten myös soveltanut ohjeita vaihtamalla reseptien kasviksia toisiin.
View attachment 47563