MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ollaan myös odotettu sähkömiehen laskua tovi. Ei haittais vaikkei tuliskaan, varmaan kuitenkin jokusen tonnin lasku kyseessä :hungover:

Tää viikko on lähtenyt kyllä hyvin käyntiin. Viikonlopun vatsakivut helpottaneet. Eilen jaksoin kävellä n. Kilsan matkan läheiseen ostoskeskukseen (ja takasin) ja kävin siellä itsekseni lounaalla ja shoppailemassa salonkikelpoisen yöpuvun ihan ajatellen jo sairaalaan menoa. Kaikki mun yökkärit ja oloasut on nimittäin ihan törkeen näköisiä ja jostain ratkenneita...

Tänään oli lounastreffit äitiyslomalla olevan kaverin kanssa ja sitten menin 1,5h kestävään luxus jalkahoitoon kun oli lahjakortti käyttämättä. Ai että teki hyvää! Nyt on sitten salonkikelpoiset jalatkin, kelpaa synnyttää :grin

Meillä edellisessä kämpässä putkimies ei laskuttanut pyykkikoneen asennusta! Täällä uudessa onneks isä asensi sen heti :D mut sit tiskikoneen asennukseen jouduin pyytämään asentajan.. (letkuja piti jatkaa)

Voikohan miehille tulla Pesänrakennusvietti. Mies lomalla tän viikon ja meinas silmät tippuu päästä ;kun rupes siivoo meidän portaikon alapuolella olevaa tilaa. Se on ollut ihan täynnä viimeiset 3v kaikkee tavaraa kun muutettiin. Nyt se on siivottu ja sieltä läks pari jätesäkillistä ja 4isoo pahvilaatikkoo turhaa tavaraa roskiin :smiley-bounce012

olipas kivaa käydä suihkussa ja saunassa. varsinkin suihkussa, kun ei tarvinnut isäntää pyytää toista kertaa ;).

Ja ruokapöydässä mies totesi, että sitä pitänee jo ensi viikolla ostaa pakkaseen valmiiksi kinkku ja jouluruoat.. Mie: mie oon ne kyllä itse tekemässä!! Mies: eikö sinun pitäisi pikku hiljaa ruveta lepäämään ja rauhoittumaan? (OHO, mikä toteamus!)

Perjantaina pitäis äitipolilla varmistua, onko vauvalla rakennepoikkeama. Epäilevät ahtaumaa mahassa. En ole ottanut vauvan vaatteita varastosta, enkä ole juuri muutenkaan valmistautunut.. käytetyt vaunut ostin jo kesällä ja entrasin vähän niiden sadesuojaa. En ole paljon edes miettinyt vauvaa. Maha on kasvanut menossa mukana ja kaikki (kylläkin harvinaiset) ajatukseni vauvasta ovat olleet rakkaudellisia. Lähestyvä vauvan syntymä tuntuu kovin epätodelliselta. Enteileekö nää ajatukset ja valmistautumattomuus jotain...:sad010

Äh täytynee kohta lähteä suuntaamaan tyksiin polille.. Vielä viimehetken vinkkejä mitä kysyä lääkäriltä Vauvan pienestä koosta?? 10:15 on aika sinne ja ei kyllä yhtään nappaa mennä!

Vadelmami, tsemppiä ja positiivisia ajatuksia <3 onko kyseessä mahanportin ahtauma vai joku muu? Mahaportin ahtaumanhan voi hoitaa leikkauksessa oireettomaksi eikä pitäisi tämän jälkeen vaivata.

Aamupuurot syöty ja yks lapsi vielä koulutielle. Pojan kanssa aika tk: Seen kun on tullut atooppista ihottumaa kyynärtaipeeseen joka ei lähde pois pysyvästi kortisonilla.

Muuten vois olla lunkisti niinku voi olla. Oon aika väsynyt.

Perjantaina pitäis äitipolilla varmistua, onko vauvalla rakennepoikkeama. Epäilevät ahtaumaa mahassa. En ole ottanut vauvan vaatteita varastosta, enkä ole juuri muutenkaan valmistautunut.. käytetyt vaunut ostin jo kesällä ja entrasin vähän niiden sadesuojaa. En ole paljon edes miettinyt vauvaa. Maha on kasvanut menossa mukana ja kaikki (kylläkin harvinaiset) ajatukseni vauvasta ovat olleet rakkaudellisia. Lähestyvä vauvan syntymä tuntuu kovin epätodelliselta. Enteileekö nää ajatukset ja valmistautumattomuus jotain...:sad010

Jos on ahtaumaa, niin hoitomahdollisuudet varmaan aika hyvät. Onko lääkäri jutellut asiasta kunnolla, jotta ei tarvitse itse jäädä yksin asioita pohdiskelemaan? Tsemppiä mietteiden keskelle!

Kääk! Oli kerrankin kiva käynti polilla! Tällä kertaa paino arvio oli 1990g ja lääkäri sanoi että kaikki on hyvin ja vastas hyvin kysymyksiin. Ihmetteli kuitenkin ettei mun lantiota ole katsottu sillon synnytystapa-arvion päivänä tyksissä.. Ja sain uuden ajan ens viikolle ja puhuttiin jopa käynnistyksen mahdollisuudesta!

Olipa taas turha käynti terveysasemalla... Hoitajalle käynti ja se katto pojan ihottuman ja sanoi että rasvaa hydrokortisonilla ja perusvoiteella... Öö... Siis niin mä oon tehny enkai mä ny mikään idiootti oo. Mä nyt lähnnä haluan tietää mistä ihottuma johtuu. Huoh. Ihan turha toivo päästä lääkärille... Aina ne laittaa ekaksi hoitajalle ja hoitaja tarvittaessa ohjaa lääkärille. Ja nää maalaislääkärit ei tiedä mitään vaan sit aina lähete keskussairaalaan...

Muokattu viimeksi:
Minä kun täällä olen usein valittanut että huono fiilis siitä etten jaksa esikoisen kanssa puuhastella mitään niin nyt iskenyt joku energiakausi. Tänään käyty jo läheisessä puistossa leikkimässä, samoin käytiin eilenkin ja oon jaksanu kävellä sinne ton 1,5km vielä erillisen koiralenkin jälkeen. Hidasta on meno mut ei ehkä niin kivuliasta kuin esim viime viikolla jolloin postilaatikolla käyntikin aiheutti järkyttävää paineen tuntua. Paineentuntua ja supisteluja toki edelleen mutta nyt niitä jotenkin kestää :grin ehkä vauva muuttanut asentoaan tms.

Luulisin myös että asia kyllä on hoidettavissa, kerta kyse on mahasta. Tsemppiä tulevaan!

Onpas kiva kuulla Kotimama, että olo vielä helpottanu! :)
Itsekin yllättynyt että olo on helpottanut. Toki joka päivä huonoja hetkiä ja oloja on mutta jotenkin sitä nyt vaan jaksaa vaikka kovasti kolottaakin. Mies sanoi että mulla kävi näin myös esikoisen raskaudessa jolloin jaksoin mukamas kävelylenkkejä siihen aamuun asti kun synnytys käynnistyi. Itse en niin muista millaista silloin oli ihan loppumetreillä. Toivottavasti kävisi nyt samoin ja ehkä jo parin viikon päästä jotain tapahtuisi jos tulisi samalla viikolla kun isoveljensä :)

Takaisin