MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin. Aloitin tänään ompeluhommat ja sain aikaiseksi imetystyynypötkylän päällisen ja hoitoalustan päällisen. Keskiviikkona vois tehdä pinniksen reunapehmusteen ja kiikkutuolin pehmusteen. Meinas lähtee tahmeesti tuo ompelu-urakka kun en löytäny saksia mistään. Ainoastaan kynsisakset, hiussakset ja tylsät askartelusakset, kunnes muistin et auton perässä oli yhdet hyvät remontin jäljiltä. Kyl on turhauttavaa ku asunto imaisee sakset tuosta vaan :D

Ihana tuo kuosi! Mie kans muuten jatkuvasti mietin että missä on sakset. Meillä on pyritty pitämään 3 sakset keittiössä eikä yhdetkään niistä oikein sovellu hyvin kankaan leikkaammiseen.. Pitäis ostaa sitä varten ihan omat sakset.. Onneks pahimmassa hädässä olen pärjännyt kuitenkin askartelusaksien voimin.. :D

Tänään on neuvolalääkäri ja jotenkin jännittää kauheasti! En tiedä onko sama lääkäri kuin viimeksi, mutta oli tosi kovakourainen ja kokematon. Jännittää myös, että mikä tilanne on vauvan ja kohdunsuun kanssa ja pääsenkö kokoarvioon. Viimeksi jäi lääkärikäynnin jälkeen ahdistava olo, kun ne terkan kanssa puhuivat nopeasti enkä oikein ymmärtänyt mitä ja pissanäytteessä oli valkuaisaineita ja sf-mitta korkea. Toivottavasti tänään menee paremmin :)

Meillä sanottiin että sit käynnistellään esim aikaisemmin jos on pyhiä välissä tai viikonloppu.. Tosin en usko että on haittaa käynnistellä myös myöhemmin jos kaikki on muuten vielä ok.. Kaitpa siihen itse saa myös vaikuttaa?
Ainiin se viimeinen käynnistyshetki oli 42+6? No sitten kyllä voit varmasti kieltäytyä jos huvikseen yrittävät aikaistaa!

Aattelin kans että kyllä siinä oli joku että pystyy myöhemminkin kunhan ei muuta tule. Meillä muistaakseni sanottiin että mieluiten viimeistään 42+0 käynnistetään mutta viikonloput ja pyhät vaikuttaa myös :)

En voi uskoa todeksi, että oon nukkunu jo kaks yötä ilman vessareissuja! Tosin, yöt on ollu kyllä lyhyitäkin, n. 23.30-6.00, mutta silti! Eikä lonkkia tai mitään muutakaan oo kolottanu ollenkaan :D Enteileeköhän tämä(kin) jotain......:joyful:

Mulle on kans sanottu että viimestään max 2vk saa mennä yli. Mut voi olla et tuoki katotaan aina tapauskohtasesti..:)

Varmaankin paikkakohtaisesti menee.. Koska meillä sanottiin että yliaikakontrollia varataan tyyliin vasta viikko lasketun jälkeen tai jotain.. Ota näistäkin selvää :D ite vaan toivon että ei tarttis käynnistellä vaan että lähtis luonnollisesti käyntiin. Meillä sanottiin valmennuksessakin että jo kovin kyosymättömästä tilanteesta lähdetään käynnistelemään niin lopputulos usein on kiireellinen sektio.. Sektio on kuitenkin itelle tosi nou nou.. Mikäli vaan mahdollista muuten yrittää niin ei missään nimessä sektiota..

Oli muuten synnytysvalmennuksessa puhe, että alkaisivat käynnistelemään jos menee 41 +5, mutta voi piru, mä en ainakaan halua, että muksu syntyis milloinkaan välipäivinä, ellei nyt sitten itte päätä just silloin tulla. Että toivottavasti siinä tapauksessa saa hommaa venyttää mieluumin vuoden ekoille kuin vuoden vikoille päiville. Mulla tulee 41+ 5 29.12.
Viikonloppuna eivät käynnistele synnytyksiä tai tee sektioita jos kaikki hyvin äidillä ja vauvalla, hätätapaukset ja jos spontaanisti lähtee synnytys käyntiin niin asia erikseen. Henkilökuntaa on viikonloppuna vähemmän töissä, tietty jos ruuhkaa tulee niin hälyttäävät lisää. Hyvä soittaa ja ilmoittaa synnyttämään tulosta etukäteen, tietty aina on niitä jotka juoksee ovista sisään ja ilmoittaa et vauva syntyy nyt :grin

Kauhea sumu pihalla. Asumme tässä kyrönjoen varrella ja näin syys- ja kevätaikaan täällä on kuin Lontoon sumu. Niin, kaikki lumet sulivat pois ja eilen kolisi joessa jäät kohti merta. Kun vielä pariviikkoa sitten ihmiset luistelivat joen jäällä.

Me nukuttiin pommiin tänään. Olen taas yöllä ollut valveilla. Todellisuudessa saan nukuttua nippanappa 5 tuntia vuorokaudessa ja jostain syystä se uni maistuisi makeiten aamulla kun kello soi. No, lapset menivät kouluun 10.30 8.00 sijaan.

Tänään ei ihmeempiä, ellen ala raivaamaan lasten huoneita, ne ovat aika kaaoksessa. Ja vaatekaappejakin piisaa siivottavaksi. Ei sitä tohdi tinkiä joulusiivouksesta, vaikka onkin iso massu, joulu on niin tärkeä minulle <3

Onko jo kaikki päässeet jäämään mammalomalle? Vai vieläkö joku töissä?

Meillä ei ole koskaan harrastettu joulusiivousta, vaikka joulu meilläkin tärkeä :) Enkä aio tänäkään vuonna aloittaa. Tosin perussiistiä toki pitää joulunakin olla ja esim. petivaatteet vaihtoon ja vois tuulettaakin ym. mutta kaappeja en aio alkaa järjestelemään sen enempää, kun vauvajärjestelyt vaatii. Mulla on mammaloma ollut itse asiassa aika kiireistä, messuilua, ystävien näkemistä, vähän neuvolaa ja streptonäytteiden ottoa ym. Vielä on helppoa touhuta ja liikkua, joten ajattelin käyttää ajan hyväksi! Joulukortit tässä kans valmistumassa...

olen iloinen.. Sain käytyä hammastarkastuksessa ja poistivat hammaskiveäkin, jota kuulemma oli vähän. Ja oli outoa kuulla tarkastuksen yhteydessä: erinomaista! hih, ja piste i:n päälle: ei vieläkään reikiä. Joulukorttiaskartelut jatkukoon.
Lapsetkin lähtivät tänään kiltisti kouluun.

Mä mitää siivonnu, nukahdin! :P heräsin kahdesti outoon ääneen. Ensin kuulu sellanen"roaaaar" aattelin että mä korisen mut en saanut toistettua. Seuraavaksi heräsin"klonk" ääneen enkä sitäkään tajua mistä tuli . Paree nousta meillä on kai joku demoni täällä :P

Demoneista puheen ollen, ollaan lasten kans vähä "hörhöjä" ja uskotaan kaikkeen yliluonnolliseen. No pe iltana normi iltapala keskustelunaihe oli demonit ja niiden häätö ja suojautuminen :D la aamuna poika oli sit saanu unihalvauksen... Ei pystynyt huutamaan eikä liikkumaan. Sit oli nähnyt itsensä kuin ylhäältä päin. Hän sanoi kun keskusteltiin että "mä ajattelin että nyt mä kuolin" sit oli onneks helpottanut ja kroppakin heränny mielen lisäksi. Reppana. Onneksi ei tullut traumoja että uskaltaa mennä nukkumaan.

Muokattu viimeksi:
^koira?

Aattelin kans että kyllä siinä oli joku että pystyy myöhemminkin kunhan ei muuta tule. Meillä muistaakseni sanottiin että mieluiten viimeistään 42+0 käynnistetään mutta viikonloput ja pyhät vaikuttaa myös :)

Mulla kun on la 17.12., niin sen jälkeen ei paljo oo muita kuin viikonloppuja ja pyhiä! Periaatteessahan sanotaan, että yliajalla on vasta kun 42 viikkoa on täynnä, mutta ilmeisesti vaihtee sitten sairaalan mukaan noi, että milloin halutaan alkaa käynnistämään. 2.1. olis sitten aka maanantai, silloin mulla olis vikkoja 42+2. Että jos yli menee ja mun ja lapsen voinnissa ei oo mitään ihmeitä, niin toivon, että voidaan venata tuonne. tai sitten sais syntyä nyt hyvissä ajoin ennen joulua.

Joo toi joulu on sillai kurjaa aikaa ku paljon pyhiä peräkkäin.. Ite laskin että jos vasta sillon 42+0 käynnistetään niin mullakin sit pari päivää siirtyisi tammikuun alkupyhien takia.. Toivottavasti ei tarvis kuitenkaan..

Ja sit asiasta kukkaruukkuun miksi aikuiset ihmiset leikkii oman lapsen terveydellä vaan periaatteesta? Just oli juttua rokotuksista ja nyt yhdessä ryhmässä fb:ssä aikuiset selvittää onko se nyt oikein antaa lapselle fluorihammastahnaa vai ei! Siis ihan aikuisten oikeasti.. Tekis niin mieli sanoa että jos haluat leikkiä jonkun terveydellä niin leiki omillasi äläkä lapsesi!

Joo ja siis tonnekin joku oli linkittänyt jonkun blogitekstin! Okei siinä tekstissä oli kyllä lähteet merkitty mutta silti.. Blogi vastaan suositukset.. Ei voi muuta todeta kuin että voi lapsi raukkoja..

En toki sano että olisin mitenkään oikeassa itse jne mutta jotenkin näin lähihoitajana hämmästyttää..

Takaisin