Toinen haaveissa <3

Hieno o-plussa Mamma! Peukut pystyssä! :)

Lady Bugilla piinaavat viikot, toivotaan heinävauvaa! :)

Äippä voi ei! :( Pahoittelut <3

Pahoittelut Äippä-4 :/

Ja Pilvikirsikalle Onnitteluja!

Olisi kiinnostavaa kuulla mitä ajatuksia muilla on toisen lapsen saamisesta? Etenkin jos täällä on muita lyhyellä ikäerolla kuumeilevia...mutta kyllä muiltakin.

Itselle välillä tulee tunne että onko ihan järjissään kun toivoo toista niin pian...
Mutta lapsilla ois leikki/tappeluseuraa ja ei tarttis laittaa esikoista päiväkotiin, isyyslomaa esikoisesta vois pitää samalla kun minä tokasta äitiyslomalla, ja sitten vaan se kuumeilu siihen että pääsis taas synnyttään jne:rolleyes:
Se järjetön olo taas tulee kun on ihan poikki 6kk vauhtimimmin kanssa ja yrittää lukea tentteihin ja aloitella gradua:oops:
Omille vanhemmilleni ei varmaan kerrottais pitkään aikaan jos plussa tulis nopeeta,kun ne ois vaan olisivat turhaan huolissaan.... etenki gradusta. Tein siis kandityön esikoista oottaessa :rolleyes: Vikoja koulujuttuja olin sopinu LA jälkeenkin ja ehdin kuin ehdinkin :hilarious:

Sitten mielessä pyörii jo tuplarattaita, nukkumajärjestelyjä, turvaistuinten mahduttamista, pitääkö nimien sointua toisiinsa kuinka hyvin jne jne:rolleyes:

Mitäs teillä muilla liikkuu mielessä?

Muoks. Ruusa# kp10 yk1

Ruusa me tehtiin niin, että mies piti esikoisesta isyysvapaat ennenkun mä alotan tästä äitiysloman (nyt menossa siis rv 23+4) koska mies saa pitää sillon vapaita 6 viikkoa. Mutta jos mies pitää esikoisesta isyysvapaat samaan aikaan mun äitiysloman aikaan, niin mies saa pitää vain 24 päivää. Toki jos on tarve vain vähemmille vapaille, niin mikäs siinä. Mut on ihana ku mies on ollu kotona kohta 4 viikkoo ja autellu pojan hoidossa. Mulla ku tää raskaus ei oo ollu kauheen helppo vuotoineen päivineen.

Ruusa me tehtiin niin, että mies piti esikoisesta isyysvapaat ennenkun mä alotan tästä äitiysloman (nyt menossa siis rv 23+4) koska mies saa pitää sillon vapaita 6 viikkoa. Mutta jos mies pitää esikoisesta isyysvapaat samaan aikaan mun äitiysloman aikaan, niin mies saa pitää vain 24 päivää. Toki jos on tarve vain vähemmille vapaille, niin mikäs siinä. Mut on ihana ku mies on ollu kotona kohta 4 viikkoo ja autellu pojan hoidossa. Mulla ku tää raskaus ei oo ollu kauheen helppo vuotoineen päivineen.

Niin siis montako päivää siinä menettää isyyslomaa? Ja voisko ne pitää etukäteen ja ne loput sitten kun oon jo äitiyslomalla?

Kun se siis ongelmana kun kotihoidontuki ja kuntalisä menetettäis jos mies ois isyyslomalla :S Niin äitiyslomalla en jokatapauksessa saisi kht:a niin silloin se ei haittais... Kun mä siis opiskelen niin tuo kht on aika tärkeä osa mun tuloja...

Hei Ruusa! Muakin on mietityttänyt tää julkinen avautuminen, mut meitä on täällä niin paljon, joten tuskinpa tutut tunnistavat :) No, kukaan meidän tutuista ei tosin edes tiedä, että me haluamme vielä lisää lapsia.

Mä en oikein pääse sisälle siihen raskaaksi 2016 -ryhmään, siellä on niin hirveesti porukkaa. Täällä on jotenkin helpompi kirjoitella :)

Ei tullut tänäänkään plussaa o-testiin, vaikka kalenteri sitä väitti. Mun mielestä olot alkavat olemaan enemmän ohi kuin tulossa tuntemuksissa. Mut en mä kyllä koskaan ole tuntenut ovista, joten ei muuta kuin oottelemaan miestä takaisin työmatkaltaan... Menisipä seuraavat kaksi viikkoa taas nopeasti! Tulisipa plussa! Tulisipa heinäkuinen vauva :shy:

Mäkin katselin että täällä vaikuttais olevan just sopivan verran kuumeilijoita :)

24 päivää on kolme ja puol viikkoo eli jäähän tuosta kuudesta viikosta puolet käyttämättä. Ja tietääkseni ei voi tehä niin, että eka pitää sen vaikka kolme viikkoo ja sit äitiysloman aikaan kolme viikkoo. Eli ne isyysvapaat pitäis pitää siinä kodinhoidontuen aikaan periaatteessa pois.
Mulle ei kans tuu muuta tukee ku kht, mutt jos mies pitää niitä isyysvapaita niin sun kht tarkistetaan eli ei lakkauteta kokonaan. Mäki saan nyt vaan jotain 160 euroo. Ja kannattaa tehä vaikka silleen niinku meki, että pitää kuun puolesta välistä toisen kuun puoleen väliin. Sillon mies saa kahelta viikolta palkan ja toisesta kuusta kaks kahelta viikolta. Meillä mies sai kelalta kuitenki tosi hyvin isyysrahaa eli ei kauheesti tullu tappioo talouteen.

Eli siis meillä mies pitää nyt neljä viikkoo ja sit uuden vuoden jälkeen kaks viikkoo kun en vielä oo äitiyslomalla. Eli siis sen isyysvapaan voi jakaa kyllä kahteen osaan, mutta se pitää olla kht:n aikana. Jos pitää vaikka kolme viikkoo eikä pidä loppuja ennen äitiyslomaa, niin isyysvapaat on kaikki sillon pidetty. Mun mielestä ihan tyhmä käytäntö, koska loppuraskaudessahan sitä saattaa just apua tarvita eniten.

Onpas sekavaa! Oispa Suomessa yhtä joustavat nuo kuin Ruotsissa... Eihän noista pysy kukaan kärryillä... täytyy varmaan Kelalta vielä kysellä (sitten kun on ajankohtaista:rolleyes:)

Mamma, Hieno ovisplussa! :) Toivottavasti saitte hyödynnettyä.

Lady Bug, Toivottavasti saisit heinäkuisen beben. :) Mielelläni liittyisin seuraan, mutta nega testattu.

Pahoittelut äipälle! Onnea uuteen kiertoon sitten kun on sen aika. ♡

PauliinaS, Kaikki tsempit tähän kiertoon jotta saisit pienen matkaan! :)

Mintukka, Ihanaa että miehestä on ollut apua ja on voinut vapaita pidellä. Tosi tärkeää että olet saanut levätä. Onko muuten raskaus sujunut hyvin? :)

Tosiaan omaa napaa, nega testattu. Oli melkoiset tuntemukset kun o+ seuraavana päivänä tunsin kunnon vihlaisun. Siitä n 6 päivää oli kunnon menkkajomoja. Nyt sitten negaa näyttää.

Positiivista että jotain siellä kropassa on tapahtunut ja ehkä en joudu enää kauaa odotella kierron käynnistymistä?

Ruusa, Tuosta kuumeilusta pienellä ikäerolla. Olen ajatellut itsekin että onko sitä aivan hullu, kun joskus on päiviä tuon yhdenkin touhottimen kanssa ettei millään jaksaisi. Sitten olisi tuplasti työtä. Mulla raskausaikaa varjosti supistukset ja olinkin aika pitkälti levossa. Pelkään että sama toistuu toisen raskauden kanssa ja että esikoinen jää paitsi ansaitsemastaan huomiosta. Toisaalta sitä haluaa vain keskittyä tuohon pieneen rakkaaseen ja antaa täyden huomion. ♡ Toisaalta kuumeilen niin kipeästi pientä sisarusta hälle koska tiedän mikä rikkaus se on. Mies sanoi että me selvitään, vaikka joskus olisikin rankkaa koska se on sen arvoista, meidän perhe. :rolleyes:

Jouduitko Miitu ihan vuodelepoon? Ois kyllä aika hurja yhtälö pienen lapsen kanssa...

Mullakin oli harkkasupistuksia h14 saakka...en alkuun ollu huolissaan. Mutta sitte ne yltyi, oli kipujakin ja rutiini lääkäri kontrollissa havaittiinkin pehmenemistä... Niin jouduin siinä uudenvuoden tienoilla lepoon. En ihan vuodelepoon kuitenkaan kuin pariksi päiväksi. (En muista mitkä viikot oli mutta huhtikuun alussa oli LA ja uuden vuoden aikaan tuo siis).
Noh raskaus meni sitten yliajalle... :)
Mutta nyt tietty mietin että jos esim imetys provosoikin supistuksia ja joutuis sen yhtäkkiä lopettaan niin ois tosi kurjaa esikoiselle :(

Ruusa, Kiva kuulla että siellä kuitenkin kaikki meni hyvin ja laskettuun aikaan malttoi pienokainen odotella ja kasvaa masussa. :)

Mulla alkoi supistukset siinä rv 18 tienoilla ja pian ne alkoi olla aika kipeitäkin. Jäin melko pian sairaslomalle töistä. (Taustalla että äidilläni oli myös supistuksia meitä sisaruksia odottaessa ja kaikki ollaan hieman etuajassa synnytty) Supistukset sai paikat pehmenemään vasta joskus rv 29, mutta välillä käytiin synnärillä makailemassa käyrillä kun mulla saattoi verta holahtaa tms. (verestävä kohdunsuu)
Rv 34 saatiin kortisoonitkin vauvan keuhkoja kypsyttämään, mutta niin vain yli lasketun ajan meni kumminkin. Mulla siis käynnisteltiin la perätilan takia.

Olen miettinyt tuota samaa että imetyksen varmasti joutuisi lopettamaan supistuksien pelossa.

Miitu raskaus on menny muuten hyvin, mutta tahtoo todella herkästi supistella ja erityisesti sillon ku vauva liikkuu ja venyttelee itteään. Miehestä ollu tosi iso apu. Hän on mukisematta hoitanu esikoisen ruokailut ja vaipanvaihdot. Oon saanu ottaa päikkäreitä jos oon halunnu ja muutenki vähän löhöillä. Mies tietää, että hän ei sitten töihin palattuaan voi olla samalla tavalla avuksi niin nyt ottaa kaiken irti ja mikäs siinä kun poika saa isänsä kanssa olla enemmän. Poika tykkää todella paljon ja selvästi nauttii kun isi leikkii <3

Mulla esikoisen aikaan alko rv 32 olemaan todella kipeitä supistuksia joiden takia olin sairaalassakin, sain sellasta supistuksen estolääkettäkin.

Mintukka, Aivan loistavaa että on apu kotona! Ja se on pojalle ja isällekin varmasti antoisaa ja parantaa heidän keskinäistä suhdettaan. :)Samalla sinä saat tarvittavaa lepoa vauvan kanssa. Onko supistukset olleet samanlaisia kuin esikoisen kohdalla? Hurjalta kuulostaa tuo että oot saanut estolääkitystäkin silloin. Millä rv esikoinen sitten syntyi?

Teillä on kyllä pelittavia kokemuksia ollut! Onneksi kaikki mennyt kumminkin lopulta hyvin :)
Ja ihanaa tuo apu esikoisen kanssa!

Joo supistukset on samanlaisia kun esikoisen aikaan ihan lopussa. Vetää mahan kolmion muotoon ihan ku niin kovasti supistaa. Mut kivuliaita ei onneks oo.
Esikoinen synty sitten kuitenkin vasta rv 40+5 käynnistettynä. Viis päivää käynnisteltiin eikä meinannu millään tulla sit ulos :D
Voi ku en malta oottaa, et pääsen taas synnyttää <3

Pahoittelut äippä-14! Itsekin saman kokeneena (ennen esikoista) tiedän miten ikävä juttu toi on. Mutta ei voi kuin yrittää ja toivoa taas uudestaan. Toivottavasti pian tärppää ja pysyy! <3

Mintukka, Onneksi hänkin pysyi loppuun asti matkassa mukana ja sai rauhassa kasvaa. Toivotaan että tämä toinenkin malttaa! :)
Itsekin odotan että pääsisi taas synnyttämään, oli kerrassaan niin upea kokemus! Kunhan tässä nyt olisi edes joskus sitten raskaana. :shy:

Äippä, olen pahoillani :sad001

Miitu, pahoittelut negasta! Seuraava kierto on sitten teidän :Heartpink

Meille taas oli ihan selvä juttu, että lapset eivät tule pienellä ikäerolla (kun esikolla oli koliikki ja mulla migreeni). Toisaalta tässä vaiheessa (esikoinen on omatoiminen ja reipas koululainen) taas miettii, että onko siihen kaikkeen järkeä ryhtyä taas uudelleen, kun elämä vihdoinkin on helppoa :p

Ovis-plussa yllätti tänään! Tummeni vielä hitusen tuostakin. Mies palaa sopivasti työmatkaltaan... :joyful: Onneksi en luottanut oloihin, vaan käytin viimeisen testin. Mun eka plussa!

PB053952.JPG

Takaisin