Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aa, okei, jotenkin ajattelin, että olit huolissasi tuosta verenpaineesta. Suolainen ruoka ainakin kerää helposti nestettä ja jos liikkuu vähän.

Joo kyl kannattaa kuitenkin seurata sitä oloa jne. Onhan siinä niitä muitakin oireita kuitenkin mitä tarkkaillaan. Neuvolassa just tuli puheeksi ku mainitsin siitä mun kovasta 3 päivän kestäneestä päänsärystä mistä mun enon vaimo sanoi että voi olla raskausmyrkytyksen oire.
Todellisuudessa mulla siis oli vaan migreeniä mitä en tajunnu migreeniksi ku kuitenki paineet oli mulle normaaliin nähden alhaalla ja tähän mennessä kaikki pissakokeet on ollu puhtaita. Mut se terkka sanoi että seuraamalla pystytään tunnistamaan nuo että ei sillai yksikseen tartte huolehtia siitä liikaa kun yhdessä käydään aina arvot ja tutkimukset läpi :)

Tänään aamusta saakka ollu vasemmalla heti kylkiluiden alapuolella pistävää kipua :arghh: mistä tää voi johtua? Tuntuu ikävältä.. Välillä hieman parempi, mut välillä tuntuu voimakkaammin.

Mulla ainakin välillä jos vauva pönkee oikein niin saattaa tulla kipua. Just semmosta pistävää.. Mulla oli just toissa päivänä oikealla kyljessä.. Oli tosi ärsyttävää kyllä kun vaikka mitä teki niin ei mikään auttanut siihen :(

Helpottais se tieto jos tietäis että poika siellä tökkii mut kun hänkin ollut kovin vaisu tänään :(

Ei muistaakseni mullakaan sillon tuntunu kovin paljon muuta liikettä (satunnaisia potkuja tms sillon tällöin) ennen ku poju vaihtoi asentoa kunnolla ja se kipukin sitten loppui samalla.

Sai viedä heti aamusta pissanäytteen labraan.. eilen illalla sain sydärin kun vessareissulla pissassa olikin verta. :/ Muutenkin oli outoja tuntemuksia koko päivän, joten lienee tulehdus iskenyt. Nyt kylläkään ei tietysti enää juuri mitään tunnu, mutta tuleepahan varmuuden vuoksi tutkittua, mikä tuo homma oikein oli/on. Onneksi on tänään myös neuvola niin saa udella lisää..

Mua vaan nippailee taas tosi kovasti :( koko oikea nivunen tuntuu olevan tulessa ja oikea jalka särkee oikein. Varmaan hermot pantteessa taas ku tälläi särkee :( jostain syystä on myös iltaisin nukkumaan mennessä ruvennut tulemaan supistuksia. Huomasin että iho on myös ruvennu kutiamaan ihan jatkuvasti! Eilen jo joutui ostamaan vähän paksumpaa rasvaa että voi rasvata mahaa mut ei tällä venytyksellä kyllä riitä kun taas kutiaa.

Muokattu viimeksi:
Onko muita kellä rinnat kutiaa? Aivan järkky kutka koko ajan, ei nännit vaan muuten koko rinnat. Tuntuu että kutina "syvällä" eikä ihon pinnassa

verenpaineen seuraamisessa alapaine on merkittävämpi. Yläpaine ns jännityspaine/stressi tms sa olla korkeampi. Kohonneeksi katsotaan yli noin 140/90 :) riippuen toki lähtötilanteesta. Lievässä raskausmyrkytyksessä paineet ei välttämättä nouse paljoakaan kuten vakavassa myrkytyksessä. Mulla nousi alapaine 88-95 välille esikoisen raskausaikana rv35+jotain ja kävin viikottain neuvolassa seurannassa + kotona pissatestit ja rr mittailua. Ei löytynyt mitään, vaan paineiden nousu ennakoi tapauksessani lähestyvää synnytystä ja poika syntyi rv 37+3 :)

Täälläkin fuji supistelee levossa iltaisin ja iho kutisee. Eilen myös oikein kipuili molemmat nivuset, tänään ei ole tuntunut. Voisiko Tuo kuvailemasi olla iskias särkyä? täälläkin tuttu murhe, oireilee varsinkin työrupeaman jälkeen (istuma/seisomatyö) toisinaan myös oikea jalka jopa puutuu :sorry: tosin mulla ei satu oikeastaan nivuseen päivittäin vaan alaselkään ihan pakaran yläpuolelle.

Todennäköisesti on iskias mikä särkee :( tänään olin semmosessa info luennolla ja siellä kans rupes särkemään ihan niin pahasti että puolesta välistä selkää alas ihan polveen asti. Ja toispuoleisesti.. Tai ainakin tuntuu ihan sillai että olis ollu hermo pantteessa niin veikkaisin että se vois kyllä olla se iskias.

Onko muita kellä rinnat kutiaa? Aivan järkky kutka koko ajan, ei nännit vaan muuten koko rinnat. Tuntuu että kutina "syvällä" eikä ihon pinnassa

Mulla kutiaa nännit ja jopa hilseilee heti jos ei oo muistanu rasvata.

Unohtelu... Lapsetkin jopa huomanneet kuinka unohtelen asioita ja mies eilen oli kovin huolissaan kun mulla "pätkii". Onkohan tämäkin oire vai seurausta unettomuudesta. Ärsyttävää silti ja ahdistavaa siksi, että pelkään unohtavani jotain erittäin tärkeää.... Eilen jo unohdin sen lapsen hakea koulusta....

Mua kans ottaa päähän toi pätkiminen! Siis mulla on mielestäni ollut ihan hyvä muisti ja nyt tuntuu että muistan ehkä 3 sekuntia ja sit ei taas ole mitään käsitystä mistä oli puhetta jne.. Ja yleensä se olen ollu minä joka naureskelee miehelle muistin takia.

Vielä ei muisti pätki (muutenkin heikko muisti), mut puheen sisäistäminen on nykyään kauheen hankalaa. Tuntuu, et koko ajan saa pyytää toistaa, ku ei vaan ymmärrä. Onkohan tää sitä pään valmistautumista, et ymmärtää niitte pienten äännähdysten ja itkujen merkityksen :D Vielä pitäis 32,5 työpäivää selvitä tän pään kans töissä.. Tarttee varmaan viimisen päivän tuoda joku anteeksi- kakku, ku mua on niin paljon jouduttu ymmärtää täällä tän pehmeen pään takia :P
Tai sit oon muutenki antanu ittestäni niin tyhmän kuvan, ettei kukaan huomaa normaaliin mitään eroa :D

Onko kellään muulla alkuraskauden tapainen pahoinvointi tai huono olo tehnyt paluuta? Mä en varsinaisesti ole pahoinvoiva niin, että oksentaisin mutta jotenkin päivittäin on jossain vaiheessa enemmän tai vähemmän etova olo. Neuvolan mukaan kuuluu asiaan. Nyt rv 27+4.

On ajoittain. Oon kans miettiny että onko normaalia. Mulla menossa nyt 25+5 mut on jo ainakin parin viikon ajan ajoittain tullu tosi huono olo. Just tossa maanantainakin sanoin miehelle että nyt oksettaa tosi paljon ku ihmetteli mun puhinaa autossa.. En ole myöskään oksentanut mutta välillä tulee semmonen olo että oksettaa ja muutenkin pahoinvointia.

Mulla on hei kans ollu tota. Mietin tosin paljon omaa lapsuutta ja millainen äiti haluan olla. Pelottaa että teen samoin kuin omat vanhemmat ja se surettaa.. Sit herää niitä ajatuksia että onko sitä oikeasti valmis tähän kaikkeen jne ja siit tukee huono omatunto ja sit kohta itkettää..
Mulla tosin sit vielä tekee lisää tähän muutenkin tuo että ruska alkaa olla jo päällä ja se alkaa aiheuttamaan pikkuhiljaa sit noita kaamosmasennuksen oireita.. Syksy ja talvi on mulle vaan tosi vaikeaa aikaa muutenkin ja nyt sit hormonihuuruissa tää on vielä pahempaa..
Oon koittanut jokaiselle päivälle keksiä vähän jotain tekemistä (vaikka sitten sitä pakkopullaa) että jaksaa edes vaivautua tuolta sängystä ylös..

Takaisin