Mitä kaikkea sairaalakassiin ?

Eiku ne tais ollakin kaks osastoa kerroksessa 7 ja sit toi yks osasto kympissä. Ja toinen osasto seiskassa on nyt suljettu kattorempan takia.
 
No joku siirto oli ainakin yhtenä aamuna. En kyllä ole ihan perillä että mikä. Mutta sänkyjä alkoivat raijaamaan.. Jostain puhuivat että osasto on sulki.. No kohta toivottavasti pääsee täältä kotiin..
 
Hei te, jotka olette menossa/käyneet sektiosynnytyksessä, ja olette toivoneet perhehuonetta, oletteko pakkailleet myös puolison tarvikkeita sairaalakassiin.

Meillä sektio ensi viikolla ja perhehuonetta toivottu, jotta mies voi olla mukana ja apuna sairaala-ajan, kun itse lienen sektion jäljiltä kipeä ja väsynyt.

Miehelle varmaan kantsii napata mukaan ainakin yksi vaatekerta jotain mukavia olovaatteita (vaikka kollarit, t-paita ja huppari), joissa hengailla, vaihtokalsareita ja -sukkia sekä hammasharja? Syötävää hän voi sitten käydä ostelemassa itselleen sairaalan kanttiinista tai kaupasta perhehuoneen jääkaappiin. Ideana kuitenkin on, että mies olisi päivät ja yöt sairaalassa minun ja vauvan kanssa, joten olis kätevä, jossa hälläkin olis jo sektioon mennessä kaikki se vähä tarvittava itselleen mukana, ettei tarttisi sitten rampata kotona hakemassa kamppeita.

Vinkkejä tähän?

Nessu 37+6
 
Meille kerrottiin valmennuksessa, että perhehuoneessa myös miehelle kuuluu ateriat, kun silloin maksetaan kaksinkertainen maksukin. Me pakattiin varuiksi miehellekin juuri nuo kamppeet, että jos saadaan perhehuone.
 
Perhehuoneesta maksetaan tosiaan myös miehestä, joten ruokakin kuuluu siihen. Mutta se edellyttää, että mies on paikalla lähes 24/7, eli käytännössä sieltä ei montaa tuntia voi olla pois, jotta sen huoneen saa pitää.
 
Oon mietiskellyt, saakohan perhehuoneesta tulevan laskun laitettua vauvavakuutukseen? Meillä esim. kun sektiosynnytys, miehen apu sairaalassa välttämätöntä (en halua vauvan ympärille mielelläni juurikaan vieraita ihmisiä, siis kätilöitä tai sairaanhoitajia vaan toivomme, että saamme itse hoitaa vauvaa heti alusta mahdollisimman paljon).

Ja minkähänlaisesta laskusta perhehuoneen saavilla puhutaan, kuka tietää?
 
Oon mietiskellyt, saakohan perhehuoneesta tulevan laskun laitettua vauvavakuutukseen? Meillä esim. kun sektiosynnytys, miehen apu sairaalassa välttämätöntä (en halua vauvan ympärille mielelläni juurikaan vieraita ihmisiä, siis kätilöitä tai sairaanhoitajia vaan toivomme, että saamme itse hoitaa vauvaa heti alusta mahdollisimman paljon).

Ja minkähänlaisesta laskusta perhehuoneen saavilla puhutaan, kuka tietää?

Vaikea uskoa, että vakuutus sellaista korvaa, koska se että itse haluatte miehen olevan paikalla ei tee siitä vauvan kannalta välttämätöntä, sairaalassa kuitenkin on hlökunta sitä varten. Tietty aina voi kysyä. Sektiosta tod.näk. seuraavana päivänä hoidat vauvaa jo ihan itse.
Muistaakseni olen lukenut jostain, että perhehuoneen maksu olisi se osastomaksu *2, eli äidiltä ja isältä oma. Mun oma 5pvä oli joku 220 tms, eli perhehuone oisi ollut tuplana.

Tarkastin, tyks 43,80/vrk, perhehuone tuplamaksu.
 
Muokattu viimeksi:
Nessu, en ole ihan varma, mutta muistaakseni HUSin päivämaksu oli jotain 38€:n luokkaa. En usko, että vakuutus kattaa perhehuoneen, luulen, että ajatellaan äidin olevan enemmän tai vähemmän kipeä synnytystavasta riippumatta. Mun mielestä tuo on edullinen hinta kun miettii, miten paljon synnytys, lääkitys, hoito, ruoka maksaa veronmaksajalle. Vertailun vuoksi ä-pkl-käynti on jotain 32 ja risat-luokkaa..
 
Ostin ison laatikon Sukulakua, että saa sit herkutella sairaalassa. Oli pakko korkata se heti. Söin vain kaksi ja jemmasin laatikon yläkaappiin, koska sieltä en saa niitä kiipeilemättä käsiini. Ehkä sinne sairaalaankin jää jotain jäljelle.
 
Ostin laivalta megaison pussin niitä Pandan täytettyjä lakritseja sairaalaa varten. Siellä se odottelee sairaalakassissa imetysrintsikoiden ja muutaman Tripin kanssa. Pitänee jotain muutakin kenties sinne kassiin pakata. :grin
 
Mäpä en tonne sairaalakassiin kerinnyt pakkaan yhtään mitään syötävää tai juotavaa kun "jäin"' tälle tielle niin yhtäkkiä. Mut mies kun on täällä joka päivä ravannut niin on tuonut mulle aina sitten kaupasta mitä ikinä oonkin pyytänyt! :) nyt alkaa neljäs päivä sairaalassa vuodelevossa, kolmatta päivää käynnistelyä suun kautta cytotecillä..
 
Mäpä en tonne sairaalakassiin kerinnyt pakkaan yhtään mitään syötävää tai juotavaa kun "jäin"' tälle tielle niin yhtäkkiä. Mut mies kun on täällä joka päivä ravannut niin on tuonut mulle aina sitten kaupasta mitä ikinä oonkin pyytänyt! :) nyt alkaa neljäs päivä sairaalassa vuodelevossa, kolmatta päivää käynnistelyä suun kautta cytotecillä..
Voi kun pääsisit jo tositoimiin. Pitkäksi on venahtanut sulla toi käynnistäminen. Onneksi mies jeesaa. Tsemppiä! :)
 
Voi kun pääsisit jo tositoimiin. Pitkäksi on venahtanut sulla toi käynnistäminen. Onneksi mies jeesaa. Tsemppiä! :)
Tulikin yllätys, tänään tabletit aloitettiinkin laittamaan emättimeen suoraan! Toivottavasti tehoaa! (mutta ei liian nopeasti) Ja kohta kun saan vielä vesiperäruiskeen jota pyysin niin luulen että rupee tapahtuun, tuntuu vähän ettei vauva oo päässyt laskeutumaan tarpeeks kun suolessa on varmaan kahen viikon tavarat! (:DDD) Ällöö mutta totta, mulla ei oo mitkään magnesium maidot, erilaiset syömiset tai microlaxit auttanut YHTÄÄN. :mad:
 
...pitäisköhän se kassi jo pikkuhiljaa pakkailla? Tai edes valita joku laukku, kun edellinen hyväksi havaittu on siirtynyt koiraharrastus repuksi. Mut jos pakkaa kassin synnärille, niin sehän saattaa tarkottaa sitä, että joudun toteamaan itselleni, että synnytys on tosiasia jota pakoon ei pääse...
 
Voihan sen pakkailla siinä supistustenkin lomassa. :wink Oman kassini taisin pakata viikko sitten ja aika reilulla kädellä tuli karsittua tavaraa sitten viime synnytyksen. Toivottovasti ei kuitenkaan tule kiireinen lähtö kun latureita yms. ei oikein pysty pakkaamaan aikaisemmin.
 
Totta! :grin Ehkä etsinkin vaan sopivan laukun valmiiksi ja täyttelen lähtöä odotellessa, paljoa en sinne tavaraa tarvitsekaan. Ja jos tulisi hoppukiirelähtö, niin osaisin unohtaa sen kassin vaikka se olisi kuinka pakattuna :p
 
Mulla oli hoppukiirelähtö. Kassi ei ollut pakattuna. Otin mukaan äitiysneuvolakortin, lompakon, puhelimen, laturin, tabletin, lakua ja imetysliivit ja sukat. Tablettia en tarvinnut, enkä jäänyt kaipaamaan muuta tavaraa. Mies toi vauvalle vaatteet, kun lähdettiin kotiin.
 
Takaisin
Top