Käsityöpiiri

Kantoliinasukat??
En tiennytkään, että semmosiakin on.
Mutta ymmärsin pointin!
Täytyy vissii laittaa tilaukseen... :)

Mäkin törmäsin niihin vasta vähän aikaa sitten. Ohje löytyy tosta linkistä, jonka laitoin tohon edelliseen kommenttiin :) ideana on, ettei koukussa olevaan polvitaipeeseen kerry kauheeta sukkamyttyä painamaan, vaan hetki tehdään lyhennetyillä kerroksilla tilaa vaan polvelle. Plus tietty, ettei baby palele siltä osin, kun ei mahdu liinaan :)

Hei, haluaisin itse tehdä vauvan hatun, johon tulis korvat - materiaalina olis lämmittävä pile-fleece ja karvakangas (kaikkee sitä varastoista löytyy). Vuoriksi ajattelin laittaa pehmoista trikoota.
Jos jollain olis kaavat tai linkki jonnekin ohjesivuille, niin pistäkää jakaen :) Kaupoissakin on ihania pienten päähineitä, mutta me ollaankin luppakorvaperhe :D

H&M:ssa on sellanen valkoinen nallekorvapipo leuan alle solmittavilla nauhoilla. Olikohan jotain 6€.
Mutta jos haluaa semmosen ns. laatikkomallisen (eli sellaset suipot päässä) niin pienellä googlettamisella löytyi hyvin ohjeita. :) Ja yhessä ohjeessa joku oli tehnyt korvat Ottobren kypärämyssyyn.

58c55ff42c328d6490431903560961fc

Tommoset niistä sukista nyt tuli, mutta jotenkin alkoi kovasti itseä epäilyttämään, että ovatkohan liian pienet... Lanka oli sen verran paksua ja meikäläisen neulontakäsiala niin tiukkaa että liekö tuohon edes vastasyntyneen jalka sopii :D No, jos ei mahdu niin saavat olla sitten kuusenkoristeena tai liitetään vauvakirjan väliin, että äiti kyllä yritti neuloa sukat mutta... :D

Vitsit siis, Belle! Ihan törkeen hieno!

Mä sain tänään vihdoin aikaseksi ommella meiän aika kulahtaneen näköseen baby björn -sitteriin uuden päällisen. Koko viikon sairastelu on vieny aiemmin voimat (en oo jaksanu ees neuloa!) ja kankaat on tuijotellu takasin hyllyn päältä. Mut nyt on valmista. Oon aika tyytyväinen lopputulokseen :)
6b27c50bdb77e2ed31074444c6c0a955

Mun ompelukone otti lopputilin joten on tyydyttävä neulomiseen. Aattelin tehä hahtuvasta rinnanlämmittimet ja sitten tuli mieleen että oisko ihan hullu ajatus neuloo rintaliivit?? :D hahtuvahan lämmittäis ja imis kosteutta :D

JB, minä tilasin netistä villaisia liivinsuojia, mutta toki neulottu villainen ajaa saman asian.

Sain vihdoin pedattua vauvan sängyn valmiiksi. Tekisi mieli vielä virkata vaunuihin verho, mutta ei näillä sormilla kannata edes aloittaa. DSC_4004~2.JPG

Kertoisitteko miten leveitä teidän toukkapussit on? Ohjeen mukaan alkuun 100 silmukkaa mutta mulla tulee tosi leveä. Kerrotaan vaan että pituudeksi pitäisi tulla 57cm mutta leveydestä tai neuletiheydestä ei sanota mitään..

Jelly_Bean, mä nitkutin tosi paksulla langalla vielä toisen toukkapussin. Mulla oli tässä puikkoina 9 tai 10 pyöröpuikot ja silmukoita 72. Tästä tuli ihan ton pintaneuleen ansiosta todella paljon leveyssuuntaan venyvä, mutta venyttämättä etukappaleen leveys ~35cm.

Tästä tuli enemmän vastasyntyneen koko kuitenkin, niin tää lähtee mukaan synnärille.

IMG_4790.JPG

Meillä on vauvan sängyssä tällainen päiväpeitto. :flower Virkkasin sen kylläkin meidän 2veelle kun hän oli vauva. Hänelle voisin nyt virkata uuden, isomman päiväpeiton tämänhetkiseen sänkyynsä.
PicsArt_11-08-11.01.25.jpg

Muokattu viimeksi:
Takaisin