Yksin odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Majtai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minun on ihan pakko tähän sanoa sen verran että isällä on oikeus nähdä lastaan mutta ei velvollisuutta. Toisinsanoen mies voi halutessaan käydä kerran kaksi ja pitää vaikka kolme vuotta taukoa tapaamisissa ja ilmestyä taas. Puhun nyt kokemuksesta. Oikeuskin on tämän asian katsonut läpi ja todennut että isällä on oikeutensa vaikka ei tapaamisia olisikaan usein tai säännöllisesti.

Lain mukaanhan se menee noin, mutta onhan se pirun väärin. :(

Lain mukaanhan se menee noin, mutta onhan se pirun väärin. :(
Niimpä. Taisteltu ollaan asiasta kyllä. Isä ilmaantuu suunnilleen kolmen vuoden välein. Käy muutoman kerran, ostaa lahjoja ja lapsi ihastuu.. sitten isä katoaa taas kuvioista. Se on todella väärin lasta kohtaan. Kokee olevansa isätön eikä ymmärrä miksi isä ei halua häntä.. pyydetty ollaan, olen jopa oikein anonut, mutta vetoaa elämän kiireisiin. Tosin aikaa löytyy uudelle lapselleen :(

Saako udella tiesitkö jo plussatessa että tulet odottamaan yksin tms? :)
En. Tosin viikko plussan jälkeen kävi hyvin selväksi miten homma jatkuu. Ennestään on lapsia viisi eli aikamoinen paketti ;) vauvaa on toivottu viisi vuotta joten oli selvää että pidän lapsen.

Niimpä. Taisteltu ollaan asiasta kyllä. Isä ilmaantuu suunnilleen kolmen vuoden välein. Käy muutoman kerran, ostaa lahjoja ja lapsi ihastuu.. sitten isä katoaa taas kuvioista. Se on todella väärin lasta kohtaan. Kokee olevansa isätön eikä ymmärrä miksi isä ei halua häntä.. pyydetty ollaan, olen jopa oikein anonut, mutta vetoaa elämän kiireisiin. Tosin aikaa löytyy uudelle lapselleen :(

Justiinsa :o eli periaatteessa on hällä olemassa se "tärkeämpi" lapsi. Mutta siis hänellä ei ole huoltajuutta mutta tapaamisoikeudet on vai?

Justiinsa :o eli periaatteessa on hällä olemassa se "tärkeämpi" lapsi. Mutta siis hänellä ei ole huoltajuutta mutta tapaamisoikeudet on vai?
huoltajuus on minulla mutta tosiaan oikeuden mukaan isällä on oikeus tavata lastaan vaikka sittem kerran kolmessa vuodessa. Kun lapsi oli kuusi mieheni olisi halunnut adoptoida lapsen, mutta eihän se exälle sopinut.. nyt lapsi jo 12 ja hukassa ilman isää.

huoltajuus on minulla mutta tosiaan oikeuden mukaan isällä on oikeus tavata lastaan vaikka sittem kerran kolmessa vuodessa. Kun lapsi oli kuusi mieheni olisi halunnut adoptoida lapsen, mutta eihän se exälle sopinut.. nyt lapsi jo 12 ja hukassa ilman isää.

En ihmettele että on hukassa, etenkin jos isä joskus ilmestyy hämmentämään kuvioita ja sitten taas katoaa. Tuon ikäinen kuitenkin miettii asiaa varmasti paljon, toivottavasti ei rupea ajattelemaan niin että hänessä itsessään on joku vika kun isää ei kiinnosta. :(

On kyllä tosi typerää että isää ei voi velvoittaa näkemään lastaan säännöllisin väliajoin jos kerran joskus kuitenkin haluaa nähdä. Eihän ketään voi pakottaa mutta on se niin väärin käydä joskus todella harvoin katsomassa lastaan. Ei kellään voi niin kiire olla aina ettei ehtisi :(

Mä sain äijän suostumaan yksinhuoltajuuteen, kun tämä ei saanut pidettyä sovituista asioista kiinni ja meidän kanssakäyminen oli todella vaikeaa. En halunnut joutua kyselemään siltä allekirjoituksia jne kun tällä oli vain mun kiusaaminen mielessä. Lapsi oli hänelle pelinappula. Vituttaa, että sillä on silti tapaamisoikeus edelleen. Lapsenkin olisi ollut parempi olla kokonaan ilman kuin surra jälleen kerran ohareita.

Siis tiedät jo varmaksi että sut leikataan? Aiemmat leikattu?

entäs muuten kun neuvolankautta saa apua vauvan hoitoon, pystysköhän sieltä jo sopimaan että saisit jonkun avuks ihan arkisiin askareihin mihin et itse pysty?

Joo, molemmat on leikattu, joten kolmas on automaattisesti sektio (riskinä kohdun repeäminen jos supistaa).

Mä oon sen verran antisosiaalinen ja reviiritietoinen erakkoluonne, etten halua kotiini vieraita ihmisiä, en pystyisi olemaan mitenkään luontevasti ja ahdistumatta.

Ps. Jos käykin niin, että synnytät sektiolla, muista nousta ylös ja lähteä liikkeelle mahdollisimman pian! Nopeuttaa toipumista huomattavasti. Itse jätin sängyn heti kun jalkoihin palasi tunto.

Mä sain äijän suostumaan yksinhuoltajuuteen, kun tämä ei saanut pidettyä sovituista asioista kiinni ja meidän kanssakäyminen oli todella vaikeaa. En halunnut joutua kyselemään siltä allekirjoituksia jne kun tällä oli vain mun kiusaaminen mielessä. Lapsi oli hänelle pelinappula. Vituttaa, että sillä on silti tapaamisoikeus edelleen. Lapsenkin olisi ollut parempi olla kokonaan ilman kuin surra jälleen kerran ohareita.

On kyllä niin alhaista käyttää lasta pelinappulana kiusantekoon. Sekin on valitettavan yleistä.
Jos isä tekee jatkuvia ohareita, niin eikö ne vaikuta milläänlailla tapaamisoikeuteen? Eihän siinä oo mitään mieltä että ukko peruu tapaamiset toisensa jälkeen ja sit sovitaan taas uutta, tietäen että ei varmaan ilmesty siihenkään

Niinpä! Aina kuulee ne isän oikeudet. Mutta missä on lapsen oikeudet! Selitä sitten isolle lapselle että on täydellinen mutta isillä on kiire. Varsinkin kun lapsi tietää että isä tapaa toista lastaan säännöllisesti joka toinen vkl :/

Täälläkin jännätään synnytystä ja sitä kuinka arki pyörii vauvan ja viiden lapsen kanssa. Olen ottanut asenteen että kaikesta selviää :)

Sama vika asiassa on kuin Myynkin kohdalla - isää, jolla on tapaamisoikeus, ei voi kieltää eikä pakottaa.
En vain ymmärrä, miksi nää miehet ei sitten vaan anna olla kokonaan jos ei kerran kiinnosta...! Se on tosi raskasta kaikille kun tullaan (harvoin) millon huvittaa, jos tullaan, ja sitten ollaan taas pahoilla mielin ja riidoissa ja epätietoisia.

Onneksi tällä kertaa ei tarvitse ryhtyä siihen. Jos ja kun tän vauvan isää ei nyt ala kiinnostamaan, ei se tule myöhemminkään olemaan kuvioissa millään tavalla, ja se tulee olemaan kaikille helpompaa.

Niinpä! Aina kuulee ne isän oikeudet. Mutta missä on lapsen oikeudet!

Itseasiassa mä en kuule tota koskaan, koska aina lähdetään siitä lapsen oikeudesta isään, ei toisin päin.
Toki isällä on oikeus tavata lasta jos tapaamissopimus on tehty, mutta lähtökohtaisesti menee mihin tahansa näitä asioita hoitavaan lafkaan, ne sanoo että lapsella on oikeus isään, ei toisin päin.

Täälläkin jännätään synnytystä ja sitä kuinka arki pyörii vauvan ja viiden lapsen kanssa. Olen ottanut asenteen että kaikesta selviää :)

Kaikesta selviää ja sinä ainakin, kun sulla on tuota kokemusta kertynyt kun viisi lasta jo ennestään. :) ja isommat lapsethan voi jo värvätä auttelemaan vähän vauvankin hoidossa. :)

Heips! Radan varrella asun minäkin. Tuttuja täällä ei koomin ole, muutakun uuden koulun puolesta jonka aloitin muutama kuukausi sitten niin sieltä on löytyny hyvän päivän tuttuja joska niistä kehittyis vankempi tukiverkko. Neuvolassa olen tilanteesta kertonut ja kyllä kaiken mahdollisen tuen lapsen syntymän jälkeen otan vastaan. Mutta heikosti tukea on tähän odotukseen tarjolla. :/ Mutta etsinnässä on.

Hyvä että sait selvyyden! Vaikka onkin ikävämpi ratkaisu mieheltä... Mut mä en itse ainakaan kestäis epätietoisuutta moisen ison asian suhteen, joten sinänsä parempi lienee, että voit nyt keskittyä tulevaan synnytykseen ja vauvaan, etkä uhraa voimavarojasi ihmettelyyn ja jossitteluun.

Mä tossa muiden parisuhdekriisejä lukiessani tajusin, että voin ottaa tämän yksin odottamisen positiiviseltakin kannalta - eipä ainakaan tarvitse riidellä kenenkään kanssa tai itkeä kenenkään takia!

Aiemmin tässä olen vain harmitellut sitä, kuinka ei ole sitä toista jonka kanssa jakaa tämä odotus kaiken muun elämän ohella. Mutta jaskat minä siitä :finger004, on mun elämässä onneksi muitakin ihmisiä, ja nyt lienee syytäkin vain keskittyä olennaiseen. Ehkä muakin joku luottamuksen arvoinen vielä joskus rakastaa, mutta nyt ei ole semmosien haaveilujen aika.

Takaisin