Vaunut ja rattaat

Meillä on matkarattaina Carenan Vingat. Nuo on kevyt-yhdistelmät eikä matkarattaat virallisesti. Käytetty noita jo ahkeraan. Meidän eskarilainen täytyy viedä bussille aamulla ja tuikkaan noihin meidän aamu-unisen nuorimman pojan. Noihin ostin myös kaukalo-adapterit. Mutta tiedän, että rengasliina tulee olemaan paljon kovemmassa käytössä kuin rattaat. Siihen on näppärä sujauttaa lapsi lyhyen kauppareissun ajaksi.

Sillon ku kaukaloa kattelin nii kyselin tutuilta käyttökokemuksia myös. Cragon kaukalot on kuulemma itessään jo painavia sekä vie autossa ison tilan telakan kans. Muuten hyviä kokemuksia pitkä lista! Tosin tää uusin gragon malli on pienempi mitä nää vanhemmat ja siitä ei ole tutuilla käyttökokemuksia.. Britaxeissa tuli vastaan kaukalon pienuus ja itse ku syntyessään 4410g nii ei uskaltanu ottaa riskiä josko vauvaki niin iso ja ei sit mee pitkään.. meille valikoitui tää "hittituote" maxicosin capriofix. Kevyt kaukalo itessään, ei vie järin suurta tilaa autossa. Kätevä käyttää ja silmääkin miellytti! Saas nähdä mitä sitte tykkään kunhan käyttöön tulee :)

Rattaiksi oon valinnu emmaljungan nxt90 mallin. Silmää miellyttävä sekä meille todella järkevä paketti. Menee todella pieneen tilaan ja sisällä ketterät. Isona plussana tää tuleva adapteri jolla saa sit liitettyä kopan sekä istuinosan yhtäaikaa paikalle (tulevaisuutta ajatellen). Todennäkösesti vauva tulee alkuunsa nukkumaan vaunuissa meidän huoneen ahtauden vuoksi niin iso plussa just tää ketteryys ja sit se et vaunut ei oo järkyttävän korkeat nii helpompi yöllä nostaa koppaan jatkamaan unia :) isona miinuksena se että on sen verran uusi malli ettei netistäkään löydy käyttökokemuksia niin ei tiedä miten käytännössä pelaavat..

Me vertailtiin niitä britaxin kaukaloitaki ennen ostamista. Ja otettiin toi, joka on selkeästi isomman kokonen. Toivottavasti ei jää heti pieneksi :)

Olikos täällä kukaan ostanut tai ostamassa Teutonia Be You! Elitejä? Tai onko jollain kokemuksia ko. vaunuista tai kuullut kokemuksia vaunuista? Olemme tähän asti ajatelleet ostaa Super Vikingit ja menimme tänään niitä varaamaan, mutta myyjä alkoikin myydä meille Teutonioita kertoen niiden hyötyjä versus Emmaljungan SV. Nyt pohdimme kovasti Teutonioita, koska hintakin on sama tällä hetkellä ostaessa. :)

Oli pakko googletella! Tosin kokemusta ei ole mut vaikuttavat hyviltä!

Meillä jäikin ne emmaljungan nxt90 yhdistelmät kauppaan, oli jotenki jäykän oloset.. lisäksi runko alumiiniä/muovia, joten mies sano ettei oo kestävät mut tiiäppä sitte.. käydään hakemassa ne super vikingit! Rakastun niihin!

Meille tuli kavereilta tuommoinen Graco-kaukalo, mutta ainakaan omaan autooni en taida sen kanssa mahtua. Että toimineeko enempi sitteri-tyyppisenä apuvälineenä ensi viikkoina, siihen tuli mukana sellainen lattiateline. Ensivaikutelma on, että pitää hankkia jokin näppärämmän kokoinen. Taidan tarvita muutenkin miesväen apua, kun en ymmärrä tällaisten asennuksesta mitään..
Yhdistelmävaunut sen sijaan vaikuttavat ihan toimivilta. Näissäkin kynnyskysymyksesi voi nousta auton kyytiin mahtuminen. Onneksi toinen automme on farkku. Oma Polo ei todellakaan tätä kiduksiinsa saa mahtumaan :)

Liitteet

• Jovi Air.jpg
    Jovi Air.jpg
    77.9 KB · Katsottu: 58
Me ostettiin Teutoniat. Halusin että on kääntyvät etupyörät ja heittoaisa niin saa tarvittaessa takapyörät eteen. Jos niilläkin jää hankeen niin voi ostaa ja vaihtaa talvirenkaat. Ja kova vaunukoppa jotta voi käyttää myös matkasänkynä.

Onko nuo Be You Elitet vai mitkä? Miltä on vaikuttanut?

Ei Elitet vaan Mistralit. Työntelin ne vaan autosta kotiin ja tässä sisällä vaan työnnelly ja tutustunut mutta vaikuttaa kyllä lupaavalta, en oo keksinyt mitään valituksen aihetta vielä :)

Ainut vaan että jos joku kertois tälle tyhmälle onko se rattaiden istuinpehmuste tarkotus jättää sinne vaunukopan alle vai ottaa pois?

Meille tuli kavereilta tuommoinen Graco-kaukalo, mutta ainakaan omaan autooni en taida sen kanssa mahtua. Että toimineeko enempi sitteri-tyyppisenä apuvälineenä ensi viikkoina, siihen tuli mukana sellainen lattiateline. Ensivaikutelma on, että pitää hankkia jokin näppärämmän kokoinen. Taidan tarvita muutenkin miesväen apua, kun en ymmärrä tällaisten asennuksesta mitään..
Yhdistelmävaunut sen sijaan vaikuttavat ihan toimivilta. Näissäkin kynnyskysymyksesi voi nousta auton kyytiin mahtuminen. Onneksi toinen automme on farkku. Oma Polo ei todellakaan tätä kiduksiinsa saa mahtumaan :)

Meillähän onkin hankittu yhdistelmänä sama malli ja väri. :D

Katselin Hesarin välissä tulleita mainoksia, ja luulenpa, että käyn ostamassa uuden Maxi-Cosi -turvakaukalon ensisijaiseen autoon, jolla ajelen. Meidän "kaikki muu" on käytettyä tai itse tehtyä, että ehkä tässä kohtaa ei voi liikaa säästää.
Katjusha rv. 31+4

Katselin Hesarin välissä tulleita mainoksia, ja luulenpa, että käyn ostamassa uuden Maxi-Cosi -turvakaukalon ensisijaiseen autoon, jolla ajelen. Meidän "kaikki muu" on käytettyä tai itse tehtyä, että ehkä tässä kohtaa ei voi liikaa säästää.
Katjusha rv. 31+4

Luulen kanssa että tuossa asiassa ei ole oikea paikka säästää :)

No niinhän siinä kävi, että en vaan pystynyt venymään Maxi-Cosiin, jalustan kanssa hinta nousi mielestäni pilviin. Tyydyin siis halvempaan Britaxiin. Mutta uusi on uusi! Olis helpompaa, jos olis mahis useampaan muksuun, niin nämä sijoitukset tuntuis kohtuullisemmalta.

Mä laskeskelin tuossa kotimatkalla, että kun tuo noin vuoden kohdalla menee vaihtoon (isompi kaliiberi ehkä tarpeen), niin juuri silloin on muutenkin paksumman topan aika yms. Jospa tuolla pärjäisi ensi syksyyn kuitenkin :)

Meillä tulee nyt uuden lapsen kohdalla olemaan kolmet eri vaunut äytössä, jaiks!

Esikoisen ajoilta on valmiina emmaljungan edget (siis niin koppa kuin ratasosa) ja sitten autorattaina on ollut britaxin mitkälie motionit. Autorattaat oli kyllä kätevät kun niihn sai sitten turvakaukalon myös kiinnitettyä. En vain tiedä miten nyt tehdään kun jos turvakaukalo on kiinni rattaissa niin esikoinen (2-vuotias) pääsee ehkä hiukan liian vapaasti juoksentelemaan ruokakaupassa/ostoskeskuksissa :D

Nyt sitten ostin tuplarattaat myös, joku halppismerkki mitkä maksoi käytettynä 40e kun joudun säilyttämään niitä kylmässä ulkovarastossa niin en halunnut laittaa paljoa rahaa kiinni. Niihin on sitten hommattuna vauvalle pehmeä kantokoppa.

Maarittti meilläkin on nyt tuossa eteisessä ollut kolmet rattaat jonkun aikaa! :grin Siitä lähtien kun ostin tuplarattaat. Niiden lisäksi on siis Emmaljungat ja matkarattaat. Mutta Emmaljungat lupasin siskolleni, joka odottaa nyt myös. Äitimme on ostanut ne pikkuveljellemme, joka syntyi v. 2004 ja rattaat on tässä kiertäneet siskon ja mun lapsilla sen jälkeen.

Ootteko olleet tyytyväisiä hankkimiinne vaunuihin? Mä oon ollut kyllä oikein iloinen, että ostin tuplarattaat. Ostin ne silloin käytettynä, maksoi 40e ja niissä oli pari pikkuvikaa. Toinen vika oli, että jarru oli rikkoutunut ja edelliset omistajat olivat korjanneet sen, mutta ei se toimi. En kylläkään ole koko jarrua tarvinnut ja tuskin tulen tarvitsemaankaan. Vain jos bussilla meinaisi niiden kanssa matkustaa niin sitten pitäisi tietysti jarrun toimia. Muuten on olleet mainiot. :)

Oon ollut tyytyväinen kohdalle edullisesti tulleisiin yhdistelmävaunuihin (vanhat Ora Jovi), niissä on hyvät ilmakumirenkaat ja hyvin on menny vaihtelevissa keleissä maalla.
Mikä puuttuu, niin näppärät rattaat. Jos olis raskinut olisi ostanut Britaxin jotku rattaat, mihin turvalaukalonkin olis saanu. Mutta kun ei raski :) Mä oon niin huono hankkimaan tori.fistä mitään (varsinkin kun omissa vaunuissa on ratasmahdollisuus myöhempään käyttöön). Pistän kevään mittaan miehen asialle niin hommaa meille juoksuun soveltuvat jotku kevyet kulkupelit.

Meillä on suht halvat Lucky Len yhdistelmät mitkä ostettiin uutena ja ollaan kyllä tykätty tosi paljon! Vaunut on käytössä joka päivä ja kulkee hyvin kaikkialla, hiekkatiellä, asfaltilla, kaupassa, metrossa, bussissa, ratikassa jne... ainoastaan syvemmässä lumessa kulkee huonosti mutta eipä täällä kauheesti oo lunta ollutkaan :) vaunukoppa on tilava, alakoriin mahtuu paljon tavaraa ja tykkään myös kääntyvistä etupyöristä, ei päästäis kotoa pois ilman niitä kun hissi ja kellari on niin ahtaat. Miinuksena sanoisin että on painavahkot vaunut eli ylämäissä tulee kyllä hiki ja vaunukopan ja ratasosan kiinnitys runkoon toimii vähän nihkeästi(öljy ehkä vois auttaa).

Takaisin