Mulla kokoarviot on pitänyt aika hyvin paikkansa. Kummatkin pojat on ultrattu sektiota edellisenä päivänä ja kummakkin on ollut 300g sisään. Eka synty n.200g pienempänä kuin painoarvio sanoi ja toinen oli muutaman kymmenen grammaa painavempi.
Tehäänkö synnytystapa arviointi ja kokoarviointi käsikopelolla vai ultralla? mulla on seuraavaks lääkäri enkä ees tiiä mitä siellä tehää muuta, sisätutkimus? ja tiedän että tällä pikku paikkakunnalla ei ole ultralaitetta tai jos on niin kälynen. niin onkohan käsikopelo-arviointii sit luottaminen... hmm...
Meillä on täällä ainakin neuvolassa kait ihan käsikopelolla kun ei ole ultraa neuvolassa. Mut jos tyksissä tehdään niin sit ainakin on ultra! :) en sit tiiä onko luottaminen edes tohon ultraan vai ei.. Sen näkee sit ens viikolla..
Hyvin ehdollistettu vauva on puolivoittoa?
Nukahdan yleensä oikealla kyljellä ja eilen menin maate vasemmalla. Vauva potki menemään ihan hulluna melkein tunnin putkeen ja mua alkoi siinä kohtaa jo sattumaan vasen puoli vatsasta ja käänsin kylkeä. Rauhoittui samantien ja sain nukahdettua :D
Äitiysloman eka viikko ja mä oon jo ihan kypsä. Mitään ei jaksa muuta ko nettishoppailua (ja sitähän mä teen). Samoin oon lukenut työjuttuja ja jeesiny töissä parissa jutussa. Pitäis kaikki vauvanvaatteet pestä ja laitella mutta ehtiihän tässä - ollaan vasta rv 35
Yks asia mistä muuten oon nyt tyytyväinen on just se että sain noi vauvan vaatteet yms pestyä ja pedin laitettua! Että jos tää nyt yhtäkkiä päättääkin syntyä liian aikaisin niin miehen ei tarvii sit ainakaan paniikissa pestä täällä vaatteita ja lakanoita yms!
Vielä kun sais sen ammeen hommattiin ja apteekkijutut..
Mä pesen just loput pikkuvauvavaatteista. Pitäisköhän pedata toi äippäpakkaus varuilta, kun pinnis on vielä veljellä. Ehkä panostan huomenna ompeluhommiin, ärsyttää vaan ku mies on etäpäivällä, ni ei saa meluta :/
täälläpäin ultrataan <3 painotapa-arviossa. Tosin en halua siinäkään kysyä enää sukupuolta :D. mennään näin loppuun asti.
Ja jos on pätevä kätilö, joka on käsikopelollakin arvioita antanut, niin osaavathan he. Itsellä kävi kolmannen lapsen kohdalla niin, että iäkkäämpi kätilö oli, niin hyvin arvio. Arvio heitti 10 g :D
Täällä sekä neuvolassa että polilla ultrat, joilla arvio tehdään. Esikoinen ultrattiin 1pv ennen sektiota; arvio 4100g. Seuraavana päivänä syntyi 4065g painoinen poika.
Tässä raskaudessa ultrattu usein ja aika johdonmukaisesti kasvaa käyrällä vaikka eri ultraajia, mutta siis voi heittää helposti 500g ultrattunakin.
Eniten luottaisin kokeneen kätilön käsikopeloon [emoji5]
Ei meillä ultrata lopputaskauden neuvolalääkärissä. Eikä itessään neuvolassa ees oo ultralaitteita. Käsikopelo sisätutkimus ja se on siinä. Ois kyllä erittäin ihanaa nähä pikkunen ultralla näin loppuraskaudesta vielä!<3
Mä en pääse kokoarvioon, vaikka on radi, paisti jos paino ja sf-mitta pomppaa kovasti... Neuvolassa käsin kokeilevat. Oisin kyllä toivonut kovasti ultraa, muttei voi mitään!
Meillä tuli neuvolaan ultrauslaite, mut ei ne saa sillä selvää kuvaa aikaseks. Kaks lääkäriä vaan tarkasti pään sijaintia ja sydämen toimintaa. Ite mitä näin oli selkäranka ja väpättävä sydän.
Minkälainen sisälämpötila on lapselle hyväksi? Meillä on aika kylmä kotona kun oon niin pihi etten tykkää pitää sähkölämmitystä päällä ja lämmittelen takkaa hyvin pitkälti (ja tämä riittää meille aikuisille hyvin). Sisälämpötila on siis joku 17-19 astetta, lattiatasolla lähempänä 17. Pitääkö lapselle nostaa lämpöä?
Asuin vuosia kerrostalossa jossa naapurit ilmeisesti lämmitti huolella ja kämpässäni oli aina +25 tai enemmän vaikkei ollut omaa lämmitystä päällä. Nyt kun saa ite säädellä niin pidän mielummin alle sen 20 kun nukun paremmin kylmässä ja pidän enemmän takan tuottamasta lämmöstä (joka kyllä harmikseni ei ole mikään superlämmityspesäke). Mutta pitää sit varmaan nostaa parilla asteella lämmitystä ennen kun pieni kotiutuu.