Ultrakuulumiset

Minäkin kävin tänään tosiaan ekaa kertaa ultrassa varmistamassa että kaikki ok. Viikkoja nyt 9+1. Ultrattiin alakautta. Mitään sydänääniä ei kuunneltu mutta näytöltä jotain pientä värinää kai näkyi :D Se on niin pieni vielä, ei raajojakaan... Koko kuulemma vastasi viikkoja aivan täysin. Laitoin tulostetun kuvan jääkaapin oveen. Itkettää onnesta aina kun näen sen <3 Tuli paljon konkreettisemmaksi koko odotus.
Hoitajat ja lääkäri olivat kaikki ihan hirmu kivoja. Ajat olivat kyllä myöhässä, pääsin vasta 50min odottelun jälkeen sisään. Minulla oli äiti mukana, mies ei pystynyt töistä lähtemään kesken päivän ja pelkäsin huonoja uutisia. Äiti oli myös onnellinen että tuli, itkimme molemmat ilosta kun lääkäri sanoi että kyllä täällä hyvin näyttää raskaus edenneen.
Multa otettiin lopuksi vielä verinäyte veriryhmän määrittämistä varten. Seuraava ultra varmaan joskus 12-viikolla about.

Nessu mä en sit oo saanut ääniä kuuluviin ollenkaan viimeksi kuuntelin muistaakseni sunnuntaina ja silloin siis 11+0 siksi vähän jännitti mikä tilanne ultrassa.Eli ei kannata pelästyä jos ei vielä kuulu :)

Minäkin kävin tänään tosiaan ekaa kertaa ultrassa varmistamassa että kaikki ok. Viikkoja nyt 9+1. Ultrattiin alakautta. Mitään sydänääniä ei kuunneltu mutta näytöltä jotain pientä värinää kai näkyi :D .
Hyvä, että oli kaikki hyvin :)
Mutta on noissa ultrauksissa näköjään eroja. Mä otin videolle vauvan sydänäänikäyrää, jossa oli myös äänet.

Täälläkin oli tänää np-ultra ja kaikki oli hyvin. Turvotusta 1,4. Täälläkin aikaistui pari päivää syyskuun loppuun. Nyt siis 12+6. Mulla oli kaksi munasarjakystaa, (onko sama kuin myooma?) lääkärin konsultoinnin jälkeen selviää onko tarvetta jatkoseurannalle. Itse en tiedä kystista mitään.

Muoks. Mullakin ultrattiin vatsan päältä.

Mulla kanssa seurataan ja lääkäri palaa asiaan, mutta ei tullut puheeksi, että koska :D Googlen mukaan myooma on kohdun lihaksessa oleva hyvänlaatuinen kasvain, jotka voidaan leikata tarvittaessa. Munasarjakystat voi itsestään puhjeta ja poistua, jos ovat pieniä. Myöskään ne ei ymmärtääkseni ole millään tavalla vaarallisia, ainoastaan voi tuottaa kipua jos pääsevät isoiksi kasvamaan..

Onnea kaikille hyvistä uutisista!Itsellä myös np ultra takana ja kaikki loistavasti!Laskettu aika siirtyi 27.9. eli oisin nyt 13+2.Itse kyllä luulen että siinä lokakuun alussa syntyy kun tiedän hedelmöittymisen ajan kohdan aika tarkkaan,joten en aio täältä siirtyä mihinkään...Olipas muuten ihana kätilö,puhui vauvasta niin söpösti ultran aikana ja kertoi kaikkea mitä näkee vauvasta.Ultrattiin vatsan päältä ja pissalle pääsin heti ultrauksen jälkeen,huoneessa oli oma vessa.Vauva oli hereillä ja liikkui ja potki kovasti,oikein esiintyi että äiti ja isi täällä mä oon!Heh mä oon nyt niin onnesta sekaisin!Ja tää ilta jatkuu miehen kanssa kahdestaan nauttimalla tästä, shoppaamalla ja syömällä,kun tyttö mummilassa hoidossa!

Meillä esikoinen syntyi reilu 2 viikkoa ennen la:ta, joten hyvällä todennäköisyydellä tämäkin syntyy jossain syyskuun puolessavälissä. Mutta mä pysyn silti täällä teidän kanssa! :D

Onnea myös kaikille hyvistä ultrauutisista!

Aivan ihanaa että kaikki on saaneet hyviä uutisia Onnea!
Noista viikoista en muistanut laittaa mut meidän oma vastasi 11+5 ja nyt siis oli oikeasti 11+4 et aika tarkkaan meni mut laskettu aika pysyy 9.10. Itse oon siis laskenut sen 10.10. Mut sama kai tuo vaikka pysyy tuolla ryhmäntiedoissa .
Muoks.mun historialla synnytä vasta lokakuun lopussa vaikka laskettu aika alussa :D

Heissan kaikki !
Nt- ultrassa kaikki meni hyvin, pikkutyyppi oli terve; sydän pampatti, lapsivettä oli vatsalaukussa, aivopuoliskot oli molemmet kehittyneet hyvin, niskaturvotus oli 1.4 Normaali. Kamalan terhakka ja aktiivinen tirriäinen :Heartpink:Heartblue

Isi ja äiti on ihan onnessaa :) rakenneultraan sitten 1.6:hug007

Mitenkäs muiden ultrat meni?

Moikka kaikille! Liityin juuri tänne sivuille. :) Tänään käytiin (tai siis eilen) varhaisultrassa Helsingissä Femedassa. Neuvolan mukaan olisin rv 9+3 mutta omien laskujen mukaan aikaisintaan 8+6, sillä mulla on pidempi kierto eli noin 32-34päivää.

Ultrassa löytyi onneksi pikkutyyppi oikeassa paikassa ja sydän pompotti ruudussa selkeästi! Me purskahdettiin miehen kanssa itkuun molemmat. :') Mulla on ollut jo monta viikkoa sellainen olo, että olisi tuulimuna tai kohdun ulkoinen raskaus. Onneksi näin ei ollut. Ultraaja määritteli alkion pituuden (13,2mm) mukaan raskausviikkoni hieman alemmaksi eli arvioi sen olevan 7+3 +-7päivää.
Onnea ulta kuulumisista ihanaa ❤️ pitää kysästä miks epäilit tuulimunaa oliko sulla oireeton olo vai? Sikdi kysyn kun itse niin pelkään ettei kaikki oo kunnossa kun välillä tuntuu ettei oo muuta oireita ku tissit kipeet ja väsymys :( mulla viime raskaus oll tuulimuna ja se oli iso pettymys yks lapsi ennestään nyt 8v itse täytän kohta 34. Raskaana nyt 5 viikolla ultra on 2 viikon päästä ja tuntuu et aika matelee et pääsee siihen

Voi Janna onpa ikävää :(. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa kuitenkin!

mulla np-ultrassa vaikutti kaikki olevan kunnossa. onko teillä tietoa pitääkö niskaturvotus mitata suoraan niskasta taaksepäin? Ei saatu sikiötä oikeaan asentoon joten mitta otettiin kaulan sivulta (1,3mm)

Nt mitataan sivuprofiilista. Mulla eka ultrassa maanantaina kätilö mittas kolme kertaa ja tulokset oli 2,88 2,61 ja 4,0. Keskiviikkona lääkäri mittas kerran ja sai 3,6. Mut vaihtelua voi siis olla mittauskohdasta riippuen.

harmi kun ei saatu mittaa oikeasta paikasta. Vähän tässä mietin nipt:ssä säästämistä, mut ehkä se kannattaa tehdä kun seulaan ei saatu oikeaa mittaa.

Ooo, NIPT on kyllä sikakallis jos ottaa yksityisellä... Ootko miettinyt istukkabiopsiaa? Siinä selviää paljon enemmän kuin NIPTissä, joka seuloo vain ja ainoastaan trisomiat 13, 18 ja 21 sekä sukupuolen. Ja jos NIPT hälyyttää se varmistetaan joka tapauksessa biopsialla.

Tiistaina on ultra ja niskapoimututkimus + seulat. Viikolla 7 oli ensimmäinen ultra ja alkueläin oli hyvin sykkiväinen. Seuraavalla viikolla tuli verta ja tarkastettiin onko kaikki kunnossa ja olihan siellä.
Nyt tuo tuleva ultra jännittää jostain syystä ihan erityisen kovasti, puhumattakaan niskapoimusta tai niistä seuloista..
Kun tuota ikää on jo kertynyt ja vähän liikakilojakin, niin liiallisen googletuksen jälkeen on käynyt jännittämään voiko sitä edes saada muuta kuin kohonneita riskituloksia?
Pitäisi olla stressaamatta ja jättää nettitohtorointi, mutta kun ei malta..

Kukas niistä myoomista tiedusteli, mulla on niitä myös jonkin verran, tosin ei kohdun sisällä. Mulla on kyllä niiden lisäksi endometrioosia. Myoomat ei ole tosiaan vaarallisia, eikä niistä pitäisi olla mitään haittaa. Itse ainakin niiden osalta olen ollut oireeton, vaikka niitä nyt sitten piisaakiin tässä kropassa. Ovat olleet seuranani jo useamman vuoden. Endometriasta en voi sanoa hyvää sanaa..

Nyt sitten huomenna taas olisi neuvola, ja siellä sitten hiukan taas ultrailaan, taas vaihteeksi vatsan päältä, joten odotukseni vauvan näkymisen suhteen ei ole suuret, kohtu kun on tuolla takana. No tuleepa kuitenkin sinnekkin sitten kurkattua. Seuraava oikea utra on sitten viikolla 20, mutta siihen on vielä kotvanen aikaa.. nyt mennään viikoilla 13+2

Meillä oli tänään nt-ultra.
Ultraava kätilö löysi heti sykkeen ja naureskeli sille, että vauva halusi koko ajan "esitellä päätä" ja oli paljon kasvot ultraajaan päin. No pidemmän päälle se vaihtui tuskastumiseksi, koska näkyvyys oli huono eikä se saanut mitattua pää-perämittaa kunnolla eikä mahalaukkua saatu näkyviin. Vauva oli voimakkaasti kippuralla eikä oikein vaihtanut asentoa, vaikka ultrattiin yli 30 min. ja kätilö kokeli alakauttakin, kävin myös välillä vessassa. Kätilö pyysi sitten gynen paikalle, joka hetken aikaa ultrasi ja koitti myös saada vauvaa uuteen asentoon. Totesi sitten kätilölle, että kannattaa laittaa sairaalaan perinnöllisyysklinikalle lähete, että tarkistavat tilanteen. Sanoi meille vähän ohimennen, että kaikki voi siis olla ihan hyvin, mutta raajoja (jalkoja?) ei saatu oikein näkyviin ja näkyvyys oli muutenkin liian huono.

Tämän jälkeen kätilönkin käytös jotenkin muuttui hyvin varovaiseksi, ja hän sanoi vielä meille, että selkäranka oli hyvin voimakkaasti kaarella. Ei antanut ultrakuvaa mukaan ja viimeiset sanat oli "toivotaan parasta."

Lähdettiin sieltä melko sekavissa tunnelmissa.. Kuultuaan tilanteesta anoppi vaati meitä varaamaan yksityiselle ajan (sairaalaan pääsee tod. näk. n. viikon sisällä) ja vähän pitkin hampain varasin sen torstaille. Pitkin hampain siksi, että kyseessä on ihan saman taitotason gyne kuin tuolla keskusneuvolassakin, ja jos kyse on jostain vakavammasta, tuskin tullaan siellä hullua hurskaammaksi. Anoppi ei kuulemma kestä ootella..

Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Takaisin