Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten saatte noin paljon juotua? Mulla menee siinä parissa litrassa raja. Sen jälkeen meinaa vesi tulla ylös :( Välillä mehutiivisteet auttaa, et saa jotain makua (täällä vesi maistuu ja haisee useimmiten kloorilta), mut ei nekään paljoo auta.

Täällä kun lukee kaikkien oireista ja vaivoista niin pitää kyllä olla iloinen ja onnellinen (ja koputtaa puuta) siitä miten vähällä on päässyt. Mulla ei oo oikeestaan mitään muita oireita paitsi yskiessä/aivastaessa helposti tapahtuva virtsankarkailu. Se on toki ärsyttävä vaiva nyt kun oon ollut 2viikkoa kovassa yskässä,kurkkukivussa ja flunssassa. Oo päättänyt, että kun flunssa helpottaa alkaa ahkera lantionpohjantreeni joten eiköhän tostakin vaivasta silloin päästä.

Kukkis juon ite just mehuja myös. Ja teetä. Se tuo vaihtelua ja helpottaa. Lisäksi ruoasta saa nesteitä :)

Ääh, eilen olin jo huonovointinen ja väsynyt. Tänään sitte uudestaan ja nyt ihan oksensin. Olo on sama kun alkuraskaudessa. :( mies pelkää raskausmyrkytystä.

Okei. Eli ette lipitä neljää litran pulloo tyhjäks joka päivä? Huh, helpotusta :)
Mulla noi oireet ihmeellisesti tulee ja sit hetken pääst niitä ei enää oo. Ja aika harvoin on samat oireet.
Yks mikä on pysynyt on sykkeen kuuluminen korvissa. No, ainakin tietää, et sydän lyö :D

Ei mullakaan tuu juotua paljoa, ehkä puoli litraa tai max litra menee päivässä, siis ihan vettä. Lisäksi sit ruoan yhteydessä nesteet. En vaa saa enempää juotua.

Mä pyrin juomaan pelkkää vettä 2 litraa päivässä ja siihen päälle sitten teet ja ruokailut.

Tänään töissä pitkiä potilasaikoja ja vaikka olin ehtinyt syödä/juoda niin yhdessä vaiheessa piti heittää kirjaimellisesti hanskat tiskiin ja maski naamalta pois kun meinasin pyörtyä. Tuli ihan tuskahiki otsalle ja tuntuu ettei happi kulje normaalisti. Istun satulatuolilla ja siinä tuntuu ettei veri kierrä jalkoihin. Jos teen työtä seisten niin selkä kipeytyy. Toivottavasti einyt joka päivä toistu..

Mulla on alkanut näitä oireita piisata ihan riittämiin. Kamalat liitoskivut, tuntuu alaselässä/pakarassa. Pohkeet kramppaa ja nyt alkanut jalkoja turvottamaan. Virtsankarkailua ei ole toistaiseksi ollut mutta muuta intiimiä vaivaa kyllä. Huomaan myös että ensimmäistä kertaa raskaus vaikuttaa myös mielialaan (negatiivisesti). Johtuu ehkä näistä vaivoista tai sitten hormoneista. Tai molemmista. Pitää yrittää löytää positiivinen vire taas jostain.

Tänään aivasti niin kovaa että tirahti pissi ja valui jalkaa pitkin alas. Apua :D tänään myös niin kova turvotus mahassa vissystä, että olen kuin ähkyssä puhiseva hevonen.
Onneks pieni vauva nyt sytkyttää tosi kovaa mahassa ni saa jotain iloa tähänkin tuskaan :D mikähän hamsteri se luulee olevansa <3

Niin päivän kokonaisnestemäärään lasketaan kaikki litkut ruokailujen yhteydessä ja välissä nautitut, paitsi kahvi. Mulla kertyy varmaan se 2 litraa ja panostamalla joskus 3.

Voihan turvotus. Naama ja kädet ihan limppuna. Vettä oon juonut hulluna jos helppais. Verenpaine oli äsken aamupalan jälkeen noin 120/78. Vähä pelottaa myrkytys kuitenki... Suola ja einekset nyt pois ja vesi tilalle.

Caarina tuo on normaali tilanteessa ihan mielettömän hyvä paine vielä :) ja myrkytykseen vaaditaan alapaineeksi jo semmonen 110 eli vielä ei hätää. :) kannattaa toki seurailla.

Totta tiedän, mutta kun on Tälläinen huolehtija :) tuo paine mulla oli ennen raskautta kun polttelin. Lopetin tupakoinnin ja paine laski pitkäksi aikaa 100/60 paikkeille. Nyt on noussut kuitenkin hieman. Mutta syitä voi olla monia. Mm. Tämä flunssa, muu turvotus esim. Ruoka ja liikuntatavoista johtuva tai jotain muuta.

Mulla oli viime neuvolassa paineet 129/75 ja tokassa näyttää olleen jopa 134/82 eikä silloin kyllä sanottu mitään, että pitäis jostain huolehtia tai tarkkailla.

Aamutorkku, joo eihän verenpaineeni ole ensinkään hälyttävä. Esikoisen kohdalla mentiin 153/? Paineilla ihan normaalina... Enemmän mua huolestuttaa kun on muita myrkytykseen liittyviä oireita myös, että voisiko olla alkavaa...

Takaisin