Äitiyspakkaus

Mie laitoin torstaina hakemuksen pakkauksesta. Muita en viel hakenu ku en tienny mitä vastaan siihen kohtaan et saanko palkkaa äitiyalomalla. Ku käsittääkseni 3 kk saan mut sit pitää sanoo työnantajalle et ilmottaa ne mitä maksaa ja mitä ei. Tai jotenkin silleen. Ja jotai muutaki oli mitä en jaksanu viel miettiä...

Jos sulle maksetaan palkkaa niin työnantajalle maksetaan siltä ajalta sun ä-pvraha. Eli työnantajan pitää ilmoittaa kelaan pankkitili ja toimitaa ansiotietoliite sun palkoista.

Äitiys ja vanhempainlomalla saa tienata ilman että vaikuttaa vain kalenterin punaisilla päivillä, eli sunnuntait ja pyhät. Muuten kyllä vaikuttaa ja muistaakseni oli kans jokin ylin raja ja niistä päivistä milloin tienaa saa minimipäivärahan, mutta tuo tieto on aika vanhaa eli se kannattaa ehkä tarkistaa Kelalta. Mutta pyhät on ainakin ok :)

Joo
Äitiys ja vanhempainlomalla saa tienata ilman että vaikuttaa vain kalenterin punaisilla päivillä, eli sunnuntait ja pyhät. Muuten kyllä vaikuttaa ja muistaakseni oli kans jokin ylin raja ja niistä päivistä milloin tienaa saa minimipäivärahan, mutta tuo tieto on aika vanhaa eli se kannattaa ehkä tarkistaa Kelalta. Mutta pyhät on ainakin ok :)

Kyllä se näin on edelleen. Eli jos vaikka on yrittäjä tai tupperware/ me&i edustaja niin nee päivät kun kela ei maksa rahaa saa tietanata.
Tuo 3kk:n palkanmaksu on sitten eriasia ja työnantaja saa ihan "täydet" rahat.

Tutkiskelin äsken tuota verokorttiasiaa.. On pikkasen monimutkaista! :O
Taidan ihan suosiolla ottaa kaikki palkkalappuset mukaan sit kesäkuun alussa kun jään äippälomalle ja mennä verotoimistoon niiden kanssa :D

Tänään sain hakemuksen pakkauksista laitettua, seuraavat todennäköisesti pari viikkoa kytätäänkin asiointipalvelua :D.

Meillä olikin nopsaa toi päätöksenteko tämän osalta. Samana päivänä kun hakemus oli mennyt sähköisesti sisään, oli myös käsittely tehty ja lappu postiin seuraavana päivänä. Nyt vaan odotellaan saapumisilmoitusta. Ihanaa päästä näpläilemään ja pyykkäilemään pikkuvaatteita. Myöhemmin sitten kaivelen tuolta jemmasta loputkin saman kokoiset näkyville :)

Mie laitoin hakemuksen pakkauksesta netissä ja liitin puhelimella ottamani kuvan neukun todistuksesta sinne. Liite näkyy siellä että "olet lähettänyt seuraavan tiedoston:" ja äitiysavustushakemuksen kohdalla lukee että käsiteltävänä, käsittelyaika n. 2 viikkoa. Sit siel lukee viel et lähetä liitteet 7.4. mennessä. Eihän miun enää tarvii laittaa sitä liitettä uudestaan ku oon sen jo laittanu? Kai se käsitellään se liiteki sieltä? Onko muilla ollu vastaavanlaista hämmennystä kelan sivuilla?

Pinkkis, mun mielestä mä ihmettelin samaa.. Mutta mulle pakkaus tuli jo ja tosiaan siellä liite kohdassa näkyy mun ottama kuva. Eli ilmeisesti se on vaan tehty tollai epäselvästi.

Eli jään odottelemaan. Jos ei kuulu niin onhan miul sit toukokuun alkuun asti aikaa laittaa hakemus paperisena postiin :D

Kävin viikko sitten Kelassa paikanpäällä tekemässä hakemukset ja äsken katoin netistä niin missään ei lue mitään mistään hakemuksista tai käsittelyistä.... Eikö siellä sivuilla pitäis kuitenkin näkyä että oon hakemuksen tehnyt? o_O

Minä olin tekemässä jo kaikki hakemukset sähköisesti, mutta menin kysymään palkkauksesta ja he haluaa tehdä hakemuksen eli minun laitettava kaikki paperit! ensin palkanlaskijalle ja he laittaa hakemuksen Kelaan omien papereiden kera. Olis vain jotenkin helpompaa ja nopeampaa toimia sähköisesti, mutta en viitsi ryhtyä tappelemaan asiasta. Meidän palkanlaskijan kans asioiminen on vähän haastavaa, ja tiedän, että se on sössinyt parikin hakemusta äitiys- ja isyysrahoista. Jään nyt vain odottelemaan, että hoitavat homman... ärsyttää kun ei saa itse tehdä eikä tiedä milloin etenee. Toivottavasti neuvolan todistus edes kelpaa, sekin tehtiin viikkoa liian aikaisin.

Kävin viikko sitten Kelassa paikanpäällä tekemässä hakemukset ja äsken katoin netistä niin missään ei lue mitään mistään hakemuksista tai käsittelyistä.... Eikö siellä sivuilla pitäis kuitenkin näkyä että oon hakemuksen tehnyt? o_O
Kun tekee paperilla niin ei näy asiointipalvelussa. Näin mulla 2014.

Mie laitoin hakemuksen pakkauksesta netissä ja liitin puhelimella ottamani kuvan neukun todistuksesta sinne. Liite näkyy siellä että "olet lähettänyt seuraavan tiedoston:" ja äitiysavustushakemuksen kohdalla lukee että käsiteltävänä, käsittelyaika n. 2 viikkoa. Sit siel lukee viel et lähetä liitteet 7.4. mennessä. Eihän miun enää tarvii laittaa sitä liitettä uudestaan ku oon sen jo laittanu? Kai se käsitellään se liiteki sieltä? Onko muilla ollu vastaavanlaista hämmennystä kelan sivuilla?

Mullakin lukee odottaa liitteitä. Mutta siinähän lukee että kehotus poistuu, tarkistuksen jälken tai viimeistään päätöksen jälkeen (tai jotain sinnepäin).
Mä kyllä laitoin uudestaan tänään, koska liitteen laitoin ekan kerran samana päivänä, kun mun hakemus päätyi bittiavaruuteen.

Takaisin