Tässä yhteisen matkan varrella on tullut oikein hyvin selväksi, että Tähti, sun th on vähintäänkin omituinen tai sitten ette puhu samaa kieltä yhtään.
Terveydenhuollon ammattilaisen tulisi ainoastaan neuvoa ja tukea vanhempia, ei syyllistää tai kieltää asioita,varsinkaan kun puhutaan tavaroista.
Hän voi toki kertoa mitä mieltä itse on jostakin mutta teidän kuuluu saada vanhempina tehdä itse päätökset mitä välineitä lapsellenne hankitte tai olette hankkimatta. Monet tavarat helpottavat elämää mutta tuskin mikään on aivan välttämätöntä. Jos itse kokee, että pärjää ilman sitä tai tätä, hyvä niin tai sitten joku juttu voi oikeasti olla just teille hyväksi helpottamaan arkea.
Kuten olet itse huomannut poikasi on oppinut aivan kaikki tähän ikään kuuluvat taidot vaikka esim.leikkimatto kotoa löytyykin. Ainut asia mitä ihan oikeasti tarvitaan, minun mielestä on rakkaus ja läsnäolo (ruoka ja vaipat toki helpottavat elämää kovasti).:)
Ensi kerralla kun joku sanoo jotain erikoista, sanot vaan "joo,ok", unohdat koko jutun ja teet niinkuin itse parhaaksi näet.