Vaunut ja rattaat

Me ostettii tänää kirpparilta todella hyvä kuntoset, sisällä säilytetyt ja homeettomat(kyllä,keskellä kirppistä mä haistelin vaunut läpi) emmaljungan edge-yhdistelmävaunut.. ainut mikä mua vähä viel pohdituttaa on väri,tumman farkun värinen (en voi sietää sinistä) mut ehkä siihe silmä tottuu.. hintaki oli paljon mielyttävämpi ku meille jo tarjotuissa.. nyt ei tarvii sit niitäkää stressata :)

Oi. Me ostettiin käytettynä tumman farkun väriset emmaljungat, koska mä tykästyin siihen väriin ihan täysillä :D

Oi. Me ostettiin käytettynä tumman farkun väriset emmaljungat, koska mä tykästyin siihen väriin ihan täysillä :D
No se on vähä mistä tykkää.. oon nyt päivän noita vaunuja tuijotellu ja tulin siihe tulokseen et kaipa mä kestä ton värin :D kuha se ei meiän prinsessan egolle oo liian kova kolaus :D

Varpahat: Minäkin puntaroin Baby Merc:n ja Kunertien välillä. Kunerteissa oli kuitenkin minun makuun kivempia värivaihtoehtoja. Muutenhan nuo taitaa olla aika lailla samankaltaisia, ainakin äkkivilkaisulla. :)

Anteeksi, huutelee tänne. Meillä siis lapset 8kk ja 1v9kk, ja nyt viimeiset 2-3 vkoa ollaan menty seisomalaudalla eli tuplat on saanut lojua. Talvi tuo omat haasteet, mut uskon, et tää bumprider kulkee kyllä auratulla tiellä. On aivan uskomattoman hyvä seisomalauta, yllätyin suuresti on niin näppärä.

Tää siis vaan vinkkinä, jos on kävelystä tykkäävä taapero.

Me käytiin kans tänään ostamassa vaunut.
Käytettynä tosin...
Semmoset yhdellä lapsella olleet ja ERITTÄIN HYVIN PIDETTY Emmaljungan Duo Edget Classic rungolla.
Tiesin mitä halusin ja löysin ja sain.
Ihan joka päivä olen selaillu ja etsiny n.150km säteellä ainakin n.kk verran ja parit hyvät menny ihan nenän edestäkii.
Mut miten sitä onkaa nyt niiiiin helpottunu jotenkin ja onnellinen.
Nyt on kiwa katella ja hypistellä.
Ja isäntäkii tykkää... :happy:
Eikä hintakaan ollu paha, vaan 400€.
Ja kaupan päälle saatiin hajuton vaipparoskis ja tosi edullisesti (30€) lähti mukaan vielä semmonen hoitotaso, jossa on kylpyamme samassa.
Hyvässä kunnossa sekin ja semmonen tukeva ja paljon hyllyjä ja lokeroita.
Ihan tosi hyvät kaupat ja mukava myyjä! *tykkäsin tosi paljon
Keitti meille vielä kahvitkin... :)
Saatan kyllä hakea vielä pinnasängynkin samalta myyjältä...??
Sekin oli semmonen kiva. :joyful:
Oijoi...onkohan tänään ollu vaan kivat hormoonit vaihteeksi vai menikö kaikki oikeesti näin kivasti?? o_O:happy:

Asutteko kaupungissa vai maalla? Osallistun näin myöhään tähän keskusteluun mutta kyselempä silti ☺ ostin nimittäin itekki samat ja käytettynä. Sain kans edullisesti 300 € ja hoitolaukut yms hintaan
Me asutaan kaupungissa mutta halusin just noi kun olen päättänyt että kävelylenkit on pitkiä (omien läskken ja koirien takia). Plus että koirat ku on isoja nii ei saa tukevia vankkoja vaunuja helposti nurin. Vaunut oli gosi hyvin pidetty ja näki ja haisto et on sisällä säilytetty. Kahdella lapsella ollu. Hyvä ostos ☺ olkn kans tosi tyytyväinen. Ja näihin saa adapterilla maxin kaukalon eli seki on plussaa (toki kaukalon ostan uutena).

Asutteko kaupungissa vai maalla? Osallistun näin myöhään tähän keskusteluun mutta kyselempä silti ☺ ostin nimittäin itekki samat ja käytettynä. Sain kans edullisesti 300 € ja hoitolaukut yms hintaan
Me asutaan kaupungissa mutta halusin just noi kun olen päättänyt että kävelylenkit on pitkiä (omien läskken ja koirien takia). Plus että koirat ku on isoja nii ei saa tukevia vankkoja vaunuja helposti nurin. Vaunut oli gosi hyvin pidetty ja näki ja haisto et on sisällä säilytetty. Kahdella lapsella ollu. Hyvä ostos ☺ olkn kans tosi tyytyväinen. Ja näihin saa adapterilla maxin kaukalon eli seki on plussaa (toki kaukalon ostan uutena).

Asutaan vähän niin kuin kaupungin ja maaseudun välissä sijaitsevalla pienellä omakotitaloalueella.
Toiseen suuntaan kun mennään, näkyy vain lehmiä ja löytyy mm hevostalli missä käydään viikoittain. Ja toiseen suuntaan on "citi", missä tulee käytyä myös viikoittain.
Ja syy miksi halusin isot vaunut on ainakin se, että saan nukuttaa meidän pikkusta mahdollisimman pitkään vaunuissa ulkona. Ja toiseksi, haluan, että vaunujen alaosassa on paljon tilaa esim kauppatavaroille ym. Vaunuilla/rattailla pääsee ainakin meilläpäin liikkumaan kätevästi ilmaiseksi yleisillä kulkuneuvoilla, niin aion kyllä ottaa kaiken hyödyn irti. Ja sitten vielä ne isot renkaat. Helpottaa kyllä talvella paljon.
Ja keinuva vaunukoppa nostettavalla selkänojalla on kätevä matkasänky.
Hmmm...mitähän vielä?
Laittaisin kyllä mielelläni kuvan meidänkin vaunuista, mutta kun herjaa, että kuva on liian iso??
Kellään tietoa, että miten sen saa pienennettyä niin että mahtuu?
Mutta liitin nyt yhden netistä löytämäni kuvan, mitkä on aikas samanlaiset, kuin meidän.
Meillä vaan vähän isommat retrorenkaat.

Liitteet

• 140.jpg
    140.jpg
    4.8 KB · Katsottu: 49
Eilen oli vapaapäivä ja käytiin kiertelemässä pari lähintä lastentarvikemyymälää. En ole koskenut lastenvaunuihin sitten 80-luvun kun siskoni sellaisissa matkusti, joten tuntuu todella hankalalta tietää, millaiset vaunut meillä olisivat parhaat. Näistä teidän viesteistä on kyllä todella paljon apua, kun kaikki merkitkin ominaisuuksineen täytyy opetella. Tällä hetkellä suosikki olisi Emmaljunga, ja niitä näyttäisi naapureillakin olevan pikaisen kellarivarastokartoituksen perusteella. Moona, oot kyllä tehnyt melkoisen löydön!

Moona saat sen kuvan ainaki kännykällä rajattua. Mun puhelimella kun menee galleriasta kuvaan nii valinnoissa on rajaa toiminto.

Vaunuihin vielä... sieltähän tuli kaikki ominaisuudet joita juuri itsekin emmaljungissa arvostan :joyful:

Mileim, pakko vielä kysyä niistä Kunerteista, että mitäs kaikkea se paketti piti sisällään? Kuuluiko siihen ne adapterit, joilla turvakaukalon saa kiinni vaunujen runkoon?

Kun siellä sivuilla kyllä mainitaan, että sisältää hoitolaukun, sadesuojan jne. mutta kuvassa on paljon pikkusälää, joiden käyttötarkoitua ei aivan aukene ainakaan mulle. Ja sadesuojako on jotenkin outo? Niin ja eihän siinä ollut sellaista kopan näkösuojaa mukana? (Esim. Dookylla on niitä "tuuli-/aurinkosuojia")

Mileim, pakko vielä kysyä niistä Kunerteista, että mitäs kaikkea se paketti piti sisällään? Kuuluiko siihen ne adapterit, joilla turvakaukalon saa kiinni vaunujen runkoon?

Kun siellä sivuilla kyllä mainitaan, että sisältää hoitolaukun, sadesuojan jne. mutta kuvassa on paljon pikkusälää, joiden käyttötarkoitua ei aivan aukene ainakaan mulle. Ja sadesuojako on jotenkin outo? Niin ja eihän siinä ollut sellaista kopan näkösuojaa mukana? (Esim. Dookylla on niitä "tuuli-/aurinkosuojia")

Juu kaikki tulee samassa paketissa! Eli runko, renkaat, vaunukoppa, istuin, jalkasuojat vaunukoppaan ja istuimeen sekä huput kumpaankin, vaunukoppaan patja, sadesuoja, hyttysverkko, vaunujen alle "ostoskori", hoitolaukku, vaunuihin adapteri turvakaukalolle, mukiteline/pidike.. sit tilattiin se auton turvakaukalo johon tuli myös huppu ja jalkasuoja. Sitä pikkusälää tosiaan oli mukana ja piti hetki miettiä, että mikäs osa se tämä on ja mihin käy. Ja mukana tuli joku läpyskä josta en vieläkään tiedä mikä se on xD vaikuttas vähän sellaselta patjansuojukselta jos sattuu vaipan sisältö tulemaan ulos vaipasta, ettei kastu patjakin.. mut sitä en tiedä onko se se xD Ohjeet oli vähän huonohkot...
Ei ollut näkösuojaa muistaakseni mukana. Ellei se läpyskä oo joku sellanen. Se on kuitenkin sen patjan muotonen mut pienempi, eikä miusta asettus kyllä kovin nätisti jos se joku aurinkosuojan tapanen on.. :grin

Tämmösen pinnasängyn halusin, mistä saa sitten ton toisen laidan myöhemmin ihan kokonaan pois, kun sit siitä saa semmosen kätevän sohvasängyn, mikä meneekin pidemmän aikaa.
Edellinenkin omistaja nukku siinä 3,5 vuotiaaksi asti. Ja toi vetolaatikko sängyn alla on kyllä ihan plussaa.

Tosin niin kauan, kuin mahdollista, nukkuu meidän rinressa alkuun Leanderin katosta roikkuvassa kehdossa.
Ihastuin siihen joskus aikanaan, kun yhdellä tutulla oli vastaavanlainen, ja oli kyllä todella kätevää, kun vauva alkoi itkemään ja liikkumaan, niin heijasi helposti itsensä pian takaisin uneen. Ja nyt minä pääsen kokeilemaan sitä ihan itse omalle pikkuselle. Hassua. :happy:

Liitteet

• Screenshot_2016-07-25-16-46-39-1.png
    Screenshot_2016-07-25-16-46-39-1.png
    518.4 KB · Katsottu: 37
Muokattu viimeksi:
Meidän Carena Vingat haettiin eilen. Vastaavat Emman 2 in 1 rattaat olleet meillä ennenkin. Nuo saa muutettua siis muutamalla soljen kiinnityksellä vaununkopaksi tai rattaaksi.

Plussia:
- kasauslukko
- erittäin laaja kuomu, suojaa kunnolla auringolta
- hyvät tuuletusaukot
- istuin tulee korkeammalle eli vauvan nostaminen ei rasita selkää

Miinuksia:
-työntöaisa ei mene kovin matalalle
- pyörät on ilmakennot (tykkään enemmän ilmakumeista)
- istuin osan lukituksessa on turvalukko vipu, jolloin istuinsuunnan kääntö on kömpelöä
- tavarakori oli emmoissa isompi
- rattaat on mun makuun liian mustat eli näihin täytyy hommata istuinsuoja ja joku nätti vaalea lelu :D . Mutta toki lika ei näy.

Mutta siis nämä rattaat saa lennosta muutettua sopivaksi vauvalle tai taaperolle. Ollaan todella liikunnallinen perhe, niin nämä on meille ihanteelliset matkaratas käyttöön.

Mää ku niin olin päättänyt ostaa ne emmaljungan duo edget. Tätillä on kyl myynnissä vaa pyynti sen verran kova et sama ostaa uudet ;D kemin lastentarvikkeesta saa hyvällä hinnalla ku tinkaa! N.100e hintaeroa ouluun verrattuna...

En oo siis vielä ostanu rattaita ja nyt oonki ihastunu emmaljunga nxt90 uutuusrattaisiin <3 pakko saada nuo.. aattelin soittaa vaikka kaikki lastentarvikeliikkeet ja maholliset läpi ja tingata mahdollisimman alas hinnan :) edge duo malliston uusista rattaista sain jo tarjouksen 845e classic rungolla ja kankaisella kuosilla! Ei muutako huomenna soittelemaa

Mie haaveilin alkuun kovasti noista emmaljungan city crosseista mutta ajattelin nyt hylätä ne, eivät vissiin tänä päivänä ole enää yhtä laadukkaat mitä joskus vuosia sitten. Nyt olen alkanut haaveilemaan crescent classic -vaunuista :) näyttävät ja vaikuttavat hyviltä, pitäisi päästä kauppaan vielä testailemaan :) Eikä ole kovin kalliitkaan uutena, tarjouksessa taisi yhdessä paikassa olla n.450 e ja toisessa paikassa n. 650 e pakettina mihin kuuluu pinnasänky ja hoitopöytä vaunujen lisäksi.

Onko kellään kokemuksia noista crescentin vaunuista?

Joko suurimmalla osalla on vaunut hankittuina? :)

Mulla olisi tässä nyt kaksi vaihtoehtoa (jos joku tietää vielä suurinpiirtein saman hintaluokan vaunuehdotuksia niin otan mielelläni vastaan!)

https://preeco.fi/baby-merc-lastenvaunut/50107-baby-merc-s6.html

https://preeco.fi/lastenvaunut/50069-lastenvaunusetti-koraleks.html

Kriteereinä ehkä olisi ilmakennorenkaat sekä suuri tavarakori vaunujen alla. Heittoaisakin tietty olisi hyvä. Saattaa olla että turvaistuin tulee hankittua erikseen, en tiedä miten heppoisia nuo ovat mitkä tulevat setin mukana.

ImageUploadedByVau Foorumi1470140820.632173.jpg

Me ostettiin matkarattaiksi nämä Gracon rattaat. Oli niin kätevät esikoisella, että piti saada saman merkin uudet rattaat. Kätevä nostaa kauppareissuilla turvakaukalo tohon päälle :)

Varpahat, baby mercin leo combi setti on täälläpäin ainakin ollut suostittu ja kehuja oon kuullut :) en tiedä onko sama ku tuo sun linkittämä baby merc mut leo lukee ainaki tutuilla (2kpl) siin vaunun rungossa :)

Takaisin