Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Tuopa siinä onkin et toinen toimii toisella ja toinen toisella, miulla jos ei oo tarpeeks proteiinia, eli syön vain leipää päällysteillä, enkä ollenkaan ota proteiinia lisäks eli rahkaa tai raejuustoa, niin aamulla on sokerit 5.5-5-8 välillä, eli heti huomaa et jotain on jääny uupuu...

Mulla sama, eli se proteiinilisä on aika välttämätön. Ei syödä leikkeleitä, eli tietty leivät jää vähän köykäisemmiksi. Juustoa kyllä natustan reilusti :p Mutta normi iltapalan päälle vedän sen puolipurkkia tavallista rahkaa. Sillä pysyy paastot kurissa.

Onko siis niin ettei radi oirehdi mitenkään? Se joko on tai ei? Oon alkanu epäillä ties mitä kaikkea tässä viimisten viikkojen sisään ku paino nousee tahdilla 1,3kg/vk ja tyyliin tunnin välein pitää syödä jotain ja kaiken aikaa on ihan järkyttävä väsymys. Voiko sitä todeta ensin millään onko aihetta mennä rasitukseen vai selviääkö vasta rasituksen jälkeen oliko aihetta vai ei? Oon normaalipainoinen, 30v, esikoisen aikaan 3v sitten ei moista koetta ees mittailtu.

Voi olla täysin oireetonkin. Mulla ainoa oire on, että sokerit laskee välillä tosi alas, jos syö huonosti (eli syö reilusti pelkkää hiilaria kerralla). Toi oireilee heikotuksena ja huimauksena. Mutta monilla on ollut ihan oireeton.

Onko sulla kenelläkään tutulla radia tai diabetestä yleensä? Lainaa mittaria pariksi päiväksi? Ne neuvolan pissaliuskat kertoo jos virtsan sokeri on korkea. Eli käy tekemässä sellainen pissatesti n. 1-2 h runsaan hiilariaterian jälkeen.

Mä olin ekassa raskaudessa 31, normaalipainoinen ja en ois oireiden puolesta osannut kyllä mennä testeihin :)

Mä sain kela-neuvolassa lähetteen ja aikahaarukan, jolloin pitäisi käydä. Eilen varasin huslabin sivuilta ajan 30.9. Meidän labrassa oli tosi hyvin aikoja tarjolla melkein mille aamulle tahansa (Helsinki/Malmi).

Asutaan näköjään samalla suunnalla ja mä kans sain helposti ajan varattua 25.10., oli paljon aikoja vapaana. :)

Voi olla täysin oireetonkin. Mulla ainoa oire on, että sokerit laskee välillä tosi alas, jos syö huonosti (eli syö reilusti pelkkää hiilaria kerralla). Toi oireilee heikotuksena ja huimauksena. Mutta monilla on ollut ihan oireeton.

Onko sulla kenelläkään tutulla radia tai diabetestä yleensä? Lainaa mittaria pariksi päiväksi? Ne neuvolan pissaliuskat kertoo jos virtsan sokeri on korkea. Eli käy tekemässä sellainen pissatesti n. 1-2 h runsaan hiilariaterian jälkeen.

Mä olin ekassa raskaudessa 31, normaalipainoinen ja en ois oireiden puolesta osannut kyllä mennä testeihin :)
Kiitti, pitääpä kävästä tekemässä jossai välis :)

Tänä aamuna kävin rasituksessa ja ei ollut radia tälläkään kertaa :) arvot oli 4,5 9,2 ja 6,6 :) Samalla kävin neuvolassa kuuntelemassa vauvan sydänäänet, kun hän on ollut kovin rauhallinen jo reilun vuorokauden. Nekin siis kunnossa :)

Täällä sitä nyt istutaan rääkissä. Kohta litkua kitusiin ja odotteleen.. Plaah.

Miulla on eessä, ku yli 25v ikkää ja ylipainoa. Joka raskauvessa(3) pitäny käyvä, mutta missään ei oo mitään häikkää ollu. Toivotaan ettei ois nytkään :)

Mulla on toinen sokerirasitus keskiviikkona. Jännittää kyllä vähän. Mulla oli taannoin pissassa glukoosi vähän koholla (luulen että johtui ihan aamiaisesta), mutta ei sitä koskaan tiedä.

Mulla on toinen sokerirasitus keskiviikkona. Jännittää kyllä vähän. Mulla oli taannoin pissassa glukoosi vähän koholla (luulen että johtui ihan aamiaisesta), mutta ei sitä koskaan tiedä.

Hmmm... Tuota miettinyt että paljonhan vaikutusta on edellisillan iltapaloilla just ennen paastokokeita tai muuta.. Että voikohan kokeet heittää häränpyllyä sen takia.

Hmmm... Tuota miettinyt että paljonhan vaikutusta on edellisillan iltapaloilla just ennen paastokokeita tai muuta.. Että voikohan kokeet heittää häränpyllyä sen takia.
Mä söin iltapalaksi ennen paastoa pizzaa ja suklaata, ja ilman radidiagnoosia läpi :) Vain tuo 1h arvo oli korkeahko, mutta rajan kuitenkin.

Ehkä hirvein testi mitä on tullu koettua (Y) Mä en oikeen tykkää edes makeasta ja sit pitää tyhjään mahaan juua jotai siirappilitkui ja vielä suhteellisen paljonki :wtf: Vieläki tuntuu, että jotain ois pyrkimässä takasin ylös ko miettii koko asiaa :Dd

Itselle tuli radi diagnoosi viimeviikolla. 2h arvo jäi liian korkealle. Eilen käyty neuvolassa asioita läpi ja kuuden päivän kotiseurannan aloitus tänä aamuna. Ei muuta kuin tarkkana mitä suuhun laittaa ja koska sekä muistaa liikkua säännöllisesti. Kyllä tästä vielä uudella tsempillä hyvä tulee Nimim. Toiveikas

Mä aloitin radiruokavalion jo nyt, sillä painon vuoksi sitä suositeltiin mulle. Yllättävän hyvin mennyt nyt eka vuorokausi. Saa nähdä mikä on mieli kun huomenna on aamulla rasitus ja sit pitäisi saada päivän loput ruokailut kuosiin!

Mä söin iltapalaksi ennen paastoa pizzaa ja suklaata, ja ilman radidiagnoosia läpi :)

Mulle terkka antoi ohjeeks että voi syödä muuten normaalisti mut illalla ei kande vetää pizzaa ja cokista :D

Mulle terkka antoi ohjeeks että voi syödä muuten normaalisti mut illalla ei kande vetää pizzaa ja cokista :D
Heh :D No mut joo, mun pizza ei oo ihan perus vehnäpullaan tehtyä, vaan teen usein kukkakaalipohjan. Suklaa oli vaan extraa kun oli niin pee-päivä :rolleyes:

Takaisin