MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kuopus on kyllä <3. Ihmeellinen <3 Mitkä unenlahjat! Nukahti siinä 17-18 aikoihin.. Lähempänä 17 kuitenkin.. Ja tänä aamuna herätin klo 7.10 o_O. kun itsekin saisi nukkua heräämättä noin. Kannoin illalla vain sänkyyn jossain vaiheessa.

Nyt jatkamaan korttien tekoa. tai no eka aamupalaa ja sen jälkeen.

Mukavaa päivää kaikille!

Nää mun mammapoli reissut on aina tätä... Ehdin tälläkertaa, mut äkkiä vessaan ja sellane haiseva ripaska pönttöön... Huoh... Verenpaine oli 140/77 joka kotona on niinku 110/60... No lääkäriä täs odotan...

Meen aina kiireellä neuvolaan ja paineet on 117/68, mitähän ne todellisuudessa mahtaa olla, jos reippaan kävelyn jälkeenkin on noin matalat. Pulssi on kyllä aina jotain 90

Me on neuvolahoitajan kans sovittu, että mittaan ennen neuvolaa kotona paineet. Toki myös neuvolassa, mutta ne on todella korkeet siellä verratuna kotimittauksiin. En omasta mielestä edes jännitä tilannetta, mikä lie :joyful:

Mulla oli neljän päivän ajan kipuja ja supisteluja vaikka en ollut tehnyt "mitään".. sitten eilen vain muutama supistus.. ehtoo puolella menin pussittamaan puita pihavarastoon... lämmitin saunan ja saunottiin ja seksiä vielä päälle.. :) saldo oli yksi supistus :/ pitäiskö olla tekemättä mitään että supistelisi... nooh, tänään ehkä taas sellanen "tekemätön" päivä.. muutaman tunnin päästä aika ripsienlaittoon, hiukan rentoutumista ja aikaa itselle :Heartbigred kohta se loppuukin, toivottavasti uusi tulokas on yhtä helppo ja rauhallinen kun edellisetkin :)

Minusta tuntuu että nuo siivous, sauna ja seksi on aika laimeita keinoja, kun minä saunon ja siivoan ihan normaalisti nytkin. Se viimeinen vois kyllä aiheuttaa jonkun infernaalisen kipukohtauksen ja paskahalvauksen näillä voinneilla :D
Mutta ajattelin että mulla varmaan tepsis hikiliikunta ja rappusten kävely. Ainakin lenkkeilyä oon joutunut sen takia välttelemään ja rappusissa oon joutunut matelemaan. Kyykkääminenkin on paha. ..eli kuulostais siltä että pitäis vetää jotain aerobicciä tai zumbaa koko ilta :D

Onks muilla ongelmia auton ratissa?

Mä ajan n. 80-100km päivässä ja ratissa väsyy niin pirusti. Silmät luppasee jo alkumetreillä. Toinen on että ei saa pidettyä jotenkin keskittymistä ajamisessa vaan huomaa et oja lähenee tai että ajaa kahta kaistaa. Huoh. Mä en tajua, mä ajan van välillä ihan huvikseni kun rakastan autoilua.

Enpä ole sitten tyyliin elokuun jälkeen uskaltanut auton rattiin.. Jotenkin pelottaa myös olla miehen kyydissä nykyään..

^ miehet on kyl muutenki nii huolettomia ratissa. Mun mies plaraa kännykkää, käärii sätkää, juo kahvia ym. Samaan aikaan ja ohjaa polvella ja vaihtaa vaihdetta vasemmalla kädellä ja sitte tulee näitä "oho!" Ja rotvallin kautta takasi ajotielle. Siks mä ajan AINA ku lapset on kyydissä. Nyt vaan näkyy ittessä näitä samoja piirteitä vaik mulla kädet ratilla ja katse tiessä, mut jotenki pää ei oo mukana.

Ja kilsoja tulee kun lähtee täältä maalta kaupunkiin. Mun hommana kuitenki kauppareissut, lasten koulukyyditys ja lääkärit ym. Ja tietty omat menot ja kyläilyt.

Itseasiassa nytkin istun autossa kun kirjoitan, odotan poikaa koulun pihassa :P

Itse kyllä pidän myös ajamisesta. Mutta tällä hetkellä tulee ajeltua aika vähän. Sen, mitä vien pojan hoitoon ja kouluun lapsukaisia.
Yleensä isännän kyydissä. Ja isäntä tykkää myös ajella ja kyllähän tuolle kilometrejäkin välillä tulee, kun on ammattiautoilija, tosin enää ei niinkään rekkaa ajele, kun valmistui syksyllä maanrakennuksen ammattitutkintoon, joten on maanrakennusfirmassa töissä. mutta koneet laidasta laitaan käsittelee ja hoitaa. ja sitten hankki syksyllä oman lelun itselleen. Voi niitä aikoja, kun ennen oli omega. Itsellä oli jo ikävä. nyt on vain tehokkaampi versio vain kyseessä <3

Itseasiassa mun miehen ajotyyli on tosi rauhallinen ja se ei ikinä oo kattonu kännykkää samalla ku on ratissa.. Kaikki läheltä piti tilanteet missä se on ollu on johtunut muista tekijöistä ku miehestä mikä on todella yllättävää..

Mä tykkään kans ajaa - ihan peruselämässä tulee ajettua reilu 50 tuhatta /vuosi. Nyt oon hetkittäin menny miehen kyydissä niin hitto et mua pelottaa :grin Tuntuu paljon turvallisemmalta kun ite oon ratin takana. Harmi vaan, että työn loputtua ja koiraharrastus kun on tauolla niin ei oo syytä ajella mihinkään.

^ miehet on kyl muutenki nii huolettomia ratissa. Mun mies plaraa kännykkää, käärii sätkää, juo kahvia ym. Samaan aikaan ja ohjaa polvella ja vaihtaa vaihdetta vasemmalla kädellä ja sitte tulee näitä "oho!" Ja rotvallin kautta takasi ajotielle. Siks mä ajan AINA ku lapset on kyydissä. Nyt vaan näkyy ittessä näitä samoja piirteitä vaik mulla kädet ratilla ja katse tiessä, mut jotenki pää ei oo mukana.

Ja kilsoja tulee kun lähtee täältä maalta kaupunkiin. Mun hommana kuitenki kauppareissut, lasten koulukyyditys ja lääkärit ym. Ja tietty omat menot ja kyläilyt.

Itseasiassa nytkin istun autossa kun kirjoitan, odotan poikaa koulun pihassa :p

No enpä ole asiasta samaa mieltä, että ovat huolettomia ratissa o_O. Tai sitten mä en ole vain nähnyt sellaisia. Itseä vain ärsyttää liikenteessä vanhukset, jotka ajavat liian hitaasti (ihan mieletöntä alinopeutta), eikä enää korttia varmastikaan tarvitsisi, koska reagointinopeus ei ole enää samaa.. Ja eivät kykene yhtä tarkkoina olemaan..

Ja ärsyttävää on sitten he, jotka luulevat ajotaidoistaan ihan liikaa. Tämäkin on tullut todistettua liikenteessä moneen otteeseen.
Minä rakastan miehessäni mm sitä, koska osaa käsitellä autoa, tuntee auton ja pystyy jopa leikkimäänkin ;), mutta leikkimisellä en tarkoita ihan mitään mielipuolista leikkimistä. Ja isäntä on kyllä huolehtimassa liikennesäännöistä ja jos huomaa jonkun ajamassa ihan sairaasti, niin käy pysäyttämässä kuskin ja sanoo asiasta.

Ja autokoulussa saisi olla enemmän tuota auton käsittelyä tai millä sitä nyt kutsutaankaan.. Että nähtäisiin, että miten auto käyttäytyy missäkin tilanteessa, mitä tehdään jne.

Kaikki miehet joiden kyydissä oon ollut, on kyl touhannu kaikkea muuta ku ajanut. Esim. Isäni joka ajaa ammatikseen ja kaverit ymym... Mä oon kai tässäki suhteessa törmänny vääriin miehiin :D siis mun mies kuitenki harrastaa offroadia ja ajaa nelivedollaan pitkin mettiä ja puunrunkoja. Hänen offi autoonsa en oo istunu kyytiin koskaan. Kyl hän varmaa osaa ajaa kunnolla jos vaan viittis keskittyä.

Kaikki miehet joiden kyydissä oon ollut, on kyl touhannu kaikkea muuta ku ajanut. Esim. Isäni joka ajaa ammatikseen ja kaverit ymym... Mä oon kai tässäki suhteessa törmänny vääriin miehiin :D siis mun mies kuitenki harrastaa offroadia ja ajaa nelivedollaan pitkin mettiä ja puunrunkoja. Hänen offi autoonsa en oo istunu kyytiin koskaan. Kyl hän varmaa osaa ajaa kunnolla jos vaan viittis keskittyä.

joo, kyllä mieskin puhelinta on käyttänyt ajaessaan ja käyttää edelleen, mutta aika pientä kuitenkin. Mutta tuokii, että minkälainen on henkilönä ratin ja penkin välissä niin on oma juttunsa aina. Pelleilijät erikseen, joilla on se näyttämisen halu korkealla.

Mies on miettinyt, jos ois varaa, niin vois off-roadia ajella :D. se ois kyllä siistiä :D

Minun mies on niin kärppä ratissa, ettei toista oo. Mullekin koko ajan vinkuu, että molemmat kädet rattiin! Pyh. Minä oon kokeneempi ajaja, mut se on varovaisempi ja tarkkaavaisempi.
Mua kyllä väsyttää pitkillä matkoilla ajaminen mut nää 20km kaupunkiajot ei tunnu missään.

Mun mies on kyllä ajotyyliltään varsin moitteeton, ei puhettakaan että tekisi jotain muuta käsillään. Meillä on autossa blue tooth-kaiuttimet, että saattaa sitä kautta kyllä puheluun vastata jos ajaa rauhallisella tiellä.
Mä oon vielä ajellu jonkin verran, ei arjessa kauheesti oo tarvetta autolle. Nyt pidempiä matkoja yleensä ajeltu 50/50, mutta viime aikoina mies on ajanut etupäässä. Hän tykkää ajamisesta, ja mulle se on enempi vaan välttämätöntä siirtyäkseen paikasta toiseen. Pidemmillä matkoilla on myöskin välistä vähän tukalaa etsiä hyvää asentoa, niin tässä pelkääjän paikalla on hyvä pyöriä.

Mä ajelen ihan sujuvasti vielä, täältä kun ei mihinkään ilman autoa pääse. Tosin jos yhdessä johonkin lähdetään, yleensä se on nykyään mies joka ajaa, on siinä pelkääjän paikalla tosiaan helpompi olla. Varsinkin kun tuo vauveli tuntuu aina innostuvan varsinkin hiekkateillä.. :D Ei oo järin mukava sillon itse ajella.

Takaisin