Pääkaupunkiseudun heinäkuiset

Moikka!

Täällä myös yksi helsinkiläinen odottaja! :joyful:
Meillä taustalla kolmen vuoden lapsettomuushoidot ja tämä on mun toinen raskaus. Eka raskaus päättyi keskenmenoon alkukesästä. Nyt varovaisesti vasta viikot 4+6, varhaisultra on lapsettomuustaustan vuoksi tulossa parin viikon päästä. Toivon sydämeni pohjasta, että siellä on tällä kertaa kaikki hyvin!! LA olisi 14.7.
 
Moikka!

Täällä myös yksi helsinkiläinen odottaja! :joyful:
Meillä taustalla kolmen vuoden lapsettomuushoidot ja tämä on mun toinen raskaus. Eka raskaus päättyi keskenmenoon alkukesästä. Nyt varovaisesti vasta viikot 4+6, varhaisultra on lapsettomuustaustan vuoksi tulossa parin viikon päästä. Toivon sydämeni pohjasta, että siellä on tällä kertaa kaikki hyvin!! LA olisi 14.7.

Oi, toivon tosi kovasti, että tällä kertaa vauva on kunnossa! Pidän teille paljon peukkuja, ja onpa onni, että pääsette varhaisultraan :)
 
Me asutaan Espoossa miehen ja pian yksivuotiaan pojan kanssa. :) toista odotellaan, laskettu aika 5.7. On vielä jotenkin epäluuloinen olo, että onko siellä masussa mitään, en tiedä miksi :D kuitenkin oireet tosi kovat. Kuun lopussa on eka neuvola, silloin olis 9+0. Jokohan sillon vois sydänäänet kuulla.. :)
 
Heippa vaan kaikille ja onnea ootteluun! ja tarrasukkia ja liimaa et pienet pysyy matkassa ♡ Asutaan miehen kanssa helsingissä ja ensimmäistä yritetty kohta vuoden verran, saaden aikaan yksi keskenmennyt kesäkuussa. Eli me kans varovaisin mielin mukana, la 8.7 ♥
 
Pääkaupunkiseudulta minäkin. Meillä 6v. Sitten isänpäivänä [emoji177] syntynyt poika, mies ja minä. Ollaan tosiaan 5v. Toista yritetty ja lapsettomuushoidoissakin ehkä 3v.? Nyt. Toivottavasti nyt viimein saadaan sisarus pojalle. Syntyis just ennenkuin täyttäsin 40v....apua
 
Kivaa, kun on muitakin täältäpäin! Taidan olla tähän mennessä ainoa, jonka synnytyssairaala on Naistenklinikka, muilla helsinkiläisillä on kai oletuksena Kättäri? :) Mulla on ykköstyypin diabetes, sen takia raskauden hoito hoidetaan osittain siellä.

Miten teillä hurisee? :) Onko alkuraskaus ollut helppo? Mä oon ihan älyttömän väsynyt enkä jaksaisi millään tehdä töitä. Ja niin turpee, että tekis jo nyt mieli ostaa raskausvaatteita. Vielä en uskalla FB-kirppiksillä huudella, ettei random kaverit saa tietää ennen aikojaan, kirppareilta oon löytänyt vasta yhden paidan! Piti laittaa jo laatikollinen vaatteita piiloon, kun ei enää rintojen tai mahan kohdalta mahtunut päälle :----D

Tänään alkoi 6+0, ja vaikka jokainen päivä tuntuu etapilta, uusi kokonainen viikko tuntuu vielä kivemmalta :) ens viikolla jo neuvola!
 
Pääkaupunkiseudulta minäkin. Meillä 6v. Sitten isänpäivänä [emoji177] syntynyt poika, mies ja minä. Ollaan tosiaan 5v. Toista yritetty ja lapsettomuushoidoissakin ehkä 3v.? Nyt. Toivottavasti nyt viimein saadaan sisarus pojalle. Syntyis just ennenkuin täyttäsin 40v....apua

Hii, onpa ihana kuulla, että teillä vihdoin onnisti! Lähetän paljon voimia vauvalle, että malttaisi pysyä mahassa kesään asti!
 
Ihanaa, että Kisulla ja miehellä onnistanut viimein toisen kanssa! Millaisia hoitoja teillä oli?
Meillä myös lapsettomuustausta, ICSIlä tämä raskaus alkanut, kuten myös ensimmäinen, joka päättyi kkm kesällä. Tuntuu onnekkaalta, kun tän vuoden aikana nyt jo toista kertaa raskaana ja tämä toivottavasti on kesällä sitten sylissä!

Mulla on olo vaihdellut aika paljon. Onnen hehkutusta varjostaa iso keskenmenon pelko. Siitä huolimatta ollaan varattu jo eka neuvola ja haaveiltu isosti. Rintoja aristaa vaihdellen, ello olo on taustalla jonkin asteisena koko ajan, palelee, nälkä ja jano on usein. :joyful: Antaa tulla tänne vaan kaikki oireet, kiitollisena vastaanotan!

Mäkin ootan malttamattomana, että pääsee raskaudessa vähän pidemmälle ja sit uskaltaa liittyä fb:ssäkin aiheenmukaisiin ryhmiin. Mua kiinnostais kantoliinailu ja kestovaippailu, ainakin osa-aikaisesti ois toive kestoilla. Edes yksi päivässä, niin siinäkin säästäis vuodessa jo 365 vaipan roskavuoren! :woot:

Viimeraskaudessa me kerrottiin mun äidille ja isälle, miehen isälle ja mun veljen perheelle jo 4+ viikoilla. Nyt jotenkin tekisi mieli kans kertoa aikaisin, mut odotellaan ehkä varhaisultraan.. Toisaalta, läheisistä oli iso tuki keskenmenon jälkeen. Ehkä viikonloppuna sitten kerrotaan, kun nähdään. En jotenkin halua näin isoja uutisia kertoa millään viestillä. :rolleyes:
 
Miuku88, me kokeiltiin kaikki mahdolliset pillerit, inssit ja vuosi sitten Eka IVF, josta 6 hyvää alkiota saatiin pakkaseen. 4. PAS kkm Ja 5.PAS sitten on tää ja toivotaan et kaikki hyvin, hu ultra!! On se hassua kun ei voi olla täysillä onnellinen taas.. Toivon todella että meillä kaikilla menee hyvin, koitetaan olla negatiivisia ajattelematta! Meil olis synnäri Hyvinkään sairaala, mut yritän puhua itseni Naistenklinikalle, johon viimeksikin pääsin. Silloin sai vielä valita ja mulle tulikin loppuvaiheessa raskausmyrkytys.
 
Aattelin teille pkseutulaisille vinkata että tuolla perhe artessa maksaa ar ultra vaan 70e ja on kuulemma hyvä paikka kaikinpuolin ja selkeät nettisivut plussaa. itse koitan taivutella miestä että mentäisiin, mutta sen mielestä ar ultra on panikointia ja voidaan hyvin odottaa ekaa ultraa... pläääh!
 
Kiitos paljon vinkistä Sitruunalilja! :) Jos ens viikon neuvolassa ei kuulu sydänäänet, niin sit mennään kyllä ar-ultraan. Vaikka munkin miehen mielestä se on ehkä vähän turhaa hehe, onneks se on kuitenkin suostuvainen. Toivottavasti sunkin on. Ekaan ultraan on kuitenkin vielä viis viikkoa!

Ihana Miuku88, "antaa tulla vaan"! Toi lausahdus on pyörinyt mun päässä aina uupuneena ja olojen vaihdellessa. Kerroitteko viikonloppuna äidille ja isälle? Mä oon tullut siihen tulokseen, että mielummin kerron läheisille, ne on sit myös tukena jos jotain sattuisikin. Enkä enää voi valehdella, kun 90% mun ajatuksista pyörii vauvan ympärillä!

Hee Kisu2, ehkä me törmätään Naistenklinikalla :)
 
Mun ukkeli on kyl jääräpää, mut jos oikein heittäydyn hankalaksi ni kyl varmaa saan sen suostumaan. mut ootan kans ekaa neuvolaa et miten sielä käy :) mist tiiätte kumpi on teiän synnäri stadissa? kättäri vai naistenklinikka?
 
Hus.fi lukee ainakin näin, eli oletuksena helsinkiläisillä toi kättäri.

Riskiraskauksissa on sitten naistenklinikka, jos nyt oikein ymmärsin :grin

"Synnytyssairaalan valinta

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä voi synnyttääkuudessa sairaalassa. Kaikissa synnytyssairaaloissa noudatetaan samoja hoitoperiaatteita.

HUS:n alueella asuva synnyttäjä voi vapaasti valita, missä synnytyssairaalassa sairaanhoitopiirin alueella hän haluaa synnyttää. Synnytyssairaalan vapaa valinta säilyy edelleen Naistenklinikan rakennusvaiheen aikana (toukouu 2013 ->), mutta ruuhkien tasaamiseksi suosittelemme, että:

  • helsinkiläiset hakeutuvat synnyttämään Kätilöopiston sairaalaan
  • espoolaiset, kirkkonummelaiset ja kauniaislaiset hakeutuvat synnyttämään Jorvin sairaalaan
  • länsivantaalaiset hakeutuvat synnyttämään Jorvin sairaalaan ja muut vantaalaiset sekä keravalaiset Kätilöopiston sairaalaan
  • muissa HUS-alueen jäsenkunnissa asuvat hakeutuisivat oman alueen synnytyssairaalaan Lohjalle, Hyvinkäälle ja Porvooseen. Huom! Myös Hyks-alueen kunnista voi hakeutua synnyttämään Lohjalle, Porvooseen ja Hyvinkäälle.
  • Huom! Porvoon sairaalan synnytykset hoidetaan muissa synnytyssairaaloissa
    23.6.–1.8.2016."
 
Quenamama: Ei me olla vielä kerrottu, kun ei oo päästy käymään kotipaikkakunnalla. :shy: Ollaan nyt vkl menossa, nähdään ainakin miehen isäukkoa ja mun äitiä ja mun veljen perhettä. Kyllä me varmaan jo kerrotaan. Ajatellaan samalla tavalla kuin sä, että jos jotain käy, ni ovat tukena sitten. Viimeksikin se helpotti paljon, tuntui, ettei ole ihan niin yksin.

Noi synnytyspaikat onkin tosiaan ihan oma lukunsa sitten! Kauheasti tekis mieli synnyttää Lohjalla, mut en tiedä, onko se enää toiminnassa kesällä? :wideyed: Ehkä se kättäri sitten. Jotenkin tulee ihan mukava olo, jos oma lapsi syntyisi siellä. Mun äiti on myös syntyny siellä ja jotenkin tuntuu, että "ympyrä sulkeutuu". :Heartred

Tänään 5+6. Enää viikko ja yksi päivä varhaisultraan!
 
Takaisin
Top