Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taaperoista tuli mieleeni Tähtipölyä. Mihinköhän se on helmikoruineen juuttunu imuroimaan, ei oo kuulunu mtn hetkeen...:smiley-chores007:smiley-chores011

Tähtipölyä :) Siteeraan Sirpan viestiä, että missä olet?:rolleyes: Mitä kuuluu?

Mä haluaisin myös talvella jonnekin reissuun. Oon ajatellut lähiaikoina jo yrittää viedä vauvan passikuvaan. Voi olla, että ei tuu passiin kelpaavaa kuvaa ekalla yrityksellä. Passissahan pitää katsoa eteenpäin eikä saa hymyillä. Meidän vauva pääsääntöisesti joko nukkuu tai nauraa.... Täytyy toivoa, että hämmentyy kuvaustilanteessa niin, että vetää naaman vakavaksi :)

Murrimur :)

Mun miehellä on kova matkakuume, pitäis lähtee Kreikkaan enskuussa..Saas nähdä...( on jo varattu 5★hotellin All Inc.) ...Mä en oo niin varma, että voiko lähteä vauvan kanssa..
:smiley-bounce016

Vittu, sano kuule muuta! Sanoin äijälle puhlimessa, et yhdes kaupassa on tarjouksia. Se sanoi, et hän käy natkan varrella siellä ku tulee himaan. Mä siihen, et, eiku, jos mä... haluisin k-supermarketiin...:depressed: Ennen en tykänny yhtään käydä kaupassa!

Just valitin kaverille, et mä oon ihan klisee: väsyny perheenäiti, hiukset harjattu viime lauantaina, ei oo ollu ees ripsiväriä koko viikkoon. Eilen käväsin s-marketissa, verkkareissa ja imetyspaidassa, ei ollu ees tissiliivejä. Tajusin vetää takin päälle ku lähin. Haisin hielle ja meijerille. Törmäsin entiseen poikaystävään melkeen 20v takaa :shifty:. Kyl se mut tunnisti...:wacky:
Sirpa! Mä oon valittanu samaa. Just oon tollanen klisee kans..hävettää. Meidän kodin lähellä kuvattii erästä viihdeohjelmaa jossa ne tunkee koteihin suihkuun (tiätte kyl mitä tarkoitan). Oisivat meille tulleet, oisin ollu tissit valmiiks paljaana ja todellakin suihkun tarpeessa.

Vittu, sano kuule muuta! Sanoin äijälle puhlimessa, et yhdes kaupassa on tarjouksia. Se sanoi, et hän käy natkan varrella siellä ku tulee himaan. Mä siihen, et, eiku, jos mä... haluisin k-supermarketiin...:depressed: Ennen en tykänny yhtään käydä kaupassa!

Just valitin kaverille, et mä oon ihan klisee: väsyny perheenäiti, hiukset harjattu viime lauantaina, ei oo ollu ees ripsiväriä koko viikkoon. Eilen käväsin s-marketissa, verkkareissa ja imetyspaidassa, ei ollu ees tissiliivejä. Tajusin vetää takin päälle ku lähin. Haisin hielle ja meijerille. Törmäsin entiseen poikaystävään melkeen 20v takaa :shifty:. Kyl se mut tunnisti...:wacky:

Mä en halua edes kauppaan kun mua ärsyttää se etten mahdu omiin housuihin. Mun pitää laittaa joko mammafarkut, jotka ei enää ole sopivat, verkkarit joita en halua ihmisten ilmoilla käyttää tai hame jota olen käyttänyt koko raskauden. Inhoan tota pömppöä mikä edelleen on sen näköinen kun odottaisin.:bored: Mä en vaan ole jaksanut vielä panostaa liikuntaan kun yöt menee imettäessä. Kävelyllä kyllä käydään, mutta ei se mitään hikiliikuntaa ole.:arghh:
..valivali...

Mitä voi tehdä sille, että näkee joka yö siitä unta, että on raskaana??:rolleyes::rolleyes: ( unessa on "selvästi" toinen vauva tulollaan )... Tosi "weird" ..outoo, koska ekasta vauvasta en nähnyt unia, ees nyt kun on jo syntynyt...

Mun miehellä on kova matkakuume, pitäis lähtee Kreikkaan enskuussa..Saas nähdä...( on jo varattu 5★hotellin All Inc.) ...Mä en oo niin varma, että voiko lähteä vauvan kanssa..
Tietenkin lähdet:) vauva on helppo matkakaveri:) ihanaa!

Mitä voi tehdä sille, että näkee joka yö siitä unta, että on raskaana??:rolleyes::rolleyes: ( unessa on "selvästi" toinen vauva tulollaan )... Tosi "weird" ..outoo, koska ekasta vauvasta en nähnyt unia, ees nyt kun on jo syntynyt...
Ei ole outoa:) mäkin uneksin yhä vaan raskauksista ja synnytyksistä ja pienistä vauvoista... Ehkä mä oon weird, tosi weird:)

Sama tunne Satru. En tykkää yhtään tosta vatsapömpöstä, vaik ymmärrän,et eihän se voi mitenkään tässä ajassa kutistuu pois. Mun raskausvatsa oli todella iso.Mul ei toivookaan mahtuu mun raskautta edeltäviin housuihin. Häämmästyn aina, kun nään musta otetun kuvan( mies kuvaa paljon).
Me ollaan tällä viikolla liikuttu aika paljon ja käyty eri paikoissa mm.taidenäyttelyissä ja kahvilla. Ollaan otettu ilo irti täst isyyslomasta, joka nyt sit loppuukin.
Mekin alattiin vähän kattoo reissua. Melkein iski matkakuume. Mut me mentäis vast ens kesänä. Mut ei siks, et se ois vauvan takia vaikeeta vaan meit on kuitenkin 6, niin siin monta vaikuttavaa asiaa. Tähti-73 ,Sinuna lähtisin. Kyllä varmasti yhden vauvan ja ton tason hotellin ja all inclusivessa pärjäätte. Kreikka on kiva lasten kanssa ja muutenkin. Ollaan oltu useamman kerran. Mihin menisitte?

Te olette kirjoitelleet ahkerasti 110 sivua täynnä jo. Kävin tänään pojan kanssa junalla Hesassa. Meillä oli mukana turvakaukalo vaunujen kanssa. Turvakaukalon kanssa matka sujui kätevästi. Tarvitsemme jonkinlaiset matkarattaat, jotka mahtuisivat mun autoon. Nykyisistä vaunuista tarttee irrottaa eturenkaat automatkaa varten. Junassa oli hauska matkustaa. Jätän nyt ne Sellotreffit tällä kertaa väliin, kun me oltiin jo Hesassa. Lisäksi poika tarttis sellaisen treffipaikan, missä pääsee lattialle. Hän ei viihdy sylissä kauan, eikä välttämättä nuku pitkiä päiväunia. Joskus myöhemmin syksyllä voisin kyllä lähtee Selloonkin käymään, vaikka jouluostoksille.

Sama tunne Satru. En tykkää yhtään tosta vatsapömpöstä, vaik ymmärrän,et eihän se voi mitenkään tässä ajassa kutistuu pois. Mun raskausvatsa oli todella iso.Mul ei toivookaan mahtuu mun raskautta edeltäviin housuihin. Häämmästyn aina, kun nään musta otetun kuvan( mies kuvaa paljon).
Me ollaan tällä viikolla liikuttu aika paljon ja käyty eri paikoissa mm.taidenäyttelyissä ja kahvilla. Ollaan otettu ilo irti täst isyyslomasta, joka nyt sit loppuukin.
Mekin alattiin vähän kattoo reissua. Melkein iski matkakuume. Mut me mentäis vast ens kesänä. Mut ei siks, et se ois vauvan takia vaikeeta vaan meit on kuitenkin 6, niin siin monta vaikuttavaa asiaa. Tähti-73 ,Sinuna lähtisin. Kyllä varmasti yhden vauvan ja ton tason hotellin ja all inclusivessa pärjäätte. Kreikka on kiva lasten kanssa ja muutenkin. Ollaan oltu useamman kerran. Mihin menisitte?

Catlin :) Aiemminkin käyty eri paikoissa Kreikassa, mutta tässä kohteessa (tosin eri hotellissa) jo käytiin aiemmin jokuvuosi sitten: rauhallinen, moderni lomakohde Kolympiassa. Vauvan kanssa matkustamista tosiaan mietin, että miten hankalaa se on?:rolleyes:

Mä en halua edes kauppaan kun mua ärsyttää se etten mahdu omiin housuihin. Mun pitää laittaa joko mammafarkut, jotka ei enää ole sopivat, verkkarit joita en halua ihmisten ilmoilla käyttää tai hame jota olen käyttänyt koko raskauden. Inhoan tota pömppöä mikä edelleen on sen näköinen kun odottaisin.:bored: Mä en vaan ole jaksanut vielä panostaa liikuntaan kun yöt menee imettäessä. Kävelyllä kyllä käydään, mutta ei se mitään hikiliikuntaa ole.:arghh:
..valivali...
Mä käytän kaksia mammafarkkuja ihmisten ilmoilla. Nyt tosin vituttaa nää kelit ku ei tiedä onks kylmä vai kuuma! Ja aina pitää imetyshomma ottaa huomioon jos lähtee vauvan kanssa. Mulla on tasan kaks pitkähihaista imetyspaitaa ja kaks lyhythihaista, joita voi käyttää muualla kuin kotona...

Jengi sanoo mulle et mä oon jo samoissa mitoissa ku ennen raskautta! Se 6,5 kg edelleen erona ja viime kesään verrattuna 10kg. Oon sen verran pitkä, et kaikkee ei ilmeisesti huomaa..

Mut mua ei oo vielä alkanu vituttaa ylimääräiset kilot. Kunhan pääsen lenkille, ni katotaan sit. Sanoivat laitoksella et 8 vkon jälkeen leikkauksesta ei oo enää mtn riskejä. Reilu vko vielä. Äijän kanssa vähä päätettiin, et ristiäisten jälkeen aletaan karppaa. Jos siihen mennessä ei olis tullu yhtään takas ykyisestä painosta ni ois jees.

Mä ymmärrän sua hyvin. En pystyis ite rentoutuu vauvan kanssa ulkomailla. Taino, sun vauva nukkuu yöt läpeensä, mut mulle on vähän rajana se, et vauvan pitää nukkuu koko yö, sitte mä alan oleen elävien kirjoissa ja pystyn ajattelee taas normaalisti.

Mä haluaisin myös talvella jonnekin reissuun. Oon ajatellut lähiaikoina jo yrittää viedä vauvan passikuvaan. Voi olla, että ei tuu passiin kelpaavaa kuvaa ekalla yrityksellä. Passissahan pitää katsoa eteenpäin eikä saa hymyillä. Meidän vauva pääsääntöisesti joko nukkuu tai nauraa.... Täytyy toivoa, että hämmentyy kuvaustilanteessa niin, että vetää naaman vakavaksi :)
Meillä otettiin passikuva kun lapsi makas lattialla .ihan fotoliikkeessä.

Sirpa! Mä oon valittanu samaa. Just oon tollanen klisee kans..hävettää. Meidän kodin lähellä kuvattii erästä viihdeohjelmaa jossa ne tunkee koteihin suihkuun (tiätte kyl mitä tarkoitan). Oisivat meille tulleet, oisin ollu tissit valmiiks paljaana ja todellakin suihkun tarpeessa.
Mä muuten hikoilen ku elukka! Oon ihan märkä ollu tällä vkolla. En tie onks maito nousemassa "uudelleen" vai mitä, mut ihan nihkee olo koko ajan. Alushousuilla pitää melkeen olla.

Ja voihan imetys sentään! Vauva hylkii pikkasen tissiä kun on imenyt sen tarpeeksi pehmeeksi. Alkaa parkuu kesken kaiken. Sieltä kyl ätulee viel sittenkin maitoa, mut en tie onks liian iso homma sille imee sitä. Pullosta tulee helpommin. Tänään saanu taas pulloa vaan päiväunia ennen ja yöunia ennen.Ääh.

Onko vauva oikeasti helppo matkakaveri?:rolleyes::rolleyes:
Mä en osaa vastata siihen, mutta kannattaa kuulemma kysyä sitä baby basket:ia lentokoneesta (vai mikähän sen virallinen nimi on...). Teidänkin vauva kun on hyvä nukkuja, niin saattais siinä koneen kohinassa hyvinkin nukkua matkalla :) Ja ainakaan vauva ei vielä juokse mihinkään...

Missäs päin Italiaa se Tähtipölyä asustelee? Siellähän oli vasta se iso maanjäristys..

Marituuli :) En ollutkaan kuullut tuota uutista, mutta aika aika samaa/ lähi aluetta, ( oliko Perugia yksi niistä?):rolleyes::eek: Siis kai sinne Toscanaan menivät?! Niitä seutuja on.

Tietääkö joku jotain??

Takaisin