Mitä kaikkea sairaalakassiin ?

Mä pakkailin eilen kassin kuntoon. Ajoissa ollaan (34+1), mut toisaalta lähtö voi mun kohdalla tulla milloin vain. Puhelin, neuvolakortti, dödö yms. pikkujutut puuttuu, mut muuten siellä pitäis kai olla suurinpiirtein kaikki tarvittava. Pakkasin myös oman, pehmeän vessapaperirullan matkaan, kun osastolla ollessa sairaalan paperi tuntui niin karkealta. :joyful:

Vielä täytyy katsoa kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle kuntoon ja mies saa hommata omat eväänsä mielensä mukaan matkaan.
 
Mulla oli sairaalakassissa pillimehuja ja lakuja. Synnytyksen jälkeen pillimehu oli helppo juoda makuultaan. Vaikka saatiinkiin aika pian aamiainen synnytyssaliin. Ja nyt mussutan lakuja, näitä oli ikävä koko raskauden ajan :)

(Tyttö syntyi eilen rv 37+3)
 
Kiitos :) tulee nyt vähän väärän otsikon alle, mutta 3290g ja 49cm. Säännölliset supistukset alkoi aamu viideltä, sairaalassa oltiin sisätutkimuksessa 8.30 (4cm auki), synnytyssaliin ehdittiin vain ponnistamaan. tyttö syntyi 9.07 ( ponnistuvaihe 7min) Niin nopeasti eteni, etten ehtinyt saada mitään kivunlievitystä. Hyvä fiilis jäi ja voidaan molemmat oikein hyvin :)
 
Kiitos :) tulee nyt vähän väärän otsikon alle, mutta 3290g ja 49cm. Säännölliset supistukset alkoi aamu viideltä, sairaalassa oltiin sisätutkimuksessa 8.30 (4cm auki), synnytyssaliin ehdittiin vain ponnistamaan. tyttö syntyi 9.07 ( ponnistuvaihe 7min) Niin nopeasti eteni, etten ehtinyt saada mitään kivunlievitystä. Hyvä fiilis jäi ja voidaan molemmat oikein hyvin :)
Oliks sulla aiempia synnytyksiä? :)
 
Minä en edes ajatellut pyyhkimistä paperilla kun synnärillä olin, alapesulla hoitui ja vielä tovin myös kotona... Eikä siis ollut mikään kauhujuttu vaan oikein hyvin sujunut synnytys. :)
 
Joo ei mullekkaan tullut mieleen pyyhkiä paperilla, jo ihan sen takia kun alapää oli niin turvoksissa. Helpompaa oli joka kerta huuhdella käsisuihkulla ja kevyesti painella kuivaksi esim pyyhkeellä. Sama homma jatku kotona niin kauan kuin alapää oli turvoksissa ja jälkivuoto jatkui. Plus että osastolla hoitaja suositteli vedellä huuhtomista paperin sijaan.
 
Muokattu viimeksi:
Ei kyllä paperi tullut täälläkään mieleenkään, vaan aina pesu ja kuivatus painelemalla. Muutenkin käskettiin pestä aina vessakäynnin yhteydessä niin kauan kuin jälkivuoto jatkui, joten melko pitkään kotonakin vielä pesin ja kuivatin painelemalla. Ja ihan normaali synnytys kyseessä. :)
 
Just pakkailin tossa lopun sairaalakassin sisällöstä kassiin... on jotenkin edelleen tosi kummallinen olo ja kävely ollut hankalaa ja alapäähän tulee välillä semmosia "pistoksia". Ihan JÄRKYTTÄVÄ väsymys ollut koko päivän, oon käynyt ainoostaan kaupassa tänään ja sekin tuntu ihan mahdottoman isolta suoritukselta. Ja en oo varmaan koskaan syönyt niin paljon ruokaa kerralla kun tänään. Kaikki ollut jotenkin niin kummallista. Nyt rv 36+2...
 
Joo ei mullekkaan tullut mieleen pyyhkiä paperilla, jo ihan sen takia kun alapää oli niin turvoksissa. Helpompaa oli joka kerta huuhdella käsisuihkulla ja kevyesti painella kuivaksi esim pyyhkeellä. Sama homma jatku kotona niin kauan kuin alapää oli turvoksissa ja jälkivuoto jatkui. Plus että osastolla hoitaja suositteli vedellä huuhtomista paperin sijaan.

Ahaa, eli taas oppii ensikertalainen uutta :D Kiitokset näistä vinkeistä :)
 
Tänään tuli Briteistä tilatut imetysliivit kotipostilaatikkoon. :) Tyytyväinen olen, tilauksesta toimitukseen meni viikko, olivat edulliset, ihan hyvin pakattu ja tulivat tosiaan kotiin. En ole vielä ehtinyt testaamaan itse liivejä, mutta tuota kauppaa voin kyllä suositella. Aion tehdä uusintatilauksen, kunhan tiedän vähän paremmin mikä koko on hyvä.
 
Oon nyt lähipäivinä paljon miettinyt vauvan kotiutumisvaatteitta, haluaisin laittaa ne jo valmiiksi mutta en tiedä kuinka paljon vaatetta vauvalle pitää pukea? Laskettu aika 27.10 ja esikoinen tulossa. Tällä hetkellä todella lämpimiä ilmoja niin vaikea ajatella että mitä sille vauvalle pitäisi oikein pakata mukaan. Normivaatteet nyt ainakin, mutta onko joku talvihaalari liioittelua entä turvakaukaloon sellainen lämpöpussi? Jos ajattelisi että vauva menee normivaatteissa siihen kaukalon lämpöpussiin? (Olen siis hankkinut sellaisen fleecepussin) laitetaanko vastasyntyneille aina lakki päähän eli pitääkö sellainen pakata?
 
EmmiT talvihaalari voi olla vielä marraskuussakin paksu vauvalle autoon, joten fleecepussi ja sen alle normi vaatteet on ihan ok. Vauvalle on hyvä laittaa myssy päähän ulkoillessa(vaikka autoon ei olisikaan pitkä matka) koska vauvalta haihtuu pään kautta paljon lämpöä. Myös sisällä vauvalla kannattaa pitää ohutta myssyä jos sisälämpötila on matala.
 
Mulle sanottiin esikoisesta, että sen tukalla ei tarvitse pipoa kuin ulkona. Sitä oli PALJON. Mutta ulos ehdottomasti pipo, huppu tms, vaikka ei olisi pitkä matka.
 
Takaisin
Top