Mitä kaikkea sairaalakassiin ?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tilkku77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuulokkeet pitääkin muistaa, ne unohtuu aina sillon ku niitä tarvis.

Mäki muistelen, että meillä olis ollut vauvalle omat vaatteet. Tai oliko vaan kotiinlähtöön, kun kapaloitunahan tyttö sairaalassa oli koko ajan. Sen muistan, että kovasti mietin ikimuistoista kotiutumisvaatetta tytölle, mutta edes nyt en enää varmuudella muista mitä päälle päätyi. Että kannatti viimeisen päälle funtsia :) Voi olla että menee vähemmällä funtsimisella tällä kertaa.

Ja imetysliivit minkä kokoset kannattaa ostaa ja mistä niitä saa yms??

Mä tilasin tänään Bravadon imetysliivit Briteistä nursingbra.shop.co.uk. Kaverit on merkiä kehuneet tosi paljon ja liivit olivat n. 10 € halvemmat / kpl siellä kuin Suomen nettikaupoista ostettuna ja postikulutkin oli vain punnan. Sähköpostiin oli jo tullut tieto, että paketti on lähtenyt matkaan, eli ensi viikolla viimeistään pitäisi päästä testailemaan. :)

Minäkin nettishoppailin just Bravadon imetysliivejä! :) kerkesin tilata yhdet jo suomalaisesta verkkokaupasta, mutta jos ovat hyvät niin vois itekin tilata tuolta nursingbra-shopista.

Minäkin olen kääntynyt sille kannalle että olen sairaalakuteissa, koska ei todellakaan kiinnosta heti olla pesemässä pyykkiä kotiin tultua.

Sairaalalaukkuun etsiytyy mukaan vielä ainakin välipalapatukoita ja noi mainitut kuulokkeet. :D

Mä tilasin tänään Bravadon imetysliivit Briteistä nursingbra.shop.co.uk. Kaverit on merkiä kehuneet tosi paljon ja liivit olivat n. 10 € halvemmat / kpl siellä kuin Suomen nettikaupoista ostettuna ja postikulutkin oli vain punnan. Sähköpostiin oli jo tullut tieto, että paketti on lähtenyt matkaan, eli ensi viikolla viimeistään pitäisi päästä testailemaan. :)
Eli mitä nää liivit tuli sit yhteensä kustantaan? Pitäisköhän munkin tilata netistä kun en kauheesti jaksais enää kaupoissa kävellä.. mut sit taas jännittää et kerkiikö tuleen ennen kun mulla tulee lähtö! :D :o

Ne omat kotiinlähtöhousut kannattaa olla tarpeeksi isot... Vaikka esikoisen kohdalla painoa jäikin reilusti sairaalaan, niin vatsa oli sellainen pehmeä hyllyvä läjä, joka ei meinannu mahtua mihinkään omiin vaatteisiin...

Eli mitä nää liivit tuli sit yhteensä kustantaan? Pitäisköhän munkin tilata netistä kun en kauheesti jaksais enää kaupoissa kävellä.. mut sit taas jännittää et kerkiikö tuleen ennen kun mulla tulee lähtö! :D :eek:

Tilillä näytti olevan varaus 72,50€. Suomalaisista nettikaupoista katseltuna halvimmat mitä löysin oli 45,90 € / kpl + postit. Otin tuota bravadon body silk seamless -mallia. Katsotaan miten nopeasti ne tulee, kaverilla oli mennyt 3-4 päivää.

Ne omat kotiinlähtöhousut kannattaa olla tarpeeksi isot... Vaikka esikoisen kohdalla painoa jäikin reilusti sairaalaan, niin vatsa oli sellainen pehmeä hyllyvä läjä, joka ei meinannu mahtua mihinkään omiin vaatteisiin...
Joo, mä ainakin otan ihan raskausaikana käytetyt housut. Mahaa kuitenkin jää, ja mulla vielä sektiohaava, niin en halua, että painaa.

Itse olin pakannut kotiinlähtöä varten äitiyshousut mukaan ja kun kaikki kilot jäi synnärille ja vatsa oli jo parin päivän jälkeen kohtuu pieni, vaikkakin toki hyllyvä, niin housut lähes tippui päältä ja vatsapussi roikkui tyhjänä. :grin Itse siis taas harmittelin kun en ollut pakannut mukaan vaikka ihan tavallisia leggareita. Mutta toki sektiohaavaa ne taas varmasti painaisi eikä koskaan tiedä kuka joutuu lopulta kiireelliseen sektioon. :)

Mulla oli normi collarit, joissa matala vyötärö ja nauhat. Mammapöksyt ei olisi pysyneet ylhäällä.

Mullakin on ollut normicollarit, mut korkealla (= normaalilla) vyötäröllä ja ne isoimmat, mitä kaapista löytyy. Sektiohaavan kanssa matalavyötäröiset oliskin olleet varmasti ihan katastrofi.

Itse päätin esikoisen jälkeen, että sairaalakassista löytyy vain eväät ja pesuvehkeet molemmille vanhemmille. Kaiken muun ehtii tuoda paikanpäälle myöhemminkin. Sen näkee sitten, kun vauva on syntynyt, että tuoko isi 50 vai 56 senttiset kotiutumisvaatteet ja millaisessa vaatetuksessa minun on hyvä olla (onko sektiohaavaa vai ei; onko helle vai kylmä jne.). Kaiken muun saa synnäriltä. Esikoisenkaan kohdalla ei ollut kauheasti, mutta vauvan vaatteita oli liikaa, kun ei niitä tarvinnu. Minä en perusta musiikeista tai muista viihdykkeistä synnytyksen aikana ja sitten vaavin synnyttyä niitä ei ehdi kuitenkaan hyödyntää.

Mää taisin lähteä kotio omissa farkuissa, ei puristanut ja masu mahtu ihan hyvin. Ainut vaan et kumartaminen niiden kanssa oli hankalaa, tosin alapää oli hivenen kipeä joten sekin hankaloitti kenkien jalkaan laittoa ja kumartelua. Mää olin kyl laittanut itselleni valmiiksi collarit, mutta jostain syystä mies toi farkut ja ihan eri paidan(ilmeisesti kiireessä oli napannut vaan jotkut).

Mää lisäsin mun listalle huulirasvan ja tukisukat. Esikoisen aikana huulet rohtui salissa ja pahenivat osastolla, kunnes sain rasvaa. Myös jalat turpos synnytyksen jälkeen hivenen, varsinkin kun joutui istumaan pitkiä aikoja lastenosastolla vauvan sängyn vieressä.

Aattelin myös pärjäillä sairaalan vaatteilla, paitsi jos päästään / mennään kättärin perhepesään... siellä pitää olla omat vaatteet niin kai siihenkin pitää varautua??

Mikä lie on kättärin perhepesä, mutta jos = perhehuone, niin ainakin netissä lukee, että voi käyttää omia vaatteita (ihan niinku muuallakin). Ei siis ole sanottu, etteikö voisi pukeutua sairaalan muotiin :) Me ei viimeksi saatu perhehuonetta, mutta olin kuitenkin yksin huoneessa koko ajan...

Edit. Nyt bongasinkin perhepesän. Joka päivä oppii jotain uutta. Mut en löytänyt pukeutumisohjeita :(

Muokattu viimeksi:
Mie pakkaan kassiin eväiden ja pesupussin lisäksi imetysliivit ja iPadin latureineen. Viimeksi varsinaiseen käynnistymiseen meni puolitoista vuorokautta, niin saapahan ajan kulumaan kun voi vaikka netflixiä tuijottaa. Varsinkin jos mies ei tällä kertaa voi olla mukana koko aikaa, niin tylsäähän siellä on odotella, että pääsee tositoimiin.

Möttönen, niinpä, ne nettisivut on ihan onnettomat. Toi vaatetieto (ja muukin info eri vaihtoehdoista) tuli neuvolan perhevalmennuksesta...

Jee, hyvä fiilis. Nostelin tänään hoitopöydälle jo esiin valtaosan sairaalakassiini tulevista jutuista. Aika vähällä aion ilmeisesti pärjätä, vaikka yksittäisiä pieniä juttuja listassani onkin monta. Huomenna taidan vielä pesaista sairaalakassini, ja kuivuttua pakata tavarat sinne.

Lisäksi kirjoitin muistilapulle pöydälle, mitkä pari juttua kassiin pitää muistaa napata synnärille lähtiessä. Puhelimet, äitiyskortit yms.

Ja tein lapun siitäkin, mitkä vaatteet mies saa tuoda kotiutumiskamppeiksi mulle ja vauvalle sitten, kun päästään sairaalasta kotiin. Hassua, että ehkä enää pari kolme viikkoa odottelua! ❤️ Kunhan vauva olis täysiaikainen syntyessään, niin olisi parhaat eväät elämään. :)

Nessu 34+3

Olin viime viikolla muutaman päivän pakkolevossa sairaalassa ja nyt sairaalakassi jo osittain pakattu, koska lähtö voi tulla minä päivänä tahansa. Itse pakkasin ekana korvatulpat ja silmälaput yöunia varten.

Takaisin