Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mikähän juttu tämä nyt on kun joka aamu muksu herää neljän aikaan ja riehuu/huutaa tunnin kaksi :( ja aina noustava seisomaan pinniksessä, tekis mieli laittaa lepositeillä kersa kiinni sänkyyn. Sitten kun lopulta nukahtaa taas niin nukkuu vielä 8-9 saakka. Pitääkö vaan alkaa heräämään neljältä vai mitä hittiä o_O

Nuppu ei pitäis! Ootko kokeillu maito tainnusta, onko vaippa märkä? Meillä kun tää neito herää 1-3 kertaa viel syömään ja aamu yöllä saa välistä olla vaippaa vaihtamassa kun on ihan liti märkä... Eikä muuten rauhotu millään jos on vaippa märkä...
Sit toi meidän esikko teki sitä (en muista ikää jotain 6kk-1v) et se vaan olis halunnut leikkiä keskellä yötä, jonkin aikaa sitä kesti ja sitkeesti kun vaan pisti takasin pötkölleen niin honas et yöllä nukutaan ja aamulla 7-> leikitään... Minä en sit sata varmana nouse ylös ennen 6 jos uneen mahkut on, jos ei muuten niin opettamalla... Eikä kyl lapsikaan jaksa päivää olla reippaana jos aamuyöllä nousee päivään! Voimia sulle haastavaan tilanteeseen❤️

Muuttuuhan tuo unentarve lapsen kasvaessa. Päiväunia aikaisemmaksi/ vähemmäksi? Ja aina nämä samat: onko makkarissa tarpeeksi pimeää ja viileää? Herääkö vaan pirteänä, että kysymys vaan rytmin muuttumisesta? Tuo märkä vaippa voi olla yks, pienempänä meillä ei suostunut tyttö nukkumaan märällä vaipalla, mut heti ku vaihdettiin noihin yökestoihin, ei ainakaan vaippa enää valvota.

Meidän pikkuapina päättänyt, että ei tarvitse enempää päivällä nukkua kun max.30min :D Vuoden iässä meillä noi isommat omatoimisesti päikkärit lopettanut...

Meillä ollut pitkään vaan yhdet päikkärit ja nyt ne on vaan lyhentyneet... Sama täällä, että yöt nukutaan hyvin, niin ihan sama mulle :) Neuvolassa niitä natistaan sitten, mut ihan sama, en ala väkisin huudattamaan lasta päivällä montaa tuntia ja sit sekoittamaan öitä, kun ne yöunet on kuitenkin ne tärkeämmät. Hitto ku ois ollu yhtä rebel esikoisen vauva-aikana niin monessa asiassa ois helpommalla päässyt :'D

Päikkärit jäänee meillä pois kokonaan siinä1.5-2-v välissä niinkuin tähänkin asti, siis nämä on ne itse pois jättäneet! Mitä sitä pentua huudattamaan päivällä unille kun sen sit tietää et se on huutoa illallakin jos on päikkärit nukkunut... Panostan kunnon yö uniin:p
Joo olihan se ton ekan kans yhtä sähellystä ja oppimista mut nyt on sitä varmuutta omassa tekemisessä niin ei oikein jaksa neuvolan tätyn pillin mukaan tanssia... Neuvoja voin mielelläni kuunnella ja ovat ajoittain tervettulleitakin mut jos ei neuvolan tyyli toimi niin en mä siitä niin stressiä jaksa ottaa;)

No kun meillä on yritetty päästä siitä yösyömisestä eroon. Oon kuuden aikaan antanu ekat maidot kun töihin lähtiessä se olis se aamumaidon aika (vajaan kk päästä).

Oltiin kipeitä silloin pari vk sitten ja sen jälkeen kun otettiin unikoulu taas kokeiluun niin siitä lähtien on sekoillut silloin neljältä. Sitä ennen ei ollu ongelmaa.

Vaipanvaihtoa vois tietty kokeilla, ei ole koskaan ollut ongelmia märän vaipan kans öisin ja en oo sitä sit vaihtanu paitsi jos kakka ollu, kun valveutuu siinä hommassa :( täytyy ens yönä kuitenki yrittää, jos se ees lyhentäisi sitä valveillaoloaikaa ja kun se kerta kuitenki herää niin aivan sama :D

Melko pimeetäkin sillon neljän aikaan on että luulis ettei sitä ole. Päikkäreitä on kuukauden päivät nukkunut paremmin, yleensä kahdet unet, ekat aamupv ja toiset neljän aikaan. Kesto 45 min-2,5 h. Ei ole tuntunut olevan eroa öissä päikkäreiden mukaan.

Luoja tää nukkuminen on kyllä varsinainen murheenkryyni o_O

Mä luulen et taitaa olla tähän uuden oppimiseen? Meillä sannikin tällä hetkellä unikoulussa (ennen nukutin syliin, nyt mies tasuttelee tarvittaessa mut pääsääntöisesti kuulemma makaa vaan meidän sängyllä ja Sanni sivuvaunussa) ja yöt on levottomampia mut siedettäviä! Jospa toi menis ohi kun pääsette kunnolla jyvälle tästä uni/yö asiasta, voimia❤️

Meillä päikkärit on jäänyt pois vasta siinä 5-vuotiaana :) toki ne on lyhentyneet jatkuvasti, ennen kuin ovat jääneet kokonaan pois.

Mä toivon että olis ees ne yhet unet. Toiset lapset on nukkuneet niin hyvin päiväunia, tää ei tiiä päiväunien kanssa mittää. Kahdet unet tänään otti, mut pituus oli yhteensä vissii tunti...

Nuppu, toivottavasti yöheräilyt loppuisi. Voimia! ❤️

Meillä nukutaan yleensä kahdet päikkärit, riippuen monelta poika herää. Aamupäivällä (jos nukkuu) päikkäreiden kesto on 30min - 1h, myöhemmät päikkärit kestävät 1,5 - 3h.

Meillä oli tota yöllä seisoon nousemista ja riehumista hetken, kun oli oppinut ko. asian. Nyt jo rauhoittunut, kun vihdoin hampaatkin 2 yötä olleet vaivaamatta :) Kaikki taitaa olla vaan vaiheita, yritän olla stressaamatta ja liikaa väkisin yrittämättä. Jos ihan jää sit joku huono tapa päälle, niin sitten.

Ccix, kiva et täällä on joku muukin, joka suht aikaisin on lasta hoitoon laittamassa :) Onko 5 pv viikossa vai vähemmän? Onko kunnallinen vai yksityinen, ja miten saitte paikan? Täällä päin tuntuu olevan tosi vaikeaa saada hoitopaikkaa läheltä :(

Meillä on nuppu pojalla kans tuota samaa, että valvoo. Normaalisti nukahtaa heti uudestaan kun saa tissin suuhun, mutta nyt n. viikon ajan yöllä valvonut n. tunnin ja meilläkin just herää neljän maissa. Mikä lie vaihe, sais vaan mennä nopeasti ohi, kun meillä heräillään muutenkin 1-2h:n välein.
Nyt meillä kaiken lisäksi keskimmäisellä alkio to räkätauti ja pikkumies alkoi nyt sitten yöllä yskimään. Taas heti kun kerhot alkoi, niin meillä alkaa sairastelu..

Meillä oli lauantaina pikku2:sen 5-vee synttärijuhlat. Kivasti meni oli sopivasti porukkaa. Sunnuntaina meillä olikin sitte sairastupa. Vauvalla melkeen 39 kuumetta, pikku2:nen valitti kovaa päänsärkyä jonka seurauksena oksensi. Luulen ettei kuitenkaan oksutautia vaan juhlapäivänä syöny liikaa herkkuja.
Tänään taas vaikuttaa kaikki terveiltä.

Äityli86, pikaista paranemista!

Mirr77, hyvä jos lapset nyt terveitä. :happy:

Meillä oli eilen sukulaisen syntymäpäiväjuhlat eikä poika vierastanut niitäkään, keitä ei ole ikinä nähnyt, vaan hymyssä suin istui vieraiden sylissä ja höpötteli. :) toivottavasti lievällä vierastamisella selvittäisiin, jos semmoinen joskus tulee... :nailbiting:

Äityli86, pikaista paranemista!

Mirr77, hyvä jos lapset nyt terveitä. :happy:

Meillä oli eilen sukulaisen syntymäpäiväjuhlat eikä poika vierastanut niitäkään, keitä ei ole ikinä nähnyt, vaan hymyssä suin istui vieraiden sylissä ja höpötteli. :) toivottavasti lievällä vierastamisella selvittäisiin, jos semmoinen joskus tulee... :nailbiting:

Takaisin