Oireet

Isosti Onnea made! Täällä kärvistellään.. kipuja on muttei niitä oikeita! Turhauttavaa!
 
Jokohan kohta ois mun vuoro!?! Alkaa pää hajoilemaan siihen malliin että hirvittää!! Sen siitä saa kun muutoin oli helppo raskaus niin tää loppu on sit hirveetä..
Viikkoja omien laskujen mukaan jo 41+3, mutta neuvola laahaa 3 päivää perässä, joten vasta perjantaina yliaikakontrolli..
En muista, että esikoisesta olis näin pää alkan hajoamaan.. Ehkä just kaikista kovimmille ottaa kun ei jaksa tuon 4 vee neidin kanssa enää touhuta
 
Eipä ne kaikki vauvat rauhotu ennen synnytystä, mein neiti meuhkas ihan hirveesti vattas ku synnytys oli jo hyväs vauhdis.. olisko 5cm:n kohdal rauhottunu ja ollu rauhallinen sen lopun synnytyksen ajan.. :D
 
Tulihan se sit vauhdilla. 4.00 heräsin koviin suppareihin. 5.00 sairaalassa ja 8.00 tyttö syntyi. Just ehdin saada epiduraalin et vähän vaikutti ja sit se jo tuli ulos. 4h synnytys :D kun ekan kanssa meni 19h. Onneks kerettii synnärille. Nyt vaan lepäillään vauvelik kanssa. :D:D:D :Heartred


Kerkesit sentään saada epiduraalin, ite en kerenny saamaan mitään kun neidillä oli sen verran kiire tähän maailmaan :D
 
Eipä ne kaikki vauvat rauhotu ennen synnytystä, mein neiti meuhkas ihan hirveesti vattas ku synnytys oli jo hyväs vauhdis.. olisko 5cm:n kohdal rauhottunu ja ollu rauhallinen sen lopun synnytyksen ajan.. :D


Mä en enää niiltä supistuksilta kerenny edes ajatella miten tyyppi meuhkaa vattas :D
 
Mä erehdyin puolukoita lähtee poimimaan niin nyt kyllä on semmoset liitoskivut että ihan itkettää :sad001
 
Mulla on nyt ollu oikeen puolen kylkiluut tosi kipeet, ei voi nukkua oikeella kyljellä ollenkaan.. :sad001 ja sit on ruvennu huimaan kun makaa selällään :eek:
 
Mulla on nyt ollu oikeen puolen kylkiluut tosi kipeet, ei voi nukkua oikeella kyljellä ollenkaan.. :sad001 ja sit on ruvennu huimaan kun makaa selällään :eek:

Vauva painaa sen verran, että veri ei pääse niin hyvin kiertämään. Parhain asento on vissiin yleisesti vasemmalla kyljellä. Itse en pysty nukkumaan/olemaan mitenkään muuten kuin vasemmalla kyljellä jos haluaa levätä. Mulla vauva painaa niin paljon, että sormet on koko ajan ihan puutuneita ja voimattomia :S
 
Voi supistukset mä sanon... Taas valvottu koko yö kun supistelut 10min välein. Niin turhauttavaa kun supistukset ei ajallisesti tihene ollenkaan... Kauratyynyn tungin housuihin vatsan kohdalle jos auttaisi kun supistukset tekevät kyllä hiton kipeää..

Katsotaan eteneekö tämä minnekkään vai tyssääkö koko homma taas..
 
Tänään ois laskettu aika ja viime yönä tuli limatulppa ja maha tyhjentyny pariin otteeseen.. Jokohan tässä kohta pääsis synnyttämään :)
 
Mitenkäs muut jo synnyttäneet on toipunu koettelemuksista?
Mullahan leikattiin eppari ja tuli pieni kuoppamainen repeämä sillon synnytyksessä ja se sitte tulehtu viikko synnytyksen jälkeen. Se on nyt alkanu parantuun ja on jo "hyvännäkönen". Nyt siis 4vk1pv synnytyksestä. Mutta nyt sitte tuntuu virtsaputken suulla semmosta tosi kipiää vihlontaa ja painetta. Pahenee pitkään seistessä, kävellessä tai istuessa. :sad001 Helpottaa ku pääsee selälleen maate, mutta vähä vaikiaa näitten muksujen kans päivällä laittaa maate. Oon päivittäin vetäny särkylääkkeitä synnytyksen jälkeen. Välillä ne auttaa ja välillä ei. Tosin en oo vihtiny ottaa ku yhen 600 Buranan päivässä tai sen kaverina sitte 1g Panadolin. Mutta onkohan jollaki muulla vastaavaa tunnetta? ja se mikä kauhistuttaa, kauanko tätä joutuu kestämään?! Lantiopohjalihaksia oon tehny päivittäin, mutta mahottomasti ei voi tehä ku tulee paikat ja tuo eppari kipiäksi. :/
 
Mitenkäs muut jo synnyttäneet on toipunu koettelemuksista?
Mullahan leikattiin eppari ja tuli pieni kuoppamainen repeämä sillon synnytyksessä ja se sitte tulehtu viikko synnytyksen jälkeen. Se on nyt alkanu parantuun ja on jo "hyvännäkönen". Nyt siis 4vk1pv synnytyksestä. Mutta nyt sitte tuntuu virtsaputken suulla semmosta tosi kipiää vihlontaa ja painetta. Pahenee pitkään seistessä, kävellessä tai istuessa. :sad001 Helpottaa ku pääsee selälleen maate, mutta vähä vaikiaa näitten muksujen kans päivällä laittaa maate. Oon päivittäin vetäny särkylääkkeitä synnytyksen jälkeen. Välillä ne auttaa ja välillä ei. Tosin en oo vihtiny ottaa ku yhen 600 Buranan päivässä tai sen kaverina sitte 1g Panadolin. Mutta onkohan jollaki muulla vastaavaa tunnetta? ja se mikä kauhistuttaa, kauanko tätä joutuu kestämään?! Lantiopohjalihaksia oon tehny päivittäin, mutta mahottomasti ei voi tehä ku tulee paikat ja tuo eppari kipiäksi. :/


Mä selvisin synnytyksestä vain parilla pienellä nirhaumalla ja kolme päivää synnytyksestä menikin kivuttomasti lukuunottamatta ihan järkyttäviä jälkisupistuksia. Noh sitte neljäntenä päivänä tuli kaveriksi lantiokivut, jotka pahenee jos istun, makaan tai seison liian kauan. Yritä siinä ny sit olla ku tiedä missä asennos uskaltaa olla että pääsee sen jälkeen vielä kävelemäänki. Nyt on 11päivää synnytyksestä ja edelleen lantiokivut vaivaa ja pelkäämpä että tulee vaivaamaan vielä pitkään :sad001
 
Mullakin tehtiin eppari ja tuli repeämiä. Perus kipulääkkeillä menty, burana 600 sairaalassa ja kotona sitä mitä apteekista saa. Ei auta mitään :/ neuvolastako vai mistä voin kysyä tujumpia lääkkeitä? Kyljellä makaaminen ainut asento missä voin olla. Vinkkejä alapääkipuihin otetaan vastaan :/ rinnatkin varsinkin öisin hyvin kipeät. En imetä sillä se ei onnistunut...
 
Ite kävin viime perjantaina ihan tk:n lääkärille näyttään tuota epparihaavaa. Siitä ei ollu tikit lähteny sulamaan niinku ois pitäny, vaan oli vain osittain sulaneita ja sen takia ärtynyt. Lääkäri irrotti tikit ja kävi muuten järkyttävän kipiää. Yks solmu sinne jäi, ku sattu liikaa. Sain samat antibiootit uudelleen kuin sillon ku se tulehtu. Ja jo perjantaina olo oli huomattavasti parempi. Mies kurkkas sillon perjantai-iltana sitä arpea/haavaa ja se oli menny jo melkeen kiinni kokonaan sen yhen päivän aikana. Edellis iltana katto myös ja siinä oli selvät kuopat tikkien kohdalla vielä. Särkylääkkeitä olin siihen perjantaihin asti syöny päivittäin. 600 Buranaa ja 1g panadolia välillä yhesä ja välillä pelkkää buranaa. Lauantaina taisin viimeksi ottaa Buranan. Nyt on jo normaali olo! Ah tää on taivaallista, ku se viiden viikon kipuilu loppu! Tai no kuuden, jos lasketaan käynnistyksestä johtuneet kivut myös. :D Ja mielessä käyny jo, että jokohan tuota uskaltais petipuuhia kokeilla. :grin perjantaina ei vielä ollu puhettakaan, että ois uskaltanu.

Joten Pöppiäinen suosittelen ehottomasti, että käy näyttään lääkärille sitä. Jos et antibioottia saa nii ainaki vahvempia särkylääkkeitä.
 
Takaisin
Top