Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mari84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo mulle näin oireettomalle odottajalla tuo liikkeiden odottaminen on aina tuskaa. Nytkään ei mitään varmuutta vauvasta. Viime viikolla neuvolassa äänet kuunneltu. Seuraava lekuri vasta kolmen viikon päästä. Maha ei kasva. Eli kyllä liikkeitä jo odotellaan.

Ymmärtääkseni istukkani on edessä joten siinä ehkä syy kun en mitään koe tuntevani....

Mulla siis viikkoja 18 ja istukka on takana enkä tunne vielä yhtään mitään..onneks en oo ainoo näköjään :)

Mulla meni tosiaan ekassa yli 20 viikon ennen, ku tunsin yhtään mitään. Tuntu jopa ärysttävältä, kun neuvolatäti sillon kysy jollain viikolla 18:"Ootko tuntenu liikkeitä? Ei mitään? Et siis yhtään mitään? Ootko nyt aivan varma, ettet oo tuntenu kertakaikkiaan mitään? Ku tässä vaiheess niitten liikkeitten pitäs jo alkaa tuntua!" Mutta lopulta siellä vatsassa oliki melkonen potkija, joka välillä meinas tulla vatsapeitteitten läpi ulos :)

Mullakin on istukka isoksi osaksi edessä, mutta ei selvästikään niin pahasti kun viimeksi, kun liikkeet tuntuu jo ihan selvästi. Ei kylläkään vielä pitkin päivää mutta nyt on monta päivää joka päivä jossain vaiheessa tuntenut, missä kohtaa pieni on ja että on tosiaan hereillä ja puuhakas.

Minulla on kans olo et maha ei kasva. Vaikka on ihan kauhea nälkä koko ajan, ja jos ei syö niin väsyy nopsaan, alkaa kiukuttaa ja pahimmassa tapauksessa alkaa särkemään päätä. Ehkä kuvittelen, mutta olkavarsista ja rintakehästä on lähtenyt lihaa, samaan tahtiin kun rinnat turpoavat ja vatsanseutu näyttää taikinalta. Voihan olla et pari kuukautta kestänyt turvotus alkaa laskea viimeinkin, ja tekee sillä tuntemuksen et vatsa ei kasvaisi tarpeeksi.

Eilen illalla minäkin tunsin jo vauvan moukaroinnin/potkut mahan läpi nukkumaan käydessä. Olihan se taas aika veikeetä! :Heartpink

Iloinen: paljon sulla on viikkoja? : D itsekkin odotan mahan päältä liikkeitä. Kohtu tuntuu jo selvänä kohoumana kun selällään makaa :D

Neuvolan mukaan 18 (ton allekirjoituslaskurin mukaan 17+5, ultraääni mukaan ois ollu 17+6). Mut siis elän nyt neuvolan laskujen mukaan, vaikken oo päivittänyt listaan, eli tänään rv 18+0 ja la 16.7. Toka raskaus! :)

Täällä liikkeitä jo nelisen viikkoa tuntunut ja tällä viikolla etenkin selkiytyneet <3 rv 18+5

Ihana kun välillä vauva nousee niin "pintaan" että voi tunnustella miten päin hän on :) usein suosii pää oikealla puolella ja potkut tulee vasemmalle

Mulla on viikkoja 19+4 ja toinen raskaus enkä vieläkään oikeen kunnolla tunne liikkeitä :/ esikoisesta oli istukka edessä joten liikkeet tuntu vasta reippaasti päälle 20 viikolla. Nyt ei tietoa että missä istukka on.

Muokattu viimeksi:
Täällä on vauva elellyt ihan hiljaiseloa koko viikonlopun, mitään ei ole tuntunut. Turvotuskin katosi viikonlopun aikana eikä rinnat ole niin pingottuneet kuin aiemmin, niin meinaa pelko iskeä (vaikka näinhän se meni aiemmissakin raskauksissa, että näillä viikoilla melkein unohdin olevani raskaana). Onneks huomenna on neuvolalääkäri, niin saa taas tietää missä mennään.

Mä oon kehittänyt itselleni jo ihan kauheen ressin ku en tunne vieläkään mitään liikkeitä et nyt se on kuollut sinne :(
Vaikka se tuntuukin ihan tyhmältä ja ei tosiaan vielä välttämättä pitäis edes tuntea ku nyt 16+5 meneillään, mutta ku oon kuitekin uudelleen synnyttäjä ja istukka ei ole edessä, niin tuntuis et kyllä kait nyt pitäis jo tuntee...mut ei niin ei :(

Mullakin viikkoja jo 17+3 eikä mitään varmuutta liikkeistä. Kolmas raskaus joten vois jo odotella liikkeitä, mut ei. Tosin aiemmissakaan raskauksissa en kovin aikaisin ole mitään tuntenut. Ensimmäisestä joskus viikolla 20. Selällään ollessa sentään välillä tunnen missä vauva on, kun se kova möykky toisinaan siitä häviää :) Tänään oli neuvolalääkäri joten jotain todisteita raskaudesta sain kun sykkeen kuului!

Istukan paikkaa ei kätilö viimeksi ultrassa vielä sanonut. Totesi vain, että se vielä muuttuu.

Mulla tunsi mies viikonloppuna ekan kerran jotain mahan läpi. :) Nyt 18+4. Ekan kanssa rupesi jotain tuntumaan jossain näillä viikoilla, tokan kanssa tunsin liikkeet kunnolla vasta ru:n jälkeen. Myöhemmin toka taas oli kovempi melskaamaan kuin eka. :)

Mami:mutta sun masu kyllä puhuu puolesta :D vauvalla on kaikki hyvin. Itse kävin 11 viikolla neuvolassa itkemässä että se on mädäntyny tonne kun valkkari haisee pahalle eikä oo mitäön oireita. Ne haki lääkäriltä ultran ja alettiin itse leikkiä lääkäriä ja todettiin että hengissä on ku hirveesti huito menemään :D

Takaisin