Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä lauloin tätä yks ilta taannoin vauvalle 15min putkeen tuutulauluna. Muistin vaan eka säkeistön. Vartin jälkeen alkoi itteekin vituttaa se luritus, eikä vauva nukahtanu...
Haha! Sama homma, yhdellä säkeistöllä mennään :laughing002 Kai sekin on joku neuroosi, mutta mä vedän aina ensin 2 kertaa laulaen, sit 2 kertaa hymisten ja sit sama setti toiseen kertaan :laughing002

Tarkoitat varmaan sitä kevytvanupukua. Se taitaa olla vähän sellainen välikauteen tarkoitettu, mutta vauvat ovat myös hyvin erilaisia kylmän- ja kuuman siedoltaan. Itse olen käyttänyt sitä autossa viltin kanssa ainakin nyt noilla nollakeleillä tai pienillä miinusasteilla, jos vain siirrymme niin sanotusti kotoa jonnekin sisälle. Samoin, kun meillä on lasitettu - siis tuulelta suojassa oleva - parveke, niin vielä joitakin päiviä sitten nukutin vaunukopassa niin, että oli se haalari, äitiyspakkauksen makuupussi ja se samainen viltti/ peitto vielä päällä + plus tietty kaikki asusteet. Nyt olen viime päivien pakkasilla siirtynyt vähän paksumpaan parvekeunilla. Mut ite aina kokeilen lämpöä niskasta ja olen kyllä luottanut siihen. Kertaakaan ei ole ollut vauvalla kylmä. Tosin viime päiviä kylmemmäksi jos menee, niin en kyllä varmaan uskalla partsille laittaa, vaikka onkin aika suojaisa.

Myy75 :) Juuri se puku. Ihan siirtymiseen autoon ja autosta sisälle, autossa on lämmintä, kun on sisätilanlämmitin.

Ei sillä asulla lähtisi vauvan kanssa ulkoilemaan.

Meillä sitteri on aina keittiön pöydällä :rolleyes: Eli en mä ainakaan joudu lasta ruokkimaan lattialla. Nytkin syötiin iltapala yhtä aikaa. Pidettiin miehen kanssa pullosta vuorotellen kiinni ja syötiin itsekkin samalla. Soseita syödään sitten niin, että tyttö istuu sylissä.

Eclipse :) Tuo sitteri on varmaan kätevä, mutta me ei hankittu, koska Neuvolan kanta oli "ei sittereille" missään vaiheessa.

Ainoa mikä pojalla on, niin Fisher Pricen keinuva "kiikka"...sitä saa säädettyä eri nopeudelle ja mukaan valoja, pari roikkuvaa lelua ja soi "tuutulauluja"...

Siinä ei kyllä onnistu syöttää, vaikka keinun saa pois päältä, muutoin poika tykkää olla siinä hetken silloin tällöin :)

Heh, vauva maistoi tänään ekaa krtaa bataattia. Kieli tuli ulos ja silmät pyöreinä. Sitte, suu ammolleen ja kädet levällään, et LISÄÄ! Ihan ku linnunpoika. Hitto, on jo odotettukin kunnon ruokaa! Tarttui lusikasta kiinni ja yritti syödä ite. Kyllä nauroin!

Hehh, bataatti täälläkin edelleen suosikki, vaikka lihaakin jo syödään. Teen bataatista myös perunavelliä yöksi ja pitää nälän hyvin kurissa :)

Meillä 3.sta rotasta tulee kohta kaksi viikkoa ja ainakin tähän asti on selvitty ilman seuraamuksia.:angel7
Typy on saanut rytmistä suht kivasti kiinni ja nukkuu omassa sängyssään jo melko kivoja pätkiä. Ihanaa mammalle tavallaan mutta niin se pikkuvauva aika alkaa sit olemaan takana, vähän on olo, et nytkö jo.. :confused:

Pikkuvauva-aika oli kyllä tosi lyhyt, samaa tuumaa haikaillen:angel11

Kaikki rotat selvitetty ja viimeisestä tuli ummetusta, taisi olla ihan 6päivää....Se meni luumulla ohitse:happy7:happy:

Neuvolassa ei oltu huolissaan vielä tuosta ummetuksesta, kun sanottiin, että normia on kakata vähintään 1kerran 7pv:n aikana.

Eclipse :) Tuo sitteri on varmaan kätevä, mutta me ei hankittu, koska Neuvolan kanta oli "ei sittereille" missään vaiheessa.

Ainoa mikä pojalla on, niin Fisher Pricen keinuva "kiikka"...sitä saa säädettyä eri nopeudelle ja mukaan valoja, pari roikkuvaa lelua ja soi "tuutulauluja"...

Siinä ei kyllä onnistu syöttää, vaikka keinun saa pois päältä, muutoin poika tykkää olla siinä hetken silloin tällöin :)
Ja millähän perusteella se teidän neuvola sitterin käytön kielsi :rolleyes: sehän on yks kätevimmistä apuvälineistä jota lähes kaikki käyttää. Esim meillä tyttö on pienestä asti ollut siinä silloin kun mun pitää saada tehdä jotain. Kannan sitterin pesukoneen viereen kun viikkaan sieltä pyykkiä koriin tai kannan sitterin pesuhuoneen ovelle jos haluan käydä suihkussa kun mies on vielä töissä. Ja tietty tyttö makailee siinä aina keittiönpöydällä kun me syödään ja leikkii leluilla. Ja ei tyttö siinä koskaan kauaa ole kerrallaan. Laitan leikkimatolle sitten jos haluan tehdä esim käsitöitä tytön ollessa hereillä.

..hetken parempaan päin ja taas reagoi, millon useemmalla ripulilla ja pepun punasuudella ja levottomilla öillä ja refluksilla ja kaaressa lentävillä oksennuksilla ja megapaukuttelulla ja itkuisuudella....ja silti meidän neuvolalääkäri väitti mulle tiistaina että kaikilla vauvoilla on masuvaivoja ja refluksia ettei ole mitenkään erityistä.

MS74 :) Ei pidä paikkansa, meillä ei ole esiintynyt vatsavaivoja ( en puhu Rotasta), ei pulauttelua, oksentelua, ripulia eikä pepun punaisuutta...eikä ilmavaivojakaan.
Ei vaivan vaivaa tähän mennessä...

Ja millähän perusteella se teidän neuvola sitterin käytön kielsi :rolleyes: sehän on yks kätevimmistä apuvälineistä jota lähes kaikki käyttää. Esim meillä tyttö on pienestä asti ollut siinä silloin kun mun pitää saada tehdä jotain. Kannan sitterin pesukoneen viereen kun viikkaan sieltä pyykkiä koriin tai kannan sitterin pesuhuoneen ovelle jos haluan käydä suihkussa kun mies on vielä töissä. Ja tietty tyttö makailee siinä aina keittiönpöydällä kun me syödään ja leikkii leluilla. Ja ei tyttö siinä koskaan kauaa ole kerrallaan. Laitan leikkimatolle sitten jos haluan tehdä esim käsitöitä tytön ollessa hereillä.

Ihan alussa jo kiellettiin, enkä oo jaksanut kysyä syytä...Se oli ryhmäneuvolan tyyppinen fyssarin vetämä jumppa, jossa vauvat yhdessä lattialla....

Sanottiin älkää kukaan hankkiko sitteriä, huonoksi selälle ja jalkojen lihaksille jne...

Varmaan se fyssari sanoi niin, koska luulen että jotkut pitää vauvaa sitterissä liikaakin, kun se on niin helppoa ja vauva viihtyy. Ei se mun tietääkseni mitään tuhoa lihaksille tee, mutta ei kehitäkään niin kuin lattialla tai sylissä olo. Meillä on Babybjörnin sitteri jota vauva saa keinutettua omilla liikkeillään ja se on kyllä tosi kätevä just tuossa, että vauva viihtyy siinä aina sen hetken kun pitää tehdä jotain muuta. Mä pidän tyttöä lattialla niin paljon kun hän vain viihtyy, mutta siinä vaatii enemmän huomiota kuin sitterissä, missä voi seurata mitä touhuan.

On syöttötuoli munkin mielestä ihan ehdoton. Ekat maistelut mentiin meilläkin sylissä ja sitterissä, mutta 6 kk lähtien syöttötuolissa. Ja varsinkin sitten kun alkaa omatoimisesti syödä, niin ylettää siitä pöydän ääreen. Meillä on Stokken Tripp Trapp molemmilla, esikoisella juniortuolina eli ilman vauvaosia. Vauvan tuoliin on vielä jemmassa tarjotinpöytä (playtray), jonka kiinnitän tuoliin sitten kun alkaa ite syödä. Me kans syödään aina koko perhe yhdessä ja vauva tuntuu viihtyvän omassa tuolissaan.

Mä ajattelen kans että syöttötuoli on osa ruokatapojen kasvatusta. Itse haluan yhteisiin ruokahetkiin keskittyä ilman puhelimia ja muita laitteita. Nyt meil on syöty missä sattuu mutta siihen tulee muutos.

Mä lauloin tätä yks ilta taannoin vauvalle 15min putkeen tuutulauluna. Muistin vaan eka säkeistön. Vartin jälkeen alkoi itteekin vituttaa se luritus, eikä vauva nukahtanu...

Meillä mennää joka pv tällä biisillä. Meiän suvussa on sukupolvelta toiselle nukutettu tupakkarullilla...varmaan monissa muissakin suvuissa. Tykkään myös siitä Peikkoäidin kehtolaulusta. Mun mies laulaa tytölle Jos sä tykkäät lähetkö baariin ..... soi vissii radiossa koko ajan.

Sillon kun meidän esikoinen oli vauva, niin fyssari myös hänen osaltaan sanoi, että ei suosittele sitteriä. Vauvaa pitäisi mielummin pitää "vapaana" lattialla. Ei sitten hankittu hänelle sitteriä, eikä ole tullut tälle toisellekaan. Mulla on sellainen peitto, jonka päällä vauva pötköttää lattialla kun puuhailen jotain. Raahaan siis sen peiton esim. kylppärin oven suuhun, kun laitan pyykkiä tai käyn suihkussa tms. Mielestäni sujuu ihan hyvin tälläkin tapaa, vauva siinä pötköttää ja katselee, mitä teen. Vaan eipä ne mun lapset ole sen nopeammin tai paremmin liikkeelle lähteneet kuin sittereissä istuneet, joten tuskin käytännön merkitystä kehityksen kannalta :)

Meillä ensimmäiset sosemaistelut aloitettiin auton turvakaukalossa istuen, kun ei vielä syöttötuoliin voi laittaa ja sitä sitteriä ei ole :)

Hyvää isänpäivää!

Meillä on myös käytännön syystä sitteri, kun on eläimiä. Mä en voi jättää tyttöä avoimen maton päälle vahtimatta. Sitterissä voi olla ja sitten lelukaarimaton alle uskallan jättää esim vessassa käynnin ajaksi. On meillä tytölle puinen leikkikehä, mutta sen otan käyttöön vasta, kun lähtee ryömimään, koska vie paljon tilaa olohuoneesta. Mä varmaan pidänkin tyttöö liian vähän lattialla. On useimmiten sohvalla mun vieressä kahden ison lattiatyynyn päällä touhuamassa. Kissoista ei nyt oliskaan mitään väliä, mutta tuo lähes 80kg koira tuo omat lisähaasteensa tähän vauva eloon. :rolleyes:

Hyvää isänpäivää myös meiltä. Täällä on annettu iskälle pipo lahjaksi ja hassuteltu yhdessä sängyn päällä. Nyt nukutaan aamupäivän unia ja odotetaan isovanhempia iltapäiväkaffeille.

Meillä on kanssa sekä sitteri että syöttötuoli. Mun kokemuksen mukaan tai siis omat vauvat ei oo niin pitkään sitterissä kerrallaan viihtyneet, että siitä vois olla mitään haittaa liikumaan opettelulle. Kätevä apuna kun jotain pitäisi saada tehtyä tai esim.käy suihkussa. Nyt on kyllä tullut vähemmän viime aikoina käytettyä, kun enemmän on ollut lattialla.
Tänään aamulla vauva ryömi tutkimaan kissan ruokapaikkaa.
Hyvää isänpäivää kaikille!

Meilläkin on baby björnin sitteri, missä poitsu tykkää istuskella, kun esim.touhuan keittiössä. Oleilee myös paljon lattialla peiton päällä lelukaartaan räpläten tai sitten erillisellä leikkimatollaan:)! Mutta mun mielestä sitteri on kyllä tosi hyvä apuväline just tuon siirreltävyytensä takia ja eipä meidän poika siinä ainakaan tuntitolkulla edes viihtyisi..;)! :)

Oikein hyvää isänpäivää jokaiseen kotiin:)! Täällä kahviteltu oman perheen kesken ja kohta pappaa onnittelemaan:)! Toisen papan luona käytiinkin jo eilen! :)

Meillä on kans toi Baby Björn balance sitteri, mutta aika vähällä käytöllä on ollut. Enimmäkseen vauva touhuilee lattialla. Viltti ja leikkimatto olivat käteviä silloin, kun vielä suht paikoillaan pysyi. Ihan pikkuvauvana ei juuri sitterissä ollutkaan, mutta nyt on vähän käyttö lisääntynyt. Siis kun just esim. oman suihkussa käynnin ajaksi pitää saada valvovan silmän alle ja paikoillaan pysymään (täällä konttaillaan kovaa vauhtia ympäriinsä ja noustaan seisomaan).

Hyvää isänpäivää kaikille! :Heartblue

Meillä Neuvolassa "kiellettiin" lelukaarikin, mutta en vaan pysty olemaan niin sydämetön, että laitan pois, kun poika siitä niin tykkää:Heartred

Ollaan käyty vauvaryhmässä Avoimessa Päiväkodissa ja heti pojalle lelukaaren siellä ottavat aina esiin....
:love7 Poika on niin innoissaan. Muutenkin pidän päiväkodin henkilökunnasta, ihanan herttaisia ja siellä voi jutella kivasti heidän kanssa:flower

Hyvää Isänpäivää täältäkin!
:wav

Meillä on kanssa sekä sitteri että syöttötuoli. Mun kokemuksen mukaan tai siis omat vauvat ei oo niin pitkään sitterissä kerrallaan viihtyneet, että siitä vois olla mitään haittaa liikumaan opettelulle. Kätevä apuna kun jotain pitäisi saada tehtyä tai esim.käy suihkussa. Nyt on kyllä tullut vähemmän viime aikoina käytettyä, kun enemmän on ollut lattialla.
Tänään aamulla vauva ryömi tutkimaan kissan ruokapaikkaa.
Hyvää isänpäivää kaikille!
Meillä ihan sama, sitteri on, mutta hyvin lyhyitä aikoja tyttö viihtyy siinä. Just ehtii suihkussa käymään, keittiössä hetken häärätä tai esikoisen kanssa tehdä iltahommia.

Siellä ryömitään jo täysillä! :)

Ja hyvää isänpäivää kaikkiin perheisiin täältäkin!

Takaisin