blackpanther82
Näppärä viestien naputtelija
56 cm mulla on kaikille ollut mukana ja sen pienempiä en oo itseasiassa edes ostanut kenellekään. Pituus ollut 50,5 cm, ja 2x 52 cm. Vähän reiluja alkuun, mutta hihoja ja lahkeita voi tarvittaessa kääntää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Esikoisella oli 50 cm vaatteet kun synnäriltä lähdettiin ja ne oli oikein hyvät kun pituutta oli syntyessä sen 50 cm. Taisin olla pakannut myös 56 cm vaatteet varoiksi, mutta pienemmillä lähdettiin. Lisäksi kaukalossa oli toppapussi. Tosin silloin oli tammikuu ja -20 astetta. Nyt pärjännee toivottovasti vielä ilman toppapussia.
Tuttia meillä ei sairaalassa ollut mukana, eikä sitä oikeastaan suositellakkaan käytettävän ensi alkuun jotta imetys pääsee kunnolla vauhtiin. Tosin joku yöhoitajista oli käynyt laittamassa tutin meidän vauvalle yön aikana ja aamulla toinen hoitaja oli kauhuissaan asiasta. Eli kyllä niitäkin sairaalasta saa jos tarve on! Samoin kuin vaippoja. Ja ehdottomasti tutti sterilisoidaan! :)
Alkkareita pitää vielä laittaa ja jotkut housut itelle. Mut montaks imetyspaitaa kannattaa olla vai riittääks.tuo yks??
Mä en oo vielä ihan tarkalleen miettinyt.. mut luultavasti tahtoisin omat vaatteet, sairaala ahistaa jo paikkanakin kamalasti, täytyy olla jotain omaa ja turvallista :D Täytyy käydä muutenkin ostamassa noita imetystoppeja ja ne liivit...Jos sairaalassa aikoo olla omissa vaatteissa, niin ottaisin useamman imetyspaidan matkaan ihan oman hikoilun, vauvan pulauttelun, veren tai muun likaantumisen vuoksi. Mutta jos aiot olla sairaalan vaatteissa, niin et tarvitse imetyspaitaa kuin korkeintaan kotimatkalle. Sama homma alkkareiden kanssa, varsinkin jos vuodat ekoina päivinä paljon. Ainakin täällä osastolla vuotoihin käytettävät tenat oli sen verran suuren näköisiä, etten itse saisi niitä mitenkään omiin alkkareihin mahtumaan.
Itse ajattelin mennä sairaalan vaatetuksella, paitsi otan omat villasukat ja tietty imetysliivit mukaan. Saa sitten huoletta heittää likaisia vaatteita pyykkiin ja vaihtaa puhdasta päälle eikä kotona odota heti kiva pyykkivuori sairaalasta tultua.
Kiitti, näitä neuvoja mä just kaipasinkin!Jos aiot pitää omia vaatteita osastolla niin yhdet housut ja yksi paita ei riitä, sillä ne ovat äkkiä erinäisissä eritteissä esim maidossa, kakassa, veressä jne. Jos aiot käyttää sairaalan kaapua niin noi riittää, mutta omia vaatteita jos käyttää niin niitä kannattaa olla parit vaihtovaatteet. Mies voi tuoda sitten lisää sairaalaan vaatetta kunhan selviää kauanko teijän tarttee olla osastolla. Helpointa on pitää sairaalan verkkokalsareita, niissä se sairaalan jättiside pysyy hyvin paikallaan ja ei tartte kantaa kotio sitten verisiä alkkareita. Ja ne sairaalan siteet on alkuun parempia kuin omat libresset ym koska sitä vuotoa voi tulla paljonkin ja side on hygieeniasyistä vaihdettava joka vessareissulla.
Imetysliivejä saa netistä ja ihan h&m, kappahal jne myy niitä. Kannattaa ostaa sen kokoiset kun nyt menee ja kokoa isommat, mielummin ilman kaaritukia sillä ne voivat tukkia maitotiehyet ja ne painaa ikävästi kipeisiin rintoihin.
Tossa pari nettikauppaa ja ohje liivien valkkaamiseen
http://www.raskauskeiju.fi/imetysliivit-imetykseen
https://www.lumingerie.fi/imetysliivit
http://www.imetysliivit.net/imetysrintaliivit-hyva-tietaa.html