Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Haha! Sama homma, yhdellä säkeistöllä mennäänMä lauloin tätä yks ilta taannoin vauvalle 15min putkeen tuutulauluna. Muistin vaan eka säkeistön. Vartin jälkeen alkoi itteekin vituttaa se luritus, eikä vauva nukahtanu...
Kai sekin on joku neuroosi, mutta mä vedän aina ensin 2 kertaa laulaen, sit 2 kertaa hymisten ja sit sama setti toiseen kertaan 
Tarkoitat varmaan sitä kevytvanupukua. Se taitaa olla vähän sellainen välikauteen tarkoitettu, mutta vauvat ovat myös hyvin erilaisia kylmän- ja kuuman siedoltaan. Itse olen käyttänyt sitä autossa viltin kanssa ainakin nyt noilla nollakeleillä tai pienillä miinusasteilla, jos vain siirrymme niin sanotusti kotoa jonnekin sisälle. Samoin, kun meillä on lasitettu - siis tuulelta suojassa oleva - parveke, niin vielä joitakin päiviä sitten nukutin vaunukopassa niin, että oli se haalari, äitiyspakkauksen makuupussi ja se samainen viltti/ peitto vielä päällä + plus tietty kaikki asusteet. Nyt olen viime päivien pakkasilla siirtynyt vähän paksumpaan parvekeunilla. Mut ite aina kokeilen lämpöä niskasta ja olen kyllä luottanut siihen. Kertaakaan ei ole ollut vauvalla kylmä. Tosin viime päiviä kylmemmäksi jos menee, niin en kyllä varmaan uskalla partsille laittaa, vaikka onkin aika suojaisa.
Meillä sitteri on aina keittiön pöydälläEli en mä ainakaan joudu lasta ruokkimaan lattialla. Nytkin syötiin iltapala yhtä aikaa. Pidettiin miehen kanssa pullosta vuorotellen kiinni ja syötiin itsekkin samalla. Soseita syödään sitten niin, että tyttö istuu sylissä.
Heh, vauva maistoi tänään ekaa krtaa bataattia. Kieli tuli ulos ja silmät pyöreinä. Sitte, suu ammolleen ja kädet levällään, et LISÄÄ! Ihan ku linnunpoika. Hitto, on jo odotettukin kunnon ruokaa! Tarttui lusikasta kiinni ja yritti syödä ite. Kyllä nauroin!
Meillä 3.sta rotasta tulee kohta kaksi viikkoa ja ainakin tähän asti on selvitty ilman seuraamuksia.
Typy on saanut rytmistä suht kivasti kiinni ja nukkuu omassa sängyssään jo melko kivoja pätkiä. Ihanaa mammalle tavallaan mutta niin se pikkuvauva aika alkaa sit olemaan takana, vähän on olo, et nytkö jo..![]()

Ja millähän perusteella se teidän neuvola sitterin käytön kielsiEclipse :) Tuo sitteri on varmaan kätevä, mutta me ei hankittu, koska Neuvolan kanta oli "ei sittereille" missään vaiheessa.
Ainoa mikä pojalla on, niin Fisher Pricen keinuva "kiikka"...sitä saa säädettyä eri nopeudelle ja mukaan valoja, pari roikkuvaa lelua ja soi "tuutulauluja"...
Siinä ei kyllä onnistu syöttää, vaikka keinun saa pois päältä, muutoin poika tykkää olla siinä hetken silloin tällöin :)
..hetken parempaan päin ja taas reagoi, millon useemmalla ripulilla ja pepun punasuudella ja levottomilla öillä ja refluksilla ja kaaressa lentävillä oksennuksilla ja megapaukuttelulla ja itkuisuudella....ja silti meidän neuvolalääkäri väitti mulle tiistaina että kaikilla vauvoilla on masuvaivoja ja refluksia ettei ole mitenkään erityistä.
Ja millähän perusteella se teidän neuvola sitterin käytön kielsisehän on yks kätevimmistä apuvälineistä jota lähes kaikki käyttää. Esim meillä tyttö on pienestä asti ollut siinä silloin kun mun pitää saada tehdä jotain. Kannan sitterin pesukoneen viereen kun viikkaan sieltä pyykkiä koriin tai kannan sitterin pesuhuoneen ovelle jos haluan käydä suihkussa kun mies on vielä töissä. Ja tietty tyttö makailee siinä aina keittiönpöydällä kun me syödään ja leikkii leluilla. Ja ei tyttö siinä koskaan kauaa ole kerrallaan. Laitan leikkimatolle sitten jos haluan tehdä esim käsitöitä tytön ollessa hereillä.
On syöttötuoli munkin mielestä ihan ehdoton. Ekat maistelut mentiin meilläkin sylissä ja sitterissä, mutta 6 kk lähtien syöttötuolissa. Ja varsinkin sitten kun alkaa omatoimisesti syödä, niin ylettää siitä pöydän ääreen. Meillä on Stokken Tripp Trapp molemmilla, esikoisella juniortuolina eli ilman vauvaosia. Vauvan tuoliin on vielä jemmassa tarjotinpöytä (playtray), jonka kiinnitän tuoliin sitten kun alkaa ite syödä. Me kans syödään aina koko perhe yhdessä ja vauva tuntuu viihtyvän omassa tuolissaan.
Mä lauloin tätä yks ilta taannoin vauvalle 15min putkeen tuutulauluna. Muistin vaan eka säkeistön. Vartin jälkeen alkoi itteekin vituttaa se luritus, eikä vauva nukahtanu...

Poika on niin innoissaan. Muutenkin pidän päiväkodin henkilökunnasta, ihanan herttaisia ja siellä voi jutella kivasti heidän kanssa
Meillä ihan sama, sitteri on, mutta hyvin lyhyitä aikoja tyttö viihtyy siinä. Just ehtii suihkussa käymään, keittiössä hetken häärätä tai esikoisen kanssa tehdä iltahommia.Meillä on kanssa sekä sitteri että syöttötuoli. Mun kokemuksen mukaan tai siis omat vauvat ei oo niin pitkään sitterissä kerrallaan viihtyneet, että siitä vois olla mitään haittaa liikumaan opettelulle. Kätevä apuna kun jotain pitäisi saada tehtyä tai esim.käy suihkussa. Nyt on kyllä tullut vähemmän viime aikoina käytettyä, kun enemmän on ollut lattialla.
Tänään aamulla vauva ryömi tutkimaan kissan ruokapaikkaa.
Hyvää isänpäivää kaikille!