+35v odottajat

Ei ilmeisesti kovin monta Itse olen ensimmäiseni saanut 19 ja toisen 21-vuotiaana. Joulukuussa täytän 36 ja tuntuu ihan erillaiselta saattaa lapsi maailmaan. Lähtökohdatkin aivan erillaiset kuin 16 vuotta sitten! Antoisaa se kyllä oli nuorempanakin, enemmän sai vaan opetella ja rämpiä. Nyt aioin vaan nauttia odotuksesta ja tulevista vuosista.
 
Mäkin ehdin täyttää 41 ennen tuon masuasukin syntymää...ellei sitten tuu oikein kunnolla etuajassa.
 
Mullekin tulee 41 mittariin ennen laskettua aikaa. Tuntuu aika paljolta noin kirjoitettuna. Onneksi oikeasti ei tunnu vielä missään :wink
 
Millaiset taustat teillä on ns. odotuksen kohdalla? Monesko lapsi? Onko tärpännyt heti? Onko keskenmenoja?
Entä millä mielin nyt odotellaan?

Mulla takana 3 km, joista kaksi esikoisen syntymän jälkeen viime vuoden puolella. Jotenkin haluais toisen lapsen/sisaruksen tuolle ykköselle, mutta toisaalta olen aika valmis myös luopumaan tässä vaiheessa ajatuksesta, jos tämä menee vielä kesken. Nyt on sen suhteen aika pahat fiilikset kun vähäisetkin oireet ovat hävinneet kokonaan. Yritän olla ajattelematta koko raskautta ja odotella rauhassa vaan tuohon 27.7. nt-ultraan...
 
Nuorempana kun ekat tein, niin ajatuksesta seuraavassa kuussa olin jo raskaana. Nyt melkein vuoden yrityksen jälkeen rv 9.
 
Täällä myös keski-ikää lähestyvä mamma..38 vuotta elämänviisautta jo hankittuna:wink!
Täytyy kyllä myöntää että on tää homma vaan paljon helpompaa nyt kun silloin yli 10v sitten:rolleyes:. Olo ei vastaa kyllä peilikuvaa, se 20v omakuva istuu syvällä selkärangassa..

Ei ihan heti onnistunut tämän odotuksen alkaminen täälläkään, mutta eipä se yrittäminenkään onneksi niin epämiellyttävää ole..
menossa seitsemäs raskaus, yksi myöhäinen keskenmeno mahtuu joukkoon.
Onnea kaikille vanhemmillekin äideille odotuksen ihmeestä! Toivotaan onnistuneita lopputuloksia ikään katsomatta!
 
Olen 35 vuotias, ensimmäistä lasta odottava hieman hermostunut, sekä myös innokas mamma (ehdin täyttämään 36 ennen vauvan syntymää*). Tähän asti meidän vauva on ollut 8 vuotias koiramme, joka on toki samassa asemassa vielä myös vauvan syntymän jälkeen, sitten meillä on kaksi vauvaa :happy:
Hieman tosiaan vielä hermostuneet tunnelmat, koska ensimmäinen ultra on vasta 2 viikon kuluttua.. josko sen jälkeen asia alkaisi paremmin konkretisoitumaan kun on nähnyt pikkuisen ja kuullut sydänäänet.
Niin paljon uutta ja ihmeellistä, tosiaan vauvojen ja lasten kanssa ollut tekemisissä todella vähän (koskaan vaihtanut vaippaakaan). Eiköhän kaiken tekemällä opi...
 
Nyt vasta hokasin tämän ketjun, taidan ilmoittautua mukaan vaikkei täällä taida kovin aktiivista tämä seurustelu ollakkaan! :anyone

Täytin juuri 36 ja kyseessä ihka ensimmäinen raskaus, ei edes raskauden yrityksiä (tai keskeytyksiä) yhtään takana. Syynä tähän aiempien parisuhteiden (minun lapsilleni - tai minun kanssani...) isäksi sopimattomat puolisot. Luulin jo etten tule omia koskaan saamaankaan ja kävin luovuttamassa munasolujanikin pari kertaa, jotta edes jollekin olisi niistä hyötyä. Kolmannella kerralla sitten klinikalla ultrassa huomattiin, että munasarjat ei olleet tarpeeksi aktiiviset ja verikokeessa paljastuikin hedelmällisyyden roima lasku, joten munasolujen luovutuksesta luovuttiin ja ohjeeksi sain, että mikäli omia haluan saada niin kannattaisi toimia pian. Siitä on jo pari vuotta, joten olin erittäin (positiivisesti!) yllättynyt kun 5 kuukautta ehkäisyn poisjättämisen jälkeen tein positiivisen raskaustestin! Olin siis aivan varma siitä, ettei tämä tule onnistumaan kuin hoitojen avulla jos sittenkään! Noh, rv 10 tuli tänään täyteen, joten vielä saa hetken jännätä, että kuinka tässä mahtaa käydä... :nailbiting:
 
Tälläisten uusien ryhmien muodostuminen "eläväksi" tuntuu vaativan tuuria ja viitsimistä. Mutta toivoisi että tälläkin olisi mahdollisuuksia? Mielenkiintoiset keskusteluaiheet kun voi olla vähän kiven alla:rolleyes:.

Mutta kiva kuulla että naiset on aloittaneet vauvahommat kypsemmälläkin iällä!

(koskaan vaihtanut vaippaakaan)
Se ei onneksi oo mitään rakettitiedettä:grin! Ja sitä harjoitusta saa sitten niin tiuhaan että ihan päivässä tulee jo ammattilaiseksi:happy:!
 
Täällä 36-vuotias odottaja. Esikoista odotan ja nyt on menossa 12+6. Ylihuomenna on NT-ultra. Oli kuitenkin pakko käydä jo heinäkuun alussa kurkkaamassa yksityisellä, että siellä masussa on varmasti jotain. Kaikista oireista huolimatta oli jotenkin epäuskoinen olo.. Meillä tärppäsi kohtuullisen nopeasti, 4 kuukaudessa.
 
Olen seuraillut teitä jo pitkään, mutta nyt uskaltaudun mukaan. Olen 42 ja Yritystä takana nelisen vuotta, 1 kemiallinen, 2 km, 1 tm luomuina takana, ja 2 epäonnistunutta ivf:ää. Joten tämä lapsi on enemmän kuin tervetullut.

Tänään oli kauan odotettu nt ultra! Tämä oli jo 3.s ultra. Olin 7+6 ja 10+5 & nyt ja lisäksi olen dopplerilla monitoroinut sydänääniä. Kätilö oli oikein mukava, ultrasi sekä sisältä ja ulkoa ja ekan kerran saatiin kuulla ne maagiset sydänäänet! Kätilö selitti ihanasti kaikkea mitä näkyi kuvaruudulla, aivot, nenäluu, raajat, maha ja kaikki oli hyvällä mallilla ja tuplannut kokonsa sitten viime näkemän, 6,7cm. Vastasi täysin viikkoja.

Riskilukuja ei vielä saanut, mutta sanoi että voi olla positiiivinen jo iän takia. Sen verran kommentoi verituooksia, että näytti olevan oikeansuuntaiset, se s- pappa oli 917 ja hcgbv oli 71,1. Niskaturvotus oli 1,6. Joten luottavaisin mielin odotan vastauksia.. mutta aion joka tapauksessa mennä nipt testeishin, kun se kerran otetaan verestä, niin ei siitä mitään haittaakaan ole. Vkon päästä sitten eka neuvolalääkäri ja rakenneultrakin varattuna lokakuulle, varasivat yhtä aikaa nt ultran kanssa.

Oloista... minulla ei ole koko aikana ollut pahoinvointia, siis että oksettaisia, mutta 3h välein on syötävä jotain, jotta ei mahaan sattuisi tai tulisi sellaista heikkoa oloa. Rinnat on kipeet ja turvottaa niin,eftä luulis olevan pidemmällä raskaudessa. Ilmavaivat ja röyhtäily on ikävää. Paino noussut 3kg. Väsymys ollut alusta asti aivan valtavaa, voisin nukkua kellon ympäri. Vaatteet on kyllä ongelma, kun kaikki puristaa ja tää turvotus on ihan mahotonta kohta peitellä. Verenpaine on koholla koko ajan ja siitä pääsenkin erikoislääkärille. Sokerirasitustesti tulossa rv 14.

Jatketaan tutustumista!

Rv12+5

Spring green - miten tuollainen Lilypie luodaan?
 
Hei ja tervetuloa mukaan L82day!
Onpas teillä ollut kuoppainen tie tähän odotukseen! Mahtavaa että sitkeys palkitaan:happy:!
Onko tämä myös ivf tulosta? Mutta aivan mahtavaa että seuranta on nyt tarkkaa, vielä kuitenkin piinaviikkoja ilman liikkeiden tuntemista edessä. Ootko kertonut jo tutuille ja millaista reaktiota tullut?
 
L82day :Heartred tervetuloa porukkaan! Hienoa, että pitkän yrityksen jälkeen tärppää :Heartred

Tein esikon odotuksesta Lilypien jo aikanaan ja nyt lisäilin uudenkin tulijan. Lilypie.com oli sivusto. Muistaakseni homma ei ihan mennyt kuin Strömsöössä, mutta onnistui lopulta :)
 
Lambi - kaikki alkaneet raskaudet ovat olleet luomuja, kuten tämäkin lääkäri totesikin yksityisellä väliultrassa, että "teille ei taida nuo hoidot oikein sopia" ☺ varhaisultraan pääsin vielä julkiselle tuon tm jälkeisten lisäselvitysten jälkeen (oli merkattunrekkariin, että jos raskaudun uudestaan niin rv 7 tervetuloa varhaisultraan) & tuo väliultra oli ihan omasta tahdosta. Ajattelin vielä ennen rakenneultraa mennä 3d ultraan rv 18☺ jos 4 vuotta on ollut ovistestailua ja raskaustestailu, niin raskaus näköjään on ultrailua ja dopplerilla kuuntelua

Emme ole vielä kertoneet kenellekään muulle kuin minun vanhemmille, mutta ensi viikolla ajattelin kertoa parhaalle ystävälleni. Äitin reaktio oli, että ollaan vähän myöhään liikenteessä. Mutta me ei välitetä vaikka muut sanois mitä. Kukaan ei tiedä meidän hoitoyrityksistäkään. Vähän oltiin sillä tavalla liikenteessä, että kerrotaan sitten kun on kerrottavaa.
 
Nyt kun muistan, niin tulen tänne esittäytymään. Olen 37 ja toista lasta odotan. Esikoinen täytti kesällä viisi, joten hetki on ehtinyt viime odotuksesta kulumaan. Meillä mies piti kauan pitkään kiinni yhden lapsen idyllistä, mutta onneksi muutti vihdoin mielensä keväällä ja mikä vielä onnekkaampaa, onneksi uusi tulokas antoi kuulua itsestään todella pian. :)

Minulla on siis takana yksi raskaus, ei km:ja tai tm:a. En uskonut olevani raskautuavaa mallia epäsäännöllisistä kuukautisista johtuen (vaihteluväli kaikkea n. 30 ja 90 välillä) ja ensimmäinen olikin aikamoinen yllätys :wink Tälle toiselle annettiin mahdollisuus tulla, mutta muuta ei sitten tehtykään. En oikein uskonut kahteen lottovoittoon, mutta tässä sitä ollaan. Viikkoja tänään kasassa 15+5. Varhaisultrassa oltiin vähän myöhässä (14+2), kun noiden epäsäännöllisten kuukautisten takia ei ollut aavistustakaan hedelmöittymisen ajankohdasta. Nyt olen tänään menossa ottamaan kakkosseulan verinäytteet riskilukuja varten. Yksityiselle on varattu 4D ultra (kun esikoisestakin käytiin) vajaan kolmen viikon päähän ja rakenneultra on sitten melkein heti perään 22.9. :)
 
Lambi - kaikki alkaneet raskaudet ovat olleet luomuja, kuten tämäkin lääkäri totesikin yksityisellä väliultrassa, että "teille ei taida nuo hoidot oikein sopia" ☺ .
Aivan! Niinhän sä kirjoititkin että epäonnistunutta ivf..näin sitä lukee väärin! Mutta onhan tuo nyt aika mahtavaa:happy:!

Michaylankin tarina on upea! Olitko siis jo aika pitkällä kun raskaus varmistui?
 
Takaisin
Top