Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään käyty, 5+2 nyt ja uusi ultra 19 päivä. Lääkäri määräs lugesteron estohoitona tukemaan keltarauhashormonia. Onko kellään kokemusta?

Minulla ei ole kokemusta tuosta lugesteronin estolääkityksestä...

Oivoivoivoi... vielä pitäisi viikonloppu sinnitellä ja melkein kokonainen työpäivä ennen maanantai-iltapäivän varhaisultraa... koko viikko tuntui matelevan ja tänään kun palasin työmatkalta kotiin niin ihmettelin vähäoireisuutta... :schoked025

Voi että kun voi stressata ihan järjettömästi sitä onko pikkuinen vielä matkassa tai onko kukaan ylipäätään ollut matkassa mukana. Paljon olen yrittänyt rauhoittua, tehdä hengitysharjoituksiakin ettei ahdistais ihan niin paljon..

Kenelläkään samanlaista?

Tänään käyty, 5+2 nyt ja uusi ultra 19 päivä. Lääkäri määräs lugesteron estohoitona tukemaan keltarauhashormonia. Onko kellään kokemusta?

Näkyikö sulla jo alkio tai sikiökaikua? Ja kävitkö yksityisellä vai kunnallisella? Miksi uusi aika ja tää keltarauhashormoni määräys? :angelic:
Sori kauhee kysymys tulva mut mua niin kiinnostaa kun kävin ite eilen:shy::p

Kunnallisella kävin, takana yks km toukokuussa niin halusin varmuuden että onko siellä edes mitään :) Lääkäri halusi että meen näytille 10 päivän päästä, ja tää lääkemääräys miutakin vähän ihmetyttää. Sano vaan että hää kirjottaa tälläsen nyt tukemaan alkuraskautta. Laitoin kuvan millasena näkyi nyt.

Liitteet

• IMG_20161209_150237.jpg
    IMG_20161209_150237.jpg
    933.5 KB · Katsottu: 85
Elokuu2017.

Välillä aika matalee ja jos on tylsää pään valtaa kaikki ajatukset keskenmeno, epänormaali kehitys, kaksoset, vaikea raskaus. Sit välillä on pilvissä! Tai jos kiirettä töissä ei ees muista, että on raskaana. Viikon päästä varhaisultra 7+3 sillon :)

Mä sain tänään varattua ultran perjantaille 30.12, jaiks! Viikkoja sillon 7+2 eli pitäis näkyä hyvin jo sykekin.

Mulla oli ekassa raskaudessa käytössä lugesteronit johonkin viikolle 7 asti. Muistaakseni. Mutta mä sain ne luteaalivaiheen tiputteluvuotoihin kun yritystä oli takana 10 kuukautta. Ei niistä mitään haittaa ole, mutta en kans ihan ymmärrä miks ne sulle on määrätty.. Mullakin tässä takana yks keskenmeno, mutten silti edes ajatellut luhesteroneja, koska tiputteluvuoto on esikoisen syntymän jälkeen hävinnyt.

Kunnallisella kävin, takana yks km toukokuussa niin halusin varmuuden että onko siellä edes mitään :) Lääkäri halusi että meen näytille 10 päivän päästä, ja tää lääkemääräys miutakin vähän ihmetyttää. Sano vaan että hää kirjottaa tälläsen nyt tukemaan alkuraskautta. Laitoin kuvan millasena näkyi nyt.

Kiitti kuvasta, hyvin samalle näytti myös mulla!
Löytyikö jo sikiökaikua?:)

Ei lääkäri maininnut juuri mitään muutakun että viikkoja tuo 5+2, enkä kyllä älynnyt kysyäkkään :banghead:

Tein positiivisen testin viikko sitten. Soitto neuvolaan ja aika varhaisultraan annettiin 19.12, neuvolan ensikäynti sitten 22.12. Miten tässä pitäis oikein malttaa odottaa sinne asti? :) oman arvion mukaan nyt mennään kuudennella viikolla, mutta ultrassahan se selviää!

Meillä on keskiviikkona varhaisultra, ootan jo kovasti. Onneks esikoinen pitää huolta et päivät ei oo tylsiä ja et kerkis miettiä että koska se ultra on. Tänään käytiin ekassa neuvolassa. :)

Kyllä mun mielestä Sohwia tuo Ois jo täysin pätevä syy käydä varhaisultrassa neuvolan kautta. Kysyitkö?

Joo kyllä mä siltä terveydenhoitajalta kysyin, että voisinko päästä varhaisultraan, kun en oo ollenkaan varma millä viikolla oon. Mutta hän sanoi tosiaan, että la lasketaan tuon ekan vuotopäivän mukaan, vaikka mulla on ollut tosi epäsäännöllisesti nuo menkat.. Oon vähän huono pitämään joissakin asioissa puoliani ja just tuolloin kun soitin sinne neuvolaan, niin esikoinen touhus kaikkea samalla, niin en pystynyt keskittymään puhumiseen. Meillä on ens viikon keskiviikkona esikoisen 1-vuotis neuvola, niin aion kyllä siltä terveydenhoitajalta kysyä asiaa.. Yritän listata asioita millä perusteilla mun pitäisi sinne varhaisultraan päästä ja on tosi jännä juttu, että jotkut pääsee kunnaliselle varhaisultraan samaisen syyn perusteella ja mä en.. Esikoisen raskausaikana tuli huomattua, miten eri käytännöt on eri kaupungeissa..

Itse nyt 5+4 ja ensimmäinen raskaus, joten miten varhaisultraa pääsee ja onko se maksullinen? Itellä ensimmäinen neuvola tän kuun 29 päivä.

Itse nyt 5+4 ja ensimmäinen raskaus, joten miten varhaisultraa pääsee ja onko se maksullinen? Itellä ensimmäinen neuvola tän kuun 29 päivä.

Riippuu missä kunnassa asut... Jossain paikoissa neuvolassa on ultra ja tekevät varhaisultran. Mutta aika usealla paikkakunnalla eka ultra on vasta eka seulonta ultra eli niskapoimu-ultra n. h11-13. Ja varhaisultraan "pääsee" vain jos on epäselvä raskauden kestosta, kovia kipuja tai verenvuotoa.

Ja moni siis käy jossain yksityisellä lääkärillä tai kätilöllä ja sinne pääsee vaan kun varaa ajan, mutta on aika kallista lystiä... Etenkin lääkärin tekemänä.

Oookei, kiitos tiedosta :) ei itellä ainakaa oo mitään kipuja tai verenvuotoa ollu, pitänee neuvolassa sit jutella tarkemmin :)

^ niin ja siis julkisen puolen ylimääräidistä ultrista luulisin että jos äitiyspolille lähetetään niin tulee poliklinikka maksu. (Ne kaksi kaikille tehtävää seulonta ultraa ei maksa).
Meillä viimeraskaudessa neuvolalääkäri ultrasi aina lääkärineuvola käynneillä niin se ei maksa.

Takaisin