Oireet

Mä kävin kontrollissa polilla. Kahdelle sormelle auki ja lapsiveden määrä vähentynyt. Viikon päähän uusi kontrolli ja sanoivat ettö mies sekä laukku mukaan että mahdollinen käynnistys silloin..

Niin rajun sisätutkimuksen teki että sai kyllä mojovat supistukset aikaiseksi.. Josko se lähtö tuleekin aikaisemmin :D
 
Vielä ei ainakaan oo tullu lähtöä :sad001 Tosta limatulpan lähtemisestä kun ei oikeen mitään voi päätellä :/
 
Viime yönä housut kostuneet enemmän kuin normaalisti. (Olen kova hikoilemaan alapäästä.) Laitoin pikkuhousunsuojan. Mutta mistä ihmeestä voin tietää, tihkuuko minulla lapsivettä vai pissaa vai valkovuotoa :S Olo on ollut kuitenkin samanlainen kuin muinakin öinä.
 
Vielä ei ainakaan oo tullu lähtöä :sad001 Tosta limatulpan lähtemisestä kun ei oikeen mitään voi päätellä :/
Tääläkään ei yhtään mitään merkkejä mihkään suuntaan. Turhauttaa ku toivois niin paljon et lähtis jo syntyyn. Taitaa mennä ke asti...sit on kasvu/käynnistys kontrolli. Ei oo ku pari päivää enää mut silti tuntuu niin pitkältä. Plaah.
 
Ja pelottaa toi käynnistys ku ei tiedä yhtään et mitä siel tapahtuu tai kauan menee. Eka kun tuli iha luomuna ulos...
 
Viime yönä housut kostuneet enemmän kuin normaalisti. (Olen kova hikoilemaan alapäästä.) Laitoin pikkuhousunsuojan. Mutta mistä ihmeestä voin tietää, tihkuuko minulla lapsivettä vai pissaa vai valkovuotoa :S Olo on ollut kuitenkin samanlainen kuin muinakin öinä.

Täällä sama, mutta totesin illalla että jos kalvoissa ois reikä niin sellaisten potkunyrkkeilyharjoitusten ja piruettien aikana mitä eilen oli, olisi kyllä lorahdellut ja kunnolla lapsivettä.
Mutta jos varmuuden haluaa niin polille. Eikö niillä ole joku pikatesti, millä ne sen tarkistaa..
 
Täällä meni lapsivedet aamulla! :) josko jo tänään pääsis sit synnyttämään! Ollaan siis vielä kotona kun ei vielä supistele. Tätähän tässä on jo pitempään odotettu (rv 41+2), mut nyt kun se synnytys on ihan käsillä niin kyllä hiukan alkoi pelottaa..

Itsellä toisesta lapsesta oli tihkunut lapsivettä nin etten sitä itse ollut huomannut/tajunnut, mut sit alkoi supistukset myöhemmin. Sairaalassa antoivat varmuuden vuoksi antibiootin, koska ei tiedetty kuinka kauan lapsivettä oli tullut.
 
Täällä meni aamulla myös limatulppa! Eilen supisteli koko päivän ja nyt heti aamusta supistelut olleet kovempia.. Viime yö meni valvoessa kun kahden päivän aikana iski kauhea flunssa. Nenä tukossa, kurkku kipee ja veto aivan pois. Nyt sohvalla keräiltävä voimia kun ei tiedä milloin se h-hetki tulee.. :-)
 
Mä kävin yöllä taas näytillä kun alkoi tosi kovat aaltomaiset supistukset, mutta tilanne edelleen sama. Sormelle auki ja kaulaa n. 1cm jäljellä. Supistusten alkamisen jälkeen on tullu jatkuvasti veren sekaista limaa joka lisääntyi sisätutkimuksen myötä. Piti laittaa ihan side kun tuntui että pikkuhousunsuojat ei riitä.

Enää ei tuu säännöllisesti mutta kun tulee supistus niin ne on kyllä tosi kipeitä, ei edes uskalla autolla lähteä yksin mihinkään ettei aja supistuksen tultua ojaan :D

Toivossa elelen että syntyy tänä viikonloppuna. Taitaa noudattaa enemmän sitä alkuperäistä laskettua aikaa joka oli kuukautisista laskettuna 22.8 :D
 
Ja pelottaa toi käynnistys ku ei tiedä yhtään et mitä siel tapahtuu tai kauan menee. Eka kun tuli iha luomuna ulos...


Kuulemma noi käynnistetyt saattaa olla vaikeampia kuin luomuna alkaneet. Toivottavasti kerkeis käynnistyä itsekseen ettei tarvi käynnistää
 
Mävaan, täällä ihan sama meininki! Eilisest aamust asti tullu verilimaa.. yön valvoin supistusten kans. Aamul supistukset alko hävii. Sit on tullu harvakseltaan joitain kovempia supistuksia ja lisäks joitain pienempiä. Voi ku kohta jo pääsis oikeesti synnyttämään! Vaikken haluakaan synnyttää, mut haluun täst vattast eroon ja vauvan syliin!
 
Oon henkisesti valmistautunut siihen että vauva syntyy juuri laskettuna päivänä, eli ensiviikon ke :D Viimeöiset vedet ei tainnu kuitenkaan olla vettä, nimittäin oli aamuun mennessä loppunut. Eikös vedet kuitenkin tihkuisi koko ajan? Näin taisin jostain lukea...
 
Eiks vedet yleensä mene kerralla? Saattaahan sitä myös lorotella vähitellen
 
Kai ne vedet voi mennä miten vain, tiputtelemalla tai suuria lorauksia. En tietenkään varma ole :eek: Riippuu kait missä kohtaa reikä on mistä vedet pääsee läpi..?
 
Mulla meni vain osa vesistä ennen synnytystä (n. Klo 17.30 ja synnytys oli 00:23). Loput tuli kai vasta kun kalvot puhkaistiin synnytysosastolla. Kätilö taisi sanoakin että mulla tuli vain "etuvedet"(?) kotona. En nyt muista termejä kun olin niin kivuissani ja sekasin kun se selitti sitä :D eli voi tulla vain osa vesistä ja synnytys olla jo pitkällä käynnissä :)
 
Vesihän uusiutuu noin 3 litraa tunnissa. Sitä tulee koko ajan lisää. Vesien menossa on riski että napanuora painuu kasaan jää jumiin ja lapsi ei saa ravinteita ja helposti tulee 24h sisään tulehdus ja alkaa kuume nousta..
 
Takaisin
Top