Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hirmuinen ompeluvimma iskenyt! Tykkään kyllä ommella, mutta nyt on ihan pakkomielteistä tää homma! :p Oon ommellut fleece-takkiin vetoketjun ja tehnyt siihen toisesta fleecestä kantopaneelin, itselleni pipon, kypärämyssyn vauvalle ja esikoiselle on palat leikattu valmiiksi, vanhaa talvitakkia tuunaan mahalle sopivaksi ja aloin tekemään trikoopaitaa itselleni. Nämä siis eilen ja tänään :grin

Minä oon nukkunut alusta asti kyljelläni tyyny polvien välissä, kun muuten oisin menny mahalleni. Nyt ei osaa nukkua ilman ja se auttaa lonkkakipuun + tuo lantion hyvään asentoon ym.
Välillä makaan puoliks selälläni, mies tukityynynä selän alla :D

Lääkäri arvioi mun "iskiassäryn" si-nivelen löystymiseks. Kipu on toispuoleista toisessa pakarassa, liikkuminen hankalaa ja jalka pettää välillä alta. Ei antanu kauheesti toivoa että tää vaiva helpottuis ennen synnytystä. Mulla on aina ollut yliliikkuvat nivelet mikä voi olla yks syy ton vaivan kehittymiselle. Hyvä peruskunto/raskausajan jumppakaa ei estäny tätä tulemasta. Et mieli aika maassa kun liikkuva/toiminnallinen ihminen ei pysty tekee täl hetkel mitää ilman armotonta särkyä :( Toivottavasti te muut säilytte tältä vaivalta, en kellekkää tätä toivois!

^ kyseinen vaiva löytyy jo ennen raskautta tosin välilevyn pullistuma nimellä ja vahvoilla särkylääkkeillä menty ennen raskautta. Ny raskausaikana oireet pahennut ja muuta lääkettä ei oo ku panadoli joten tiedän mistäpuhut... Tsemppiä.

Mulla on tuo vaiva ollut jo monta viikkoa. En ole antanut sen estää menemistä. Iltaisin olen ottanut panadolia, että saisin unta edes vähän.

Hyvä että ei oo niin paha et estäis menemistä! Mulla tilanne on täl hetkellä niin et jalka ei kestä kävelyä vaan pettää alta, joka askel/liike puukon isku pakaraa ja tosiaa panadolista ei mitään apua. Vaiva myös alko yllättäen vasta viikko sitte et mietin olisko se voinu jotenki revähtää ja mennä pois sijoiltaan kun ei yhtään varotellut etukäteen. :/

Mulla oli myös muutamia viikkoja niin, että jalan päälle ei pystynyt astumaan vaan petti alta. Venyttelemällä sain sen hieman paremmaksi ja tukivyö on myös auttanut.

Eikös niitä ole ihan semmosta tukivöitä tuohon si-nivelen vaivoihin? Ainakin muistaakseni oli erikseen semmonen vyö mikä tukee just lantiolla. Ei siis sama kuin se raskausaikana käytettävä tukivyö minkä pystyy ostamaan lastentarvikeliikkeistä..

Äääh, tuntuu siltä että maha repee. Iho on jo ihan kireenä ja pinkeenä ennen kaikkea navan kohdalla, potkut navan kohdalle on alkanu sattua, kun iho kiristyy lisää. Onkohan lapsella joku älytön kasvuspurtti menossa, vai onko tämä tällaista loppuraskauden ajan?

Samaa mietin Alise! Tosin mulla kipuilee nivuset. Nyt on kahtena tai kolmena päivänä peräkkäin tuntunut nivusissa..

Mulla kans! Kyljen kääntäminen on yhtä tuskaa. En oikein osaa ihan tarkasti edes paikantaa, mutta jossain häpyluun ja sisäreisien alueella tuntuu jatkuva jomotus + kovempia kipuja kun tekee jotain hurjia urheilusuorituksia, kuten esim. sukkien pukeminen tai kyljen kääntäminen.

Mulla tuntuu vaan vatsalihaksiin kyljen kääntäminen.. Mut siis ihan voi istuessakin tuntua nivusiin kipua.. Ja sit tavallaan niinku tohon munasarjojen seudulle myös välillä semmosta venyttävää tunnetta..

Eikös niitä ole ihan semmosta tukivöitä tuohon si-nivelen vaivoihin? Ainakin muistaakseni oli erikseen semmonen vyö mikä tukee just lantiolla. Ei siis sama kuin se raskausaikana käytettävä tukivyö minkä pystyy ostamaan lastentarvikeliikkeistä..

Joo on niitä! Saisko niitä apuvälinelainaamosta.

Alise; valitettavasti kun just tuollaiset kipuilut alko esikoisesta, ne loppu vasta kun vauva oli ulkona.

Voi tietysti yrittää jotain jumppaa ja venyttelyä mut ei välttämättä auta sekään

Mä en pysty enää juuri ollenkaan kumartumaan, heti tulee sellanen olo kun veri pakkautuisi päähän ja alkaa silmissä sumeta. Hankalaa, kun kyllähän sitä aina välillä joutuu jotain kuitenkin nostamaan maasta tai esim. auttamaan kenkiä jalkaan. Itseasiassa tuota poimimista on nykyään aiempaa enemmän kun musta on tullut varsinainen kömpelys. :wideyed:

Täällä kans kumartuminen on vaikeaa ja hengästyn nopeasti.. Kiva kun mies on töissä ja kissa eilen oksensi niin siinä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin kyykkiä ja putsata pois oksennus :(

Mä niin toivon et tää lapsi kääntyisi kohta. Kaikki potkut osuu suoraan virtsarakkoon ja tekee aika kipeää

ALotta: voi ei. Alkaa kyllä vähitellen odottaa lapsen syntymää ihan siltäkin kannalta, että pääsee mahasta eroon. Enää yhdeksän viikkoa ja kuusi päivää laskettuun...

Takaisin