ultra

Sekin on muuten jännä kun esim. TYKSissä niillä on äitiyspolilla välineet ultrata 3D/4D mutta eivät sitä normaalisti ultrissa tee. Kerran jouduin rakenneultraan uudestaan kun jotain virtauksia ei näkyny ekalla kerralla ja tän toisen ultran teki lääkäri joka näytti mulle pienen pätkän 4D:nä ja antoi mukaan 3D-kuvia. Kuinka kiva ois että käyttäisivät niit vehkeitä kun niillä ne kerran siellä on...

Olenko ainut kellä on nt-ultra jo rv 11+2? Jännää kun se on noin aikasin, neuvolatädin mukaan se olisi ollut vasta rv 13. Mulla siis ultra 12.2. (+ joku yllätyskäynti 10.2, huomenna selviää mikä)
Rv 10+4

sallahaa joo on eka. Täällä takahikiällä ei oo neuvolassa mitään muuta ku doppler eikä tosiaan muita ultria ole ku ne on Tyksissä

Tsemppiä kaikille huomisiin ultriin! Mä taas menen sokerirasitukseen. Nyt jo janottais, mutta kun 12h pitää olla ennen testiä syömättä ja juomatta, niin ei onnistu. Seuraavan kerran syömään pääsee vasta huomenna joskus klo 11 aikaan... Ja tosiaan aamulla saa juoda vaan lasin vettä. Taitaa tulla vähän nälkä ja pieni harmitus sekä päänsärky. :(

Tuo on tympeä ! Mullaki sama edessä kahdesti sukurasitteen takia.. Muistan edelleen sen maun viime raskaudesta.. Vaikkei siitä nyt ookkaan kuin vuosi :meh::grin

Joo mullakin sukurasitetta sekä radi viime raskaudessa:( Mut niin ku tuolla radi-ketjussa jo ilmaisin, mieluusti kävisin mooonta kertaa testissä, jos sillä voisi välttää tuon itse diagnoosin! Saapa nähdä, joillain tulee radi vaan kerran... Toivossa on hyvä elää.

Olenko ainut kellä on nt-ultra jo rv 11+2? Jännää kun se on noin aikasin, neuvolatädin mukaan se olisi ollut vasta rv 13. Mulla siis ultra 12.2. (+ joku yllätyskäynti 10.2, huomenna selviää mikä)
Rv 10+4

Kyllä mä yritin saada jo noille viikoille varattua silloin ultran, mutta meni vapaat ajat pahasti työaikojen kanssa ristiin enkä vielä halunnut kertoa töissä joten sain sen vasta 12+5. :) Niin ja ensin oli ongelmia löytää sopivaa aikaa käydä verikokeissa kun niissä piti käydä viikko ennen ultraa viimeistään, että tulokset varmasti ehtii...

Oletteko muut käyneet katsomassa omasta kannasta verikoetuloksia liittyen seulaan?
Itse kävin vilkaisemassa ja ei olisi taas pitänyt. Siis tarkoitan S-PAPP-A ja HCG arvoja.
Tiedän, että riskiluku lasketaan nt-ultrassa ja tulos riippuu milloin koe otettu ym. Silti oma S-PAPP-A arvo mietityttää, luku 335. Verikoe otettu rv 10+0.

Muokattu viimeksi:
Maaliskuisista huutelen, että älkää tulkitko itse noita seulaverikokeiden arvoja, saatte vaan pahan mielen! :) Niihin vaikuttaa niin moni asia eikä noista raakaluvuista paljoa itse kostu, kun kone laskee ne arviot jollain omalla laskukaavallaan.

Itsekin erehdyin noita arvoja vertailemaan muiden tuloksiin sekä netistä löytyneisiin kaavioihin ja molemmat luvut näytti olevan ihan pielessä. Ultran jälkeen riskiluvuksi Downille tuli kuitenkin 1:3800 ja Edwardsille 1:93000, eli ihan turhaa stressiä itselleni aiheutin :)

Edit: Esim. mulla papp-a oli 198 mU/l kun näyte otettiin rv 10+2.

Heiii missä luuraa tänään ultrassa käyneet :p tulkaa jo kertomaan kuulumisia ^_^

ImageUploadedByVau Foorumi1454938158.054756.jpg

Hihii! Kaikki rakenteet kunnossa ja oli jopa kirinyt kolme päivää edellisestä, vastasi siis 13+1, la ei kuitenkaan muuttunu kun alusta asti ollu sama vaikka ensin vähä jätättikin koossa :) Kuvia oli vaikea saaha kun niin kovasti piti heittää volttia ja kääntää kylkeä, peukalokin kävi suussa <3 Oon niin onnellinen ja huojentunu! Tarkkaa riskilukua se ei kertonu vielä mut nt oli 1,2 mm ja nenäluu näkyi :)

13+0 siis tänään!

Käytiin aamulla naistenklinikalla nt-ultrassa ja löytyi 6,3cm pitkä ihmisen alku, jolla oli 2 kättä ja 2 jalkaa ja äitinsä unenlahjat. Useampaan kertaan piti herätellä, että saatiin kaikki tarvittava mitattua ja tsekattua. Niskaturvotus 1,3mm mitä se sitten tarkoittaakaan. Näille viikoille (12+4) kaikki oli kuulemma just niinku pitikin

Jonni onnea! :)

Mardu alakautta tehtiin, ei mahan päältä ees kokeiltu ku täällä vissiin tapana tuo alakautta ultraus vielä tässä vaiheessa :)

Laitetaas nyt tänne yleiselle puolelle meidän kuulumiset. Eli ensimmäinen ultra oli tänään takana ja yksi pieni ihminen sieltä kohdusta tosiaan löytyi :grin. Riskiluvut oli 1:24000 ja niskaturvotusta 1 mm, eli ei mitään huolia. Kaveri imi peukaloaan ja heilutti kättä.

Täälläkin nt-ultra käyty ja niin huojentunut olo! Kaikki oli hyvin <3 mulla tehtiin vatsan päältä. :)
laskettu aika muuttui muutaman päivän eli nyt 18.8.

Siellä pikkuinen vaihteli kylkeä ja heilutteli käsiään <3

Muokattu viimeksi:
Laitatteko vielä tuonne ketjuun mistä mihin muuttuu la niin mun helpompi korjata :)

Tänne oon puinu tota mun downin riskiä ja niskaturvotusta nii tänne ilmotanki... eli tänään tuli istukkabiopsian tulokset ja voi kyllä tuli märistyä, nimittäin onnesta! :D terve tyttö tulossa! Kätilöä hieman nauratti mun reaktio ku rupeen puhelimeen vaan märiseen että ihan oikeesti terve! Oon kyllä maailman onnellisin just nyt! Iso kivi tipahti sydämmeltä. Ja kaikenlisäks niitten vastausten piti tulla vasta parin päivän päästä keskiviikkona, mutta tuliki jo nyt! :) loppuhan se tuskallinen oottaminen! Niin ja onnea hirveästi kaikille muillekkin hyvistä ultra kuulumisista!

Takaisin