Yksin odottajat

Nostan hattua teille yksin odottaville. Ootteko aattelleet doulapalveluita? Sellaisia douliakin on, jotka tulee synnytyksen jälkeen kotiin jeesaan. En sitten tiedä kuinka paljon maksaa moinen touhu. Ja synnytyksessä on kiva jos joku pääsee tueksi.

Koen välillä yksinäisyyttä vaikka olen parisuhteessa. Sellaista se välillä pienen puhumattoman nyytin kanssa on. Mutta tiedän, että tämä aika on niin lyhyt aika kuitenkin. Elämäni paras ihmissuhde on oma lapsi. Tsemppiä kaikille :Heartpink:Heartblue:Heartred:Heartbigred
 
En ole innostunut doulapalveluista. Synnytykseen tulee mukaan sisko. Tuo on totta, että parisuhteessa voi tuntea itsensä yksinäisemmäksi kuin yksin eläessään. Elämäntilanteita on niin erilaisia. Itse en ole koskaan yhdistänyt yksinäisyyttä yksin odottamiseen. Minulla on onneksi iso määrä ystäviä ja sukulaisia "odottamassa" kanssani eli yksin ei tarvitse olla ja asiat pystyy jakamaan. Itseasiassa moni kaverini on sanonut, että yksin on helpompi odottaa, kun ei tarvitse miehen kanssa tapella :D
 
Se on upea jos on se tukiverkko eikä tarvitse olla yksin mutta toisilla ei ole samanlaista tilannetta ja se tästä kaikesta niin vaikeaa tekee selviytyä :sad001 tuntuu se niin väärältä ensin monen vuoden lapsettomuuden ja kaikki ja nyt tämä! Ja väkisinkin rakkaus masuasukkin on vähentynyt ihan hirvee tunne kun odotuksen kokee pelkona tulevaisuutta kohtaan ja jokapäivä on yksinäisyyttä ja ahdistusta täynnä + epätiedottomuutta kaikesta! Oiskin vain tämä yksin odottaminen se ainoa murhe vaan ei ole :sad001
 
Täällä myös yksin odottaja! Ei ollut ihan tarkoitus että tässä näin kävisi, mutta ei voi mitään. Lapsen isä yhdessä vaiheessa ilmoitti ettei halua olla missään tekemisissä, mutta muutti viikon sisällä mieltään. Eipä tuo silti tässä mitenkään mukana oo ollut. Ei se mitään kysele, ei me nähdä toisiamme eikä sitä kiinnosta auttaa. Minä haluaisin vaan unohtaa koko ihmisen! Ei siitä vaan ole edes isäksi. Mä hänet jätin vajaa 2kk sitten ja ai että kun tuli hyvä olo :Heartred Ei me edes ehditty seurustella kuin pari kuukautta, jos sitäkään :D Tukiverkko mulla on kunnossa kyllä.
Mulla tässä tilanteessa on vaan yks juttu. Haluaisin kovasti palata exäni kanssa yhteen. Molemmat tajuttiin pian eromme jälkeen, että se oli virhe, mutta molemmilla oli uudet kumppanit. Nyt ollaan molemmat siis erottu ja sinkkuja taas. Saattaa olla että jossain vaiheessa palaamme takaisin yhteen, mutta tottakai se on epävarmaa siksi, koska mulle on tulossa jonkun muun miehen lapsi... Exäni sanoi tarvitsevansa aikaa. Eli aika näyttää tuleeko meistä vielä jotain vai ei. Suuresti toivon että tulisi! Oon mä pari yötä saanut nukkua taas hänen vieressään ja itkeä hänen olkapäätään vasten kuinka kurjalta kaikki tuntuu tällä hetkellä. En osaa nauttia raskaudesta, koska pelkään sen takia menettäväni sen, jota tällä hetkellä eniten rakastan.. Näen meistä vaan unta joka yö..haaveilen yhteenpaluusta ja samalla tunnen suurta pelkoa ja turhautumista. Olemme siis viisi vuotta seurustelleet ja hän vaan on sitä mitä haluan, kaikesta huolimatta ♡
Tämmönen meininki täällä, toivottavasti kaikki menisi niin kuin toivon, mutta katsotaan...
 
Täällä myös "yksinodottaja", oma perheeni (äiti, sisko, sukulaiset jne.) ovat täydillä mukana mutta vauvan isukki ei omasta tahdostaan ole ollenkaan mukana. Hyvin täällä silti pärjätään!
 
Tervetuloa! Mulla la 30.1, mutta todnäk aikaistuu muutamalla päivällä (laskettu menkkojen mukaan, vaikka tarkka hedelmöittymispäivä tiedossa).
 
Mulla tämä yksin odotus on oma valinta. Lapsi on saanut alkunsa hedelmöityshoidoilla. Ja ikääkin jo 37-vuotta. Mua odottaminen ja tuleva vauva-arki ei pelota, enemmänkin tämä on hauskaa ja mielenkiintoista. Ja mullakin eka lapsi tulossa.
Mutta ymmärrän täysin sinun tilanteesi, se on tavallaan kuitenkin erilainen. Mutta vaikka tilanteet on erilaisia, niin loppuviimein yksinodottajat kuitenkin samojen asioiden kanssa painii. Itse olen panikoinut sitä, että entäs jos lapsi onkin vammainen tai muuten erityislapsi --> miten selviän yksin.
 
Täälläkin yks yksinäinen odottaja, laskettu aika 16.2. Yksin ilman miestä odotan, mutta onneksi on iso perhe ympärillä auttamassa.
Jo tehdessä testin tiesim että yksin tulen jäämään kun mies vihaa lapsia niin suuresti. Niinhän siinä kävi kun asiasta kerroin että ilmoitti vain tulevansa tueksi aborttiin jos muutan mieleni tai muuten ollaan yhteyksissä kun elatusmaksuista täytyy sopia.
Tiedän kyllä pärjääväni yksinkin hyvin :)
Ihmettelen vain miten 27-vuotias pystyy käyttäytymään kuin pikkulapsi ja jättää parikymppisen naisen yksin tämän asian kanssa...
 
Hei vaan, täällä myös yksi yksinodottaja. Esikoisen laskettu aika on 1.2.2017.

Lapsen isä ei ole lainkaan kuvioissa, hänen valintansa tämä. Perhettä/sukua mulla on (äiti, siskoja jne), muttei täällä missä asun. Olen siis ihan yksin. Pientä ahdistusta lukuunottamatta hyvin on tähän asti pärjätty :)
 
Olis kauheen kiva jos keskustelu aktivoituis :) vertaistuki olis todella toivottua. Mistä päin täällä ollaan? Itse oon Turusta
 
Minä oon tampereelta. :)
Olis kyllä kiva kun aktivoituis tää keskustelu, sais edes vähän jostain vertaistukea. Aika heikosti sitä muuten on, tai sitten en vain ole osannut etsiä.


Mun uusin huolenaihe on synnytysvalmennus. En jostain syystä halua niiden kaikkien pariskuntien sekaan mennä yksikseni. o_O
Oon myös synnytystä ajatellen miettinyt tässäkin keskustelussa aiemmin mainittua vaihtoehtoa; doulaa. En tunne ketään kellä niistä olisi kokemusta, mutta jotenkin tuntuu että mitä jos en haluakaan synnyttää ihan yksin. :sour:
 
Toi on aivan totta nyt kun mainitsit enhän mäkään sinne yksin halua :/ mutta jotenkin taas perjaatteessa aivan vieras ihminenkään ei kuulosta kovin houkuttavalta...
 
Mä mietin kans ensin, että vieras ihminen ei ehkä olis paras vaihtoehto. Mut minähän en siis ehdottomasti halua äitiä/siskoja/kavereita tms mukaan.. vaihtoehtoja on sen jälkeen melko vähän :D
Mutta kuitenkin oon aatellu että se doulahan on "ammattilainen", eli koulutuksensa käynyt ja hänellä on kokemusta. Ja doulaahan on tarkoitus tavata muutaman kerran jo raskaana ollessakin, näin olen käsittänyt. Jotenkin aattelin että onhan ne kaikki kätilötkin vieraita, mutta doula olisi vaan mua varten. Siks mä ite oon päätynyt tähän vaihtoehtoon :)
 
Eihän siinä mitään menetä, jos sitä tutkii ja vaikka soittaakin sinne. Kyllä näitä doulapalveluita mun mielestä on ympäri suomea ainakin isommissa kaupungeissa. :)
Voihan sen doulan vaikka tavatakin, ja silti ei ole pakko ottaa synnytykseen mukaan jos siltä tuntuu.
Vaikka eihän tuo todellakaan varmasti kaikille sopiva/mieluinen tyyli olekaan, itseäni vain helpottaa ajatus ettei ihan yksinkään tarvitsisi synnyttää :)
 
Takaisin
Top