Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin, nyt on meidän tyttö kastettu ja hän sai nimen Janine Rhea Hanne. <3
Vierasmäärä jäi sitten alle 40 kun la ja vielä su tuli ilmoituksia vierailta että ovat sairastuneet eivätkä pääse tulemaan (flunssaa, kuumetta, keuhkokuumetta, korvatulehdus jne).
Lauantai oli täys kaaospäivä mutta saatiin kaikki tehtyä. Tarjoiluna oli: broileri- ja katkarapu voileipäkakut, porkkanakakkuruutuja, suklaafudge-ruutuja, kuusi erilaista muffinssia (vadelma, mustikka, toffee, sitruuna, suklaa ja lapsille sateenkaaren väriset vaniljaiset), marenkisydämet, piparkakkuja, macaronseja, mansikkakermavaahdolla täytettyjä tuulihattuja, cakepopseja ja lapsille cocktailtikkuja (tosin meidän taapero söi niistä puolet ennen vieraiden saapumista :'D ), maissinaksuja ja vaahtokarkkeja. Kaikki tehtiin minikoossa että vieraat ottaisivat montaa lajia ja hyvin tekivät kauppansa. :) Testattiin ekaa kertaa Dr.Oetkerin muffinssitäytteitä (sellainen pussi missä on pitkä nokka päässä mistä sai hyvin pursotettua täytettä lämpimän muffinssin sisään) ja voin kyllä lämpimästi suositella ainakin testaamiamme toffeeta ja sitruunaa. Helppoja käyttää ja toooodella hyviä. Ainoastaan macaronsit epäonnistui (harvoin onnistuu...) muuten kaikki oli hyviä.
Vauva nukahti autossa matkalla juhlapaikalle ja jätimme hänet autoon nukkumaan oven eteen (itkuhälytin tietty autossa kans) ja hän nukkuikin siellä kolme tuntia!? Mulla meinas tissi räjähtää ennen kuin pääsin syöttämään hänet! :D Itse toimituksen alussa hän alko vähän kitistä mutta rauhoittui sit ja nukahti kummitädin syliin. Heräs tietty kun hiukset kasteltiin mutta jatkoi sit unia.
Toimitus oli todella kaunis ja tuntuu että oli ekat ristiäiset, joissa todella keskityin ja kuulin mitä pappi puhui.
Harmittaa vaan kun unohdin sit kuitenkin sen kastemaljan kotiin! :( Ja unohdin ottaa kuvia tarjottavista ja koristeista, täytyy kysellä sattuiko joku vieraista ottaa niistä kuvia.
Vauvan saamia lahjoja: kummilusikka, valokuvakehys, kynttiläjalka, koru/soittorasia, pari kaulakorua, kastesormus, helmi-rannekoru, Teeman Muumi kulhoja ja mukeja, pari pyyhettä, 2 erilaista vaippakakkua jne. Toisessa vaippakakussa (työkavereiltani) oli päällimmäisenä aivan ihana pupu, jonka masun sisällä on pieni kaurapussi, jonka voi lämmittää mikrossa niin että pupu on lämmin unikaveri. :) Se on aivan ihana ja täytyy ehdottomasti ottaa käyttöön.
Juhlat kuulostavat onnistuneilta ja hieno nimi tytöllä. Ja vau, sä olet kyllä selvästi armoitettu leipuri! Kuulostaa upealta. Nyt pakko ilmaista tyhmyyteni, mitä ovat cakepopsit - onko ne jotain tikun päässä olevia kakkusysteemejä? :)

Muokattu viimeksi:
Viime yönä oli sitten kaikki keinot käytössä eli valko- ja keltasipulia sukassa, suolatipat nenässä ja vielä varmuuden vuoksi tyynyarsenaali varattuna, jos tarvii tukea pystympää uni-/imetysasentoa. Ja voila - nyt on nukuttu :)
Muistan kun ajattelin puoliunessa kello kolmen yöimetyksellä, että vaikka joutuisin valvomaan loppuyön niin nyt on jo saatu niin hyvät torkut että näillä pärjää :D ...ja senkin jälkeen kyllä nukuttiin, kaikki. Myös parisänkyyn viereen hiipinyt esikoinen, vaikka raasu tipahti kerran sängystäkin mönkiessään levottomana unissaan...

On kyllä uskomatonta tuo kolmivuotiaan uni! Tyttö pyörii ja ryömii unissaan ihan älyttömästi, hetkessä on poikittain jalkopäässä tai jalat tyynyllä... Tosin viime yönä likka näki selvästi hurjasti unia. Olisikohan vaikuttanut sekin, että tytöllä oli ollut aika "kiihkeä" hoitopäivä kun oli ottanut yhteen yhden samanikäisen tytön kanssa niin, että toinen tyttö oli purrut meidän ipanaa poskesta. Poskipäässä on ihan kunnon hampaanjäljet. Vähän jäi epäselväksi mistä kiistaa oli syntynyt, eikä hoitajakaan ollut nähnyt itse tilannetta, mennyt vaan selvittelemään sitä kun parku alkoi...

Isäntä kommentoi hampaanjälkiin vaan, että ei kai tyttö hävinnyt tappelua o_O
Täällä on kans tuhistu ja 2,5 vee pyörii vieressä:) Vertaistsemppiä vaan! Tappeluista päiväkodissa en ole vielä kuullut, mutta meidän leikki-ikäinen on kunnostautunut ruokarauhan rikkomisella pitämällä omaa showtaan aina välillä... :facepalm: Ja mulle ku on oikein tärkeetä hyvien pöytätapojen opettaminen, niin kirpaisi vähän kun kuuli. Vaikka rajojaanhan se leikki-ikäinen kai vaan koettelee. Mutta joo, toi taitaa olla aika miesmäinen suhtautuminen tappeluun:grin

Raskauskiloista, mä pääsin kans raskausaikana aika "helpolla", kun kiloja tuli noin seitsemän. Ne jäi käytännössä melkein synnärille. Parin, kolmen viikon päästä kiloja oli pudonnut 10 eli painoin vähän vähemmän kuin raskauden alkaessa, nyt varmaan kokonaissaldo jotain reilu 10, en oo just käyny vaa'alla. En ollu ihan tyytyväinen kyllä painooni tässä raskauksien välillä, joten ihan hyvä kun on muutama ylimääräinen lähtenyt. Mut maha on kans semmonen löllerö... Täysimetys toimii mulla tosi tehokkaasti. Ja tosiaan, tämä ylläpitovaihe taitaa olla se haastavin... Oon kans armoitettu herkuttelija ja sokerihiiri ja pitäis muistaa, että samaa tahtia ei voi jatkaa, kun imetys vähenee/ loppuu:woot:

Myy, mä tein voileipäkakut ja tytär leipo lähes kaiken muun! Marengit ja piparit leivoin muuten kans. :D Tässä kuva cakepopseista ja muffinsseista. :) Cakepopsit on suomeks kakkutikkari. Me tehdään ne niin et leivotaan ensin suklaakuivakakku ja murennetaan se ja sekoitetaan joukkoon appelsiinin makuista tuorejuustoa ja muovaillaan massasta palloja, tikku palloon ja dipataan valkoiseen suklaaseen. Ollaan kokeiltu eri makuyhdistelmiä mut tää on ehdottomasti paras ollut ja tehdään nyt vaan näitä. :) Alla kuva cakepopseista ja muffinssivalikoimastamme. :D
ImageUploadedByVau Foorumi1479800083.564362.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1479800104.982228.jpg

Janna, mä en kestä tota sun keittiötouhua :cat:. En tajuu miten sä jaksat ja ehdit tehdä kaiken! Mulle jää taas toi kuva verkkokalvoille... Se kuva niistä sosekuutioista ja jääpalamuoteista jäi nimittäin pysyvästi ja joka kerta ku pursottelen soseita mun köppäseen muoviseen jääpalamuottiin, päässä pyörii sun kuva niistä sun hienoista kuutioista.:happy: Ja kun veitsellä tuherran niitä irti ja ne lentää ympäri keittiötä, ni mietin et Jannalla ei kyl tälleen nää varmaan lentele....:rolleyes:

Eilen mä kaupassa näin joulutorttuja ja aattelin et mäpä teen huomenna joulutorttuja. Mut nyt ei taas yhtään tunnu siltä...:rolleyes:

:D :D :D Sirpa, osta silikoninen muotti, niistä ei tarvii kaapia veitsellä nappeja ulos eikä lentele ympäri keittiötä. :D IKEAn jääpalamuotistakin (ne eri kuvioiset) irtoo hyvin. Ja toi leipominen on mun "henkireikä" saan touhuta omiani ja mies hoitaa lapset sillä aikaa. Hän tietää että jää ilman herkkuja ellei pidä pikkuiset aisoissa et saan leipoa rauhassa. :D Ja nykyään se on mun ja vanhimman tyttären yhteinen juttu, voidaan samalla rupatella kaikenlaista. Ja tytär miettii tosissaan kondiittorin uraa niin siksikin leivotaan paljon et hän saa harjoitella. :) Mut se vaan tuppaa näkymään vaa'alla kans... :D

Se musta sukka toimi kans. Ripustin rottinkisängyn ulkopuolelle.Huone haisi valkosipulille ihan soppelisti. Vauvalla flunssa etenee nuhaksi, samoin mulla. Tänään joutuu varmaan sitä nenäfriidaa käyttää ekaa krtaa. Perseestä tää flunssa.

Tääll ruokailu alkanu vähän sujumaan. Oli muutama päivä lusikkaraivareita :grin. Hirvee parku, ku lusikka lähesty, mut sitte se otettiin kuitenkin suuhun ja ommmoommmoommmmom. Keitin eilen parsakaalia, et nyt on testattu sitä porkkanan kanssa. Kuka muuten teistä söis keitettyä soseutettua parsakaalia sellaisenaan....? Yök. Haisee keitetylle ruoholle...

Miten toi lusikkatyöskentely teillä? Meillä imetään sitä lusikkaa, ei osata silleen syödä, et laittais ruoan suuhun ja se pysyis siellä...

Soseista ei oo tullu ummetusta. Eilen tuli ihme muovailuvahan näköinen pötkäle, mut sit illalla vissiin kauhukakat, siihen malliin isänsä yökki vessassa :p.

Janna, mä en kestä tota sun keittiötouhua :cat:. En tajuu miten sä jaksat ja ehdit tehdä kaiken! Mulle jää taas toi kuva verkkokalvoille... Se kuva niistä sosekuutioista ja jääpalamuoteista jäi nimittäin pysyvästi ja joka kerta ku pursottelen soseita mun köppäseen muoviseen jääpalamuottiin, päässä pyörii sun kuva niistä sun hienoista kuutioista.:happy: Ja kun veitsellä tuherran niitä irti ja ne lentää ympäri keittiötä, ni mietin et Jannalla ei kyl tälleen nää varmaan lentele....:rolleyes:

Eilen mä kaupassa näin joulutorttuja ja aattelin et mäpä teen huomenna joulutorttuja. Mut nyt ei taas yhtään tunnu siltä...:rolleyes:
Mulla on kans "vanhanaikaiset" kovamuoviset jääpalamuotit. Muutaman irti hakkaus kerran jälkeen muistin vanhan konstin eli muotti väärinpäin kuuman vesihanan alle ja sit kerta täräytyksellä kaikki pihalle:wink
Mut joo, ei musta olis tekemään tollasta leivonta määrää. Just viime yönä, kun en saanu nukuttua, niin yritin miettiä joulumenua niin, että osan ees sais tehtyä etukäteen pakkaseen. Isovanhemmat tulee meille aattona syömään ja anoppi oli ammatiltaan kokki joten pitäs yrittää oikeesti saada kunnolliset tarjoilut aikaseks ettei tartte hävetä :nailbiting: :hilarious:

Onks mitää keinoja muuten helpottaa vauvan yskää? Nyt irtoo lima. Just tuli aamun maidotkin pihalle ja limaa. Haisi yrjölle.

Myy, mä tein voileipäkakut ja tytär leipo lähes kaiken muun! Marengit ja piparit leivoin muuten kans. :D Tässä kuva cakepopseista ja muffinsseista. :) Cakepopsit on suomeks kakkutikkari. Me tehdään ne niin et leivotaan ensin suklaakuivakakku ja murennetaan se ja sekoitetaan joukkoon appelsiinin makuista tuorejuustoa ja muovaillaan massasta palloja, tikku palloon ja dipataan valkoiseen suklaaseen. Ollaan kokeiltu eri makuyhdistelmiä mut tää on ehdottomasti paras ollut ja tehdään nyt vaan näitä. :) Alla kuva cakepopseista ja muffinssivalikoimastamme. :D
View attachment 46561
View attachment 46562
No jotain ton tyyppistä mä suomeksi kääntämisperiaatteella ajattelin :) mm, kuulostaa hyviltä!

Se musta sukka toimi kans. Ripustin rottinkisängyn ulkopuolelle.Huone haisi valkosipulille ihan soppelisti. Vauvalla flunssa etenee nuhaksi, samoin mulla. Tänään joutuu varmaan sitä nenäfriidaa käyttää ekaa krtaa. Perseestä tää flunssa.

Tääll ruokailu alkanu vähän sujumaan. Oli muutama päivä lusikkaraivareita :grin. Hirvee parku, ku lusikka lähesty, mut sitte se otettiin kuitenkin suuhun ja ommmoommmoommmmom. Keitin eilen parsakaalia, et nyt on testattu sitä porkkanan kanssa. Kuka muuten teistä söis keitettyä soseutettua parsakaalia sellaisenaan....? Yök. Haisee keitetylle ruoholle...

Miten toi lusikkatyöskentely teillä? Meillä imetään sitä lusikkaa, ei osata silleen syödä, et laittais ruoan suuhun ja se pysyis siellä...

Soseista ei oo tullu ummetusta. Eilen tuli ihme muovailuvahan näköinen pötkäle, mut sit illalla vissiin kauhukakat, siihen malliin isänsä yökki vessassa :p.
Meillä kans tirppu just vähän niinku enemmän imeskelee lusikkaa. Yes, tänään ei ollut yhtään kakomista aamupuurolla! Kuudes aamu toden sanoi :)

Onks mitää keinoja muuten helpottaa vauvan yskää? Nyt irtoo lima. Just tuli aamun maidotkin pihalle ja limaa. Haisi yrjölle.
Mä oon ymmärtänyt että vauvoillekin höyryhengitys jeesii, mutta esim niin, että kylppärissä ovi kiinni laskee suihkusta lämmintä vettä, että saa vähän höyryä aikaan, vaikka kun vauva on kylvyssä. Esikoisellakin huomaa, kuinka suihkussa seisoessa räkä alkaa valua ulos, kun on flunssaa.

Annoin eilen ekan kerran kaupasta ostettua, olisko ollut muksu merkkistö peruna porkkana sosetta ja poika pulautteli ja pieri koko päivän! Tähän asti oon soseet keitellyt itse mut aattelin totuttaa valmis soseihin ennen reissuun lähtöä kun sielä en pysty soseita keittelemään.... Ei ainakaan hyvin alkanut kokeilu;)

Mulla on paino vieläkin -8kg raskauden lähtöpainoon. Enkä ole edes ollut syömättä mitään herkkuja, mutta ilmeisesti säännöllinen syöminen ja vaunulenkit pojan kanssa pitää painon aisoissa. Nyt olen alkanut keittämään pojalle normipuuroja ja syön puuroa itsekin. Vauva saa ihmeitä aikaan ja aloittamaan terveellisemmät elämäntavat.

Muokattu viimeksi:
Justmom, mihin olette lähdössä?

Täällä ei sapuskat kiinnosta poikaa juuri yhtään. Paitsi maito. Maitopoika. Mut hyvin oli kasvanut, kun tänään mitattiin neuvolassa. Pituutta tullut 2,5cm ja painoa melkein puol kiloa, vaikka liikkuu nyt vauhti päällä. Yrittää lisäks nousta tukea vasten. Välillä onnistuu.

Justmom, mihin olette lähdössä?

Täällä ei sapuskat kiinnosta poikaa juuri yhtään. Paitsi maito. Maitopoika. Mut hyvin oli kasvanut, kun tänään mitattiin neuvolassa. Pituutta tullut 2,5cm ja painoa melkein puol kiloa, vaikka liikkuu nyt vauhti päällä. Yrittää lisäks nousta tukea vasten. Välillä onnistuu.
Oho, vau! Kaveri on päättänyt päästä nopeasti näkemään vähän enemmän :) Meillä on nyt joku pysähtyneempi motorinen vaihe: tytölle rittää kun pääsee kierimään sekä pyörimään akselinsa ympäri plus tietenkin hirvee sätkiminen ja turhautuminen siinä ohessa. No, sieltä kaikki varmaan tulee ajallaan. Tykkää kyllä selvittää hirveesti. Ja kiljua! Ehkä hänellä on joku verbaalinen vaihe :)

Annoin eilen ekan kerran kaupasta ostettua, olisko ollut muksu merkkistö peruna porkkana sosetta ja poika pulautteli ja pieri koko päivän! Tähän asti oon soseet keitellyt itse mut aattelin totuttaa valmis soseihin ennen reissuun lähtöä kun sielä en pysty soseita keittelemään.... Ei ainakaan hyvin alkanut kokeilu;)

Justmom10 :) Hyväää matkaa! :) Toivotaan, että kaikki menee sujuvasti siellä ja saatte/ ehditte myös miehen kanssa rentoutua:grin

Me tultiin pojan kanssa seurakunnan vauvaryhmästä ja siellä oli Joulubileet!:grin:Heartred

Saatiin kuvata omat vauvat seimessä, tonttuhattupäässä:joyful:....Sen jälkeen tarjoiltiin kakkua:p

Monet äidit siellä puhui, että hankalaa on syöminen ja nukkuminen vauvan kanssa....ja välillä jotkut itkivät....

Vaikea samaistua, kun poika on aina vaan hyvällä tuulella.

Vetäjä ihmetteli, että onko meidän poika näin yhtä hymyä ja rauhallinen myös kotona, vai vain aina täällä?:rolleyes: Poika on hymypoika oli mikä paikka vaan ja tasaisen rauhallinen :)

Eikä ole mistään kipeäkään vielä ollut, ei edes nuhassa.

Mukavaa oli ja saatiin hyviä Joulukuvia, vaikka Joulukortteihin:Heartpink:Heartred

Takaisin