Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä neidillä alkoi nuha :eek: isommilla alkoi jo alkuviikosta ja nyt pieni perässä. Itse olen vielä terve ja toivottavasti myös pysyn, niin jaksaa muita hoidella.

Kuin nopeesti lapset yleensä lähtee kävelee sen jälkeen kun on alkanut tukea vasten seisoa? Meillä alettiin kolmisen viikkoa sitten konttaamaan ja siitä melko pian nousta seisomaan. Hirvittää vaan että joko se piankin kävelee o_O

Onko muilla lapsen syntymän jlkn tullu tai pahennu unihäiriöt? Mulla on melkeen sääntö ku poikkeus että vaikka miten väsyneenä heräisin yöllä antaan maitoo pojalle niin en vältsisti saa pariin tuntiin unta! Sitten parin tunnin päästä alkaa taas nukuttaa ja nukahan mutta sittepä se onki jo kohta taas herätys...

Mulla esikoisen vauva-ajan jälkeen kroonistui unettomuus, sekä univaikeudet lisääntyi. Enää en kesäisin nuku öisin paljoa yli 3h, talvella pääsee kuuteen tuntiin jotenkin... Nämä raskausajat taas on semmosia, että ei paljoa yhtäjaksoista unta tule vaikka mikä olisi. Mä varmaan muutenkin olen vähäuninen, mutta yritän panostaa säännölliseen päivärytmiin ja syömisiin, liikun säännöllisesti, en ikinä nuku päivällä tai aamulla korjaile univajetta ja menen samaan aikaan nukkumaan. Melatoniinihan saattaa illalla auttaa nukahtamiseen/väsymiseen ja pitäisi rauhoittaa myös öitä, mulla ei itellä ollut mtn vaikutusta. Se on sikäli hyvä lääke kun on luonnollista ja ei vedä pönttöä sekasin :)

Unet muuttuneet kyllä katkonaisiksi ja häiriintyy helpommin verrattuna aikaan ennen synnytystä. Mutta uskon asian korjaantuvan ajan kanssa.
Metsäläinen, muistelen sinulla olleen jo pitkään univaikeuksia? Itse varmaan hakisin apua, ettei muutu krooniseksi.

Äityli pikaista paranemista ja voimia!
Nuppu meillä nää lähtenyt aika nopeasti tukee vasta kävelemään kun on ylös noussut, aikaa en kyl osaa sanoa:)
Metsäläinen voin ihan rehellisesti sanoa että mä en edes enää muista millasta on nukkua yli 3h putkeen... Niin pitkään ollut jo näitä yö heräämis et kroppa tottunut vähempään uneen? Nukahtamisen kans ei kyl oo mitään ongelmaa ja ne unet mitä saan kasaan niin tuntuu riittävän...

Täällä on vajaa kk menty tukia pitkin, mut ei kyllä vielä valmiuksia tuetta menemiseen. Tai mistäs sen tietää, yhtäkkiä kuitenkin sit lähtee :) esikoinenkin tosi pitkään meni tuen kanssa, oli vajaa 10kk kun lähti kärryilee ja 11,5kk kun sit voi sanoa, et käppäili. 1vee synttäreillä meni kyllä jo tukka putkella :D

Hirmu kiirettä on pitänyt. Maanantaina alkoi hoito ja oikeastaan jo loppuviikko (to-pe) meni mallikkaasti. Nopeasti näyttivät sopeutuneen :) siis kyllähän tässä vielä uuteen arkeen totutellaan ja ite oon sydän syrjälläni, sillä oon oikeasti kunnolla ruuhkavuosissa. Kyllähän lapset sopeutuu, eikä aina voi sanoa, että määrä korvais laadun. Nyt vaan täytyy jokaisesta yhteisestä hetkestä nauttia ja olla niin paljon läsnä ku mahdollista.

Aivopieru... jtn muutakin piti kommentoida, muttamutta...

Ei tee tiukkaakaan nukkua 8-9 tunnin unet heräämättä. Edellisten vauva-aikana opin nukkumaan kuulematta pieniä kitinöitä ja näin teen edelleen. Ulkona voi ukkostaa tunteja ilman että herään siihen. Jos joku itkee ni herännyt kyllä.

Äityli, pikaista paranemista sinne ja tsemppiä!

Metsäläinen, mulla oli aikaisemmin silloin kun yöt olivat vielä huonompia sama juttu, poika kun herätti maidolle tai tutin perään, en pariin tuntiin saanut unta kun kroppa oli koko ajan jännittynyt ja siinä tilassa, että "kohta se taas herättää". Ajan myötä onneks loppunut. Toivottavasti sullakin helpottaisi! :)

Warheart, ei kuulosta kivoilta sun nukkumiset. :sad001 Jaksamista sulle!

Jos poika seisoo esim. pöytää vasten, ottaa muutamia askelia, mutta vielä ei ole valmiuksia kävellä. On jo muutamia kertoja irrottanut otteen tuesta ja yrittää seistä ilman tukea, mutta siihenkään ei vielä ole valmiuksia. Saas nähdä milloin on... :)

Ccix, siis kuka meni hoitoon? Nyt mennyt jotenkin ohi.

Meillä lähti tukea varten käveleen samana päivänä ku ekan kerran nousi seisoon. Saa nähdä koska ilman tukea mennään. Kovasti työntelemään tuoleja ja muita edellään. Konttaankin vihdoin alkoi :)

Meillä kanssa noustiin tänään tukea vasten ylös ja muutaman askeleen otti niin että piti mua sormesta kiinni. Tiistaina 8kk.

Täällä toiset jo melkein kävelee kun meillä kieritään lattialla ja treenataan konttausasentoa edelleen. Ei kontata eikä ryömitä. Ikää reilu 8kk. Mut tää äiti on tyytyväinen mitä myöhemmin pikku tuholainen pääsee kovasti etenemään :)

Ei meilläkään kontata eikä ryömitä.Pyöritään vaan...ja istutaan,sillee etenee aina metrin taikka pari.Ei oo toista kertaa noussu seisomaan,hyvä niin,oli se sen verran hurjan näköistä. Nukkumaanmeno on alkanu menemään tosi huonoksi, saa istua ja "nukuttaa", ilmeisesti sen verran kuitenkin tota taitoa kertynyt että haittaa unia... Yöt on toistaiseksi nukkunu.

Tytsy, siis meillä alkoi molemilla hoito :) perhepäivähoidossa ovat, kahdestaan vielä ensviikon ja sit tulee 1v2kk poika näiden mun lapsien lisäksi. Tyttöhän täytti 9kk keskiviikkona. Hurjaa! Mut tosi hyvin on mennyt :)

Muokattu viimeksi:
Täällä toiset jo melkein kävelee kun meillä kieritään lattialla ja treenataan konttausasentoa edelleen. Ei kontata eikä ryömitä. Ikää reilu 8kk. Mut tää äiti on tyytyväinen mitä myöhemmin pikku tuholainen pääsee kovasti etenemään :)
Sama meillä :D

Ei meilläkään vielä kontata tai nousta tasoja vasten eikä istuta. Istuminen kyllä helpottaisi montakin asiaa tai syöttötuolissa istuu hyvin, mutta maassa jää selkä pyöreäksi. Konttausharjoitukset oli kovassa käynnissä, mutta kun loppui lääkekuuri niin ei oo viihtynyt enää lattialla oikein. Kehittyi paljon lääkekuurin aikana.

Muokattu viimeksi:
Takaisin