+35v odottajat

luultavasti rannekanavaoireyhtymä nostaa päätään tuossa toisessa kädessäni mitä ei ole leikattu.. Siihen asti mennään nautiskellen eteenpäin. :)
Jaa että sullakin on tuo "ihana vaiva".. mulla oireillut viimeisissä kahdessa raskaudessa oikea käsi, mutta raskausajan ulkopuolella ei vaivaa ollut. Odotettavissa siis puutuneita sormia täälläkin.. toistaiseksi siis nautitaan myös niistä tuntevista sormista:wink!
 
Joo, todella ikävä riesa :shifty: Mulla oikea käsi oli pahempi ja öisin varsinkin tosi kipeäkin sillon esikoisen aikaan, vaikka rannetuki oli käytössä. Vasen käsi vähän komppasi. Kummankaan käden sormilla en tuntenut mitään. Sillon vasta ymmärtää senkin tuntoaistin merkityksen ja vaikutuksen. Oikea käsi alkoi mulla oireilla kun palasin töihin ja jouduin olemaan paljon koneella. Sai tuomion leikkaushoito. Vasemmassa kädessä sama vaiva on edelleen kokoajan lievänä, mutta niin lievänä etten siitä oikeastaan ole edes tietoinen. Katsotaan miten pahaksi se äityy nyt ja pääseekö sitten aikanaan leikkaukseen myös vasurin kanssa.. Jos turvotuksen saisi jollain tapaa pidettyä mahd kauan kurissa, niin se varmasti auttaa.
 
Näinhän se on, paha vaan mennä sanomaan sen turvotuksen kanssa. Väkisinkin sitä kuitenkin tulee:sad001.. Mutta oli tosiaan pahempi vaiva mitä enempi turvotusta. Blaah, josko se vaikka unohtuis matkasta tälläkertaa:rolleyes:.
 
Huomenna aattelin soittaa taas äitipolille koska minusta ei oo järkevää vetää viikkoa lääkettä 4g per vrk.En mihinkään kipuun oo ikinä joutunu syömään tällasta määrää.Epätoivo kasvaa päivä päivältä.
 
Onpas hurjat kivut sulla aurora! Ota ihmeessä yhteyttä kaikkiin mahdollisiin tutkiviin laitoksiin-jos vaikka jotain apua löytyisi jotain kautta. Ootko siis ollut käyrillä polilla? Ettei supistele? Entäs virtsakokeet sun muut? Ettei olis jotain tulehdusta?
 
Soitin pe polille ja jos vkln aikana ei onnistu laskea annosta ni ma polille.Pe ei ollu kipua ku illalla ja yö olikin hirveä..näkyy olevan että jos päivä menee kivutta niin yöllä se kostautuu.Pissakoe oli puhdas,mitään käyriä ei otettu ti.Saikkutodistuksessa diagnoosina ennenaikaiset supistukset.
 
Jaa että sullakin on tuo "ihana vaiva".. mulla oireillut viimeisissä kahdessa raskaudessa oikea käsi, mutta raskausajan ulkopuolella ei vaivaa ollut. Odotettavissa siis puutuneita sormia täälläkin.. toistaiseksi siis nautitaan myös niistä tuntevista sormista:wink!

Mulla ja toi ärsyttävä vaiva.
Oikeasta kädestä leikattiin, kun kuopus vuoden ikäinen. Ei pysynny puurolusikka aamusin kädessä..
Nyt vasen vaivaa, mutta onneksi ei kipeä, puutuu vaan.
Oikean käden leikkaus onnistui tosi hyvin, mutta erehdyin lukemaa keskustelupalstoja, joissa osa saanut osumaa hermoon ja näin ollen uutena vaivana hermosärky.. Siksi en mielellään vasuria operoi. Jospa ei oireilisikaan raskauden jälkeen kummosemmin :smiley-angelic001

Muuten menee ihan okei. Supistelee, mutta just loppu lääkekuuri steptokokki B.hen, josko loppuisi nekin.

Joku kysyi ajan kulumisesta, todellakin menee nopeaan! En oikein tykkää siitä.. Ei se nuorena ja nättinä näin nopeasti menny :confused2
 
Joku kysyi ajan kulumisesta, todellakin menee nopeaan! En oikein tykkää siitä.. Ei se nuorena ja nättinä näin nopeasti menny :confused2
Samaa mieltä..sais kestää tää odotusaika paljon pidempään mun mielestä:p!
 
Voi en muistanut viime raskaudesta koko rannekipua...koskakohan se iskee?
Mulla nyt menossa rv20 ja rakenneultran jälkeen on ollut helpompi ja rennompi olo, kun kaikki oli kunnossa. Olihan se nt-ultran&veriseulan riskiluku kohonnut kolmessa vuodessa esikoisen kohdalta, mutta ainakin ultran mukaan ei mitään hälyttävää tullut esille. Selkeesti alkanut seesteinen kausi oman päänupin kanssa...ei hormonit aiheuta enää ihan järkyttäviä ylilyöntejä (lähinnä esikoisen kanssa ollut vaikeaa hillitä tunteita). Lisäksi tullut jostain energiaa touhuilla pihahommissa ja sisällä (vaikka se sit tuntuu hiukan tuolla nivusissa ja alaselässä), kävin jopa juoksemassa 2km koirien kanssa (ennen raskautta normimatka oli 5-15km) ja seksikin on taas alkanut houkuttaa...tein itse jopa aloitteen tähän tänään aamulla, hyvä minä!!!
 
Mulla on kans tällä viikolla ollut öiden jälkeen ihme puutumista käsissä? Ehkä olen vaan nukkunut niiden päällä eikä veri ole päässyt kiertämään?
 
Kaiketi turvotus aiheuttaa puutumisia vaikkei mitään varsinaisia rannekanavan ahtaumia olisikaan. Täällä ei vieläkään puudu, mutta eiköhän se ole ihan lähellä sekin.. voi kunpa voisi pitää turvotukset aisoissa ihan vaan tahtomalla.
 
Täälläkään ei onneksi vielä oireile rannekanava ja käsien puutumiseltakin vältytty, mutta yksi paikka joka puutuu on haaroväli istuessa :wideyed: Ei ihan kaikissa istuma-asennoissa, mutta auton ja bussin penkissä kyllä. Aika jännän tuntuista se tikutus mikä alkaa kun penkistä nousee.. :rolleyes:
 
Miten teillä on mennyt tää syksy?Meillä on rak.ultra ens viikolla ja jännityksellä ootellaan.Vointi on ollut hyvä,liikkeitä en oo mielestäni tuntenu vieläkään.Mahan koko alkaa olla jo sitä luokkaa että takkikauppaan pitäisi mennä :p Nyt tuntuu olevan semmoinen seesteinen välivaihe menossa,että pitäs touhuta vielä kaikkee kun voi ja jaksaa.
 
Meillä on mennyt kiireessä syksynaika, se on tälläisen metsästäjä/keräilijä/pientilan parasta aikaa!
Raskaus etenee kivasti tässä sivussa, nautin suuresti tästä kotonaolosta. Ihan ekaa kertaa saa olla odottavana kotihommissa, on se vähän erilaista kun istua siellä toimistossa.
Itsellä alkoi noi liikkeet tuntua selkeesti vasta tossa 20+viikolla, luulen että tämä liikkuva elämäntyyli vaikutti tähänkin, ei ole ollut aikaa istua kuulostelemassa tuntemuksia. Rakenneultra oli ja meni, hienolta näytti kaikki ja sukupuolta en halunnut tietää. Istukka junnaa yhä kohdunsuulla, sitä sitten tarkistellaan joskus 30+viikolla. Todennäisesti se sieltä nousee, mutta onhan se pieni mahdollisuus ettei nousisikaan..
Kela-paperia täytyisi laittaa menemään, ja sinne töihinkin uskaltautua ilmoittamaan:nailbiting:.
 
Täällä kanssa hyvä vaihe menossa. Aktiivisesti jopa unohdan olevani edes raskaana. Toki voimistuvat liikkeet ne muistuttelee aika ajoin ja tietysti peilikuva :p Virtaa tuntuu nyt riittävän taas kaikkeen touhuamiseen ja olo on aika lailla normaali. Vauvan liikkeet voimistuvat koko ajan. Istukka edessä niitä vähän vaimentaa. Nyt mennään viikolla 22+5. Tulevana maanantaina on neuvola ja sen jälkeen voikin sitten täytellä Kelan papereita :woot: Hieman turhauttaa olla töissä, kun ajatukset ovat jo äitiyslomassa :wink
 
Kiva kuulla että hyvin hurisee:joyful: Minäkin oon turhautunut olemaan töissä,ois niin paljo kivempi olla kotona ja valmistautua rauhassa kaikkeen.En ole ostanut vasta kuin 3 vaatetta vauvalle enkä neulonutkaan mitään.En jotenki uskalla ennenkuin rak.ultra on ohi.
 
Hih, mulla on koko vaatekaappi jo täynnä ja odottamassa :hilarious: Johtuu siis kyllä siitä, että löysin esikoisen jäljiltä pienimmät koot mitä en ehtinyt antamaan pois. Käly on ostanut vähän vaaleanpunaista joukkoon ja tuonut heidän vaatevaraston mukanaan, mistä valkkasin ns sopivimmat päältä. Tässä on sukuun tipahtanut kolme poikaa, niin on nuo hepeneet vähissä, mutta muuten me kyllä jo kohta haukutaan tavaroihin, vaikka kuinka koitan karsia kaiken turhan pois :wideyed:
 
Miten teillä on liikkeet ja potkut tuntunu?Mulla rupes tuntuu ru:n jälkeen ja sit oli seur.vko hyvinkin aktiivisen tuntonen,mut tää vko on ollu hiljasempaa..oli neuvolakin tällä vkolla ja siellä äänet kuulu hyvin ja täti sanoi vilkkaaksi.Silti mua huolettaa kun ei paljoa potki.No jospa se tästä ja mun huoli on ihan turha..
 
Minulla on ainakin ollut todella suuria vaihteluita liikkeiden tuntemisen kanssa. Pari päivää saattoi olla hirveä huiske ja sitten pari päivää hyvin hiljaista. Esikoisen kanssa oli sama juttu. Nyt hiljaisetkin päivät tuntee hyvin, kun vauva on kasvanut, mutta edelleen on selviä vaihteluita. Täällä mennään siis viikolla 25+5 ja sanoisin, että ne rauhallisetkin päivät ovat tuntuneet nyt viikon-pari. Sitä ennen rauhalliset päivät oli todella rauhallisia ja liikkeitä sai melkein hakemalla hakea, olivat enemmän satunnaisia ja yksittäisiä. Nyt olen jo saanut nauttia hikastakin pariin otteeseen :p Istukka on minulla edessä ja sen huomaa selkeästi. Liikkeet tuntuvat sen ympärillä.
 
Takaisin
Top