Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo no mie aikataulutan.. Esim pyykkikone on laitettava päälle viimeistään 15:00 jne.. Ja yksi asia kerrallaan ja sit taas istun ja odotan.. Nyt seuraavaksi pitäis laittaa tiskikone päälle.. Mut ei millään kyllä kiinnosta..
Ja siis ihan viimeinen takaraja on siinä kun ennen kuin mies tulee töistä kotiin niin täytyy olla jo kaikki valmiina..

Kuulostaa raskauteen kuuluvalta normaalilta pohdinnalta! Jokaisessa meissä on äidiksi ainesta ja tukeakin saa, kun sitä pyytää, koko ajan opitaan lisää! Mun mielestä noiden asioiden miettiminen on osa sitä, että valmistautuu siihen vastuuseen, mikä on edessä!

Ai kauhee ku säikähin omaa peilikuvaani, mulla näkyy rintakehässä, hartioissa ja rinnoissa verisuonet ihan selkeesti, woot :eek:
Onko muilla raskausarpia? Tuossa verisuonet nähdessäni rupesin kunnolla katsomaan peilistä alastonta vartaloani ja mulla on pienet arvet rintojen alla mutta iha selkeet raskausarvet takapuolessa, mitä ne siellä tekee? Jotenki kuvittelin että arpia tulis nimenomaan vatsalle...:confused::grin

Ai kauhee ku säikähin omaa peilikuvaani, mulla näkyy rintakehässä, hartioissa ja rinnoissa verisuonet ihan selkeesti, woot :eek:
Onko muilla raskausarpia? Tuossa verisuonet nähdessäni rupesin kunnolla katsomaan peilistä alastonta vartaloani ja mulla on pienet arvet rintojen alla mutta iha selkeet raskausarvet takapuolessa, mitä ne siellä tekee? Jotenki kuvittelin että arpia tulis nimenomaan vatsalle...:confused::grin
Tuo muuten tulee näillä paikkeilla tuo verisuonten pullotus! Aika häijyn näköstä mutta ihan tavallista. Rinnoissa paljo isoja suonia pinnassa, näkyy sit tosi selkeesti. Mulla ei tuu arpia vatsaan vaan nimenomaan rintoihin vaikka on pienet rinnat eikä ne niin paljoa kasva että arpia osais oottaa.. mutta niin vaan näkyy taas tulevan

Mulla kiristää reisien ihoa ku pitää ottaa niin leveitä asentoja, jos haluaa olla kivuttomasti kyykyssä. Pelottaa et sinne tulee lisää arpia. Muuten ei hirveesti kutita, ku oon rasvaillu mahaa ja rintoja joskus iltaisin.

Mulla on tää pirun närästys ikävin vaiva. Vielä en haluis vatsansuojalääkkeitä, mut jossain vaiheessa varmaan pakko, jos en osaa syödä tarpeeksi pieniä annoksia.

Mulla tulee ajoittain tota närästystä. Esim lauantaista asti ei ole närästänyt ja nyt sit tossa edellisyönä närästi vähän ja nyt taas ollu ihan ok eikä oo tosiaan tarvinnu gavisconia ottaa kuin kahdesti.

Luin eilen vaukirjasta, mitä viikolla 29 tapahtuu, niin siellä luki että "näillä viikoilla alkaa närästys". :D ei oo ihan tuulesta temmattuja nuo oppaat. Sain apteekista sen oppaan ja oon kirjottanut joka viikolle huomioita voinnista ja tekemisistä.

Iskiaskipua täälläki: oikee yläpakara nii kipee et kävely sattuu ja koko oikee jalka välil puutuu :( ei auta kylmä ei kuuma, ei panadol tai hieronta. Huohh..piti sairaslomalle jäädä töistä kun on fyysinen työ eikä jalka kestä kävellä. Toivottavasti tää ei oo koko loppuraskauden kestävä vaiva, meinaan tulee aika pitkäks jos ei pysty töihin enää palaamaa (29+1) :(

Oon nyt ollu kovassa flunssassa pari viikkoa ja viimeiset neljä päivää mennyt lähinnä nukkuessa - hereillä oon ollu parhaimmillaan 8h vuorokaudesta. Väsymys menköön siis flunssan piikkiin. Mutta oon samalla alkanut hikoilemaan, siis ihan hillitöntä hikoilua. Saatan istua sohvalla tekemättä mitään ja hikeä vaan puskee - todella toivon, että tämäkin flunssan oireita eikä jatku :/

Rintoja ja ylävatsaa kutittaa ihan pirusti hetkittäin.

Mul on kans yleensä ennemmin kylmä kun kuuma, mut nykyään nukun ikkuna vähän raollaan ku on kuuma koko ajan. Päivisin iskee niin älytön väsy, et pakko nukkuu tovi.

Joo väsymys ja yllätävät kuumotukset, nyt tulee oikeesti paha olo kun makaa selällään :/

Liitoskipuja täälläkin! o_O Ja paineentunnetta on tuolla alakerrassa jos seisoo pitkään. Lisäksi vielä pakarat ja takareidet jomottaa, onkohan ne jumissa...

Mua kiusaa alhasen verenpaineen tuomat huimaukset, alapaine huitelee alle 50 :wideyed: ja kummastuttaa kovasti miksei mun paino nouse, muutaman viikon takasesta neuvolasta lähtenyt tippumaan alaspäin :arghh: vaikka syömis ja liikkumistavat täysin samat koko raskauden aikana.. Ja yölliset suonenvedot pohkeessa jumankauta se on kamalaa herätä siihen kipuun !!

Mulla pahimmat kaasun aiheuttajat on ruis ja sipuli. Käytän myös laktoosittomia tuotteita ja mulla auttoi fodmap-ruokavalio. Nyt syön muuten kaikkea, kun löysin nuo pahimmat syylliset! Mutta kai se on normaalia, että raskausaikana kaasua kertyy enemmän. Kevyt jumppa voi myös auttaa joidenkin mukaan, mutta mulla ei yleensä oo ollut apua. Se on kyllä ikävä tunne kun maha on ihan pinkeenä :sorry:

Takaisin