Vauva omaan sänkyyn

Vajaan viikon verran yritetty vauvaa omaan sänkyyn. Kaksi yötä nukkunut ihan itsekseen ilman heräämisiä, mutta on myös iltoja kun ei vaan onnistu. Sitten on otettu väliin nukkumaan, minä en halua huudattaa vauvaa. Hieman jännitän huomista iltaa kun olen lähdössä viihteelle ja miehelle jää nukuttamisvastuu, mutta eiköhän sekin ihan hyvin mene. Vauva tykkää nukkua mahallaan ja välillä käyn tarkistamassa kuuluuko tuhina :D
 
Minkki, miten meni?

No en nyt ainakaan ihan pienimpiin ähräyksiin herännyt, mutta kuitenkin 1-2 h välein heräsin koko yön. Eka kerran tyttö huus nälissään kun just olin saanut unenpäästä kiinni, sit isompi heräs ja taistelin sen kanssa että meni takas nukkumaan, sit siitä tunti niin taas tyttöä syöttämään ja taas tunti niin huus uudestaan niin otin mun viereen nukkumaan ja siinä se ähis kunnes herätti minut aamukuudelta :/
Saisko ensi yönä nukkua vaikka yli 2 tuntia kerrallaan?
Hieman olin väsynyt ja kiukkuinen tänä(kin) aamuna...
 
Huh, kuulostaa kyllä rankalta Minkki. Toivottavasti tuleva yö olisi edes vähän parempi!

Onko teillä ollut yöt ihan koko ajan yhtä levottomia?
 
Viime yö mentiin vähän eri kuviolla niinku tuntuu joka yö ettei näissä öissä ole mitään logiikkaa tai säännöllisyyttä.
Antoi aluks nukkua 3 tuntia, sit taistelin 1.30-2.30 aamuyöllä sitä takas nukahtamaan: jutteli, leikki ja potki itsensä pinnasängyn päätyyn ja aina kun ajattelin et nyt rauhoittui ja hiivin takaisin omaan sänkyyn niin alkoi ölinä tai huuto kuulua ja taas se oli päädyssä kiinni. Kun nukahti niin antoi mun nukkua taas 3 tuntia ja sit otin viereen ja ennen seitsemää heräs tukkoiseen nenäänsä.
 
Viime yö mentiin vähän eri kuviolla niinku tuntuu joka yö ettei näissä öissä ole mitään logiikkaa tai säännöllisyyttä.
Antoi aluks nukkua 3 tuntia, sit taistelin 1.30-2.30 aamuyöllä sitä takas nukahtamaan: jutteli, leikki ja potki itsensä pinnasängyn päätyyn ja aina kun ajattelin et nyt rauhoittui ja hiivin takaisin omaan sänkyyn niin alkoi ölinä tai huuto kuulua ja taas se oli päädyssä kiinni. Kun nukahti niin antoi mun nukkua taas 3 tuntia ja sit otin viereen ja ennen seitsemää heräs tukkoiseen nenäänsä.
Meillä myös kolisteli päätään sängynpäätyyn joskus 5kk iässä. Taittelin patjan alle pyyhkeen, jolla sain hiukan pääpuolta koholle ja siihen loppui ne kolinat. [emoji4] Poika täyttää tänään 7kk ja laskettiin ihan hiljattain sängynpohja alas, vasta siinä samalla laskin patjankin ihan vaakatasoon.
 
Pitää kyllä itekin kokeilla! Parhaimpina öinä saanu siirtää vauvaa 16 kertaa "oikein". Laitettiin tyynykin sänkyyn että jos se vähän auttais, mutta ei.
 
Hohhoijjaa... Meillä ei kumpikaan lapsista nuku vielä. Normaalisti vaavi 18-19 nukkumassa ja isompi 19-20 väliin.
Mun veli oli pitämässä leffapäivää mun kanssa ja venähti ilta vähän pitkäksi, tyttökin vissii vaistos että on vieraita niin vaan ähis mönki ja huus sängyssään ja kun menin kattoon niin naureskeli mulle, otin sit leffaa katsomaan.
Sullä on kyllä tänän ollut niin hirveä vauhti päällä etten ihmettele jos vaikuttaa uneen. Koko ajan pitäs päästä konttausasentoon tai sellaseen myyryyn ja sit mätkähtää kyljelleen.
 
Nyt meillä onnistuu mahalleen kääntymään peittorullasta huolimatta. Puoltoista kuukautta auttoi.. Aion yrittää iltanukuttamista jättämällä vain sänkyyn..on onnistunut pari kertaa. Eli iltatoimet, maito pimeässä makkarissa ja tutti suussa sänkyyn ja itse pois. Sit käydään itkuun tutti laittamassa ja käännetään selälleen, jos itkee mahallaan. Jospa oppis mahallaankin nukahtamaan ja ei tulis turhia tutinlaittoja älämölöön. Vauva siis sivuvaunussa meidän makkarissa ja esikoisesta oppineena en siirrä omaan, kunnes osaa nukkua yön yli. En jaksa yöllä juosta toiseen huoneeseen syöttämään ja esim.kipeänä vauva heräilee vielä koko ajan.
 
Vedä ison ruksin tussilla seinään! Nukkumaanmenonsa jälkeen (19 jälkeen) tyttö heräsi kolmelta yöllä juomaan maitoa ja nukahti heti takasin ja nyt heräs vasta 7 kun isompi heräs ja alkoi meluamaan.
Eli yhden kerran koko yönä ja ilman mitään valvomismaratoneja! :D
 
Meillä tyttö on nukkunu vieressä. Nyt kolmena yönä oon saanut aika hyvin nukahtamaan omaan sänkyyn ilman suurempia itkuja. Ekan heräämisen jälkeen otan viereen nukkumaan. Kahtena ekana yönä pinniksessä tyttö nukkui reilu 6h ekan pätkän (josta jo yllätyin) mutta viime yönäpä hän vetäisi kevyet 9,5h unta palloon omassa sängyssä! Jaksoi vielä puoltoista tuntia nukkua vieressä. Kyllä huomaa että on itsekin saanut nyt paremmin nukuttua, vieressä ollessa kun tytön pisin unipätkä oli max 4h. :-)
 
Meillä kanssa nuo unipätkät on yhtäkkiä pidentyneet. Nukahtaa jo hyvin omaan sänkyyn ilman suurempia itkuja tai rauhoitteluja. Illasta riippuen istun pinnasängyn vieressä 5-20 minuuttia, välillä silitän selästä jos ei meinaa itse rauhoittua. Iltapuuron syö kahdeksalta, puoli yhdeksän ja yhdeksän välillä mennään nukkumaan. Viime yönä nukkui ekan unipätkän 20.30-03 omassa sängyssä kunnes sitten otti maitoa ja nukahti vielä viereen, heräsi siitä kuudelta. Eli aika kivasti jo menee, tosin takapakkiakin varmasti tulee. Itse nukkuu paremmin jos tyttö on omassa sängyssä, ei tarvitse kokoajan varoa asentoa vaihtaessa. :)
 
Meilläkin on onnistuttu siirtämään tyttö omaan sänkyyn eikä yöheräämisiä (syömisiä) enää ole. Todella vaivattomasti meni, ei tarvinnut edes unikoulua miettiä. Päiväunet nukkui ennen tissillä, nyt nukkuu vaunuissa/autossa parhaiten.
 
Onko Leina hampaita vielä? Meilläkin meni omassa sängyssä hyvin yhdellä syötöllä mutta sitten alkoi hampaat puhkeamaan. ..ja tietty muuta liikkumista öisin niin heräilee jatkuvasti
 
Ei ole hampaita, mutta nyt siis tilanne hyvä ja nautin näistä öistä :)
 
Mie lähetän kohta itteni raketilla kuuhun, viime yö 20.30-21.30, 21.30-23.30,( 23.30-1.30 hereillä ), 1.30-2, ja siitä eteenpäin vähän väliä en ees osaa aikoja sanoa. Kaikkea 15min ja tunnin välein heräämistä.
 
Takaisin
Top