Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on muutenkin hemoglobiini alhainen eikä meinaa nousta. Pitää varmaan kokeilla jotain nestemäistä jos imeytyis paremmin.

On! Tähän asti riitti energiaa, mutta nyt tuntuu että kaikki menee vauvalle. Mikä varmasti pitää paikkansa, nythän nää tyypit alotti kasvuspurtin. Työpäivän jälkeen en jaksa mitään ja eilisen vapaapäivän torkuin sohvalla.. Huh huh!

Odotan vaan, että virkistyisin. Pitäs alkaa laittaa vauvan huonetta valmiiksi ja pestä pikkupyykkiä.

Niin ja viikkoja nyt 30+6.

Mulla on muutenkin hemoglobiini alhainen eikä meinaa nousta. Pitää varmaan kokeilla jotain nestemäistä jos imeytyis paremmin.
Ootko koittanu ottaa rautalääkkeen kanssa yhtäaikaa c-vitamiinia? :)

Täällä mennään voinnin kanssa tällä hetkellä ihan päiväkohtaisesti. Toisena päivänä väsyttää, supistelee, ruoka ei maistu, turvottaa eikä yöllä saa kunnolla nukuttua ja toisina päivinä ei mitään oireita. Tänään oli taas ns hyvä päivä, käytiin koirien kanssa mettälenkillä ja hyvin jakso reippaastikin kävellä.

Ootko koittanu ottaa rautalääkkeen kanssa yhtäaikaa c-vitamiinia? :)
Ja vaikka mitä muutakin vitamiinia. :)Maanantaina taas neuvola ja jos vielä on sama, kokeilen jotain muuta. Aluksi oli 105 ja rautalääkkeen kanssa nousi 106:een. Jee.

^ C-vitamiinista lähinnä sillä kysyin, kun se nimenomaan auttaa siinä raudan imeytymisessä. :) Mutta harmi jossei sekään ole auttanut. :sad001

Ei auttanut mutta kokeilen jotain muuta sitten. Väsymys menee jotenkin mutta se hirveä pääkipu ja hengenahdistus oli karmivaa, ennen kuin rautalääke alkoi toimia. Se siis pitää em. oireet poissa mutta ei nouse.
Onneksi ensi kuun jälkeen on huhtikuu :)

Joo,mullakaan toi hb ei meinaa nousta,vaikka rautaa syönki. Pitäs ehkä viä alkaa syödä punasta lihaa tms ku siitä harvoin tulee mtn tehtyä. Terpparissa sanottii et joillekkin ei vaa sovi ne kapselimuotoset. Ei imeydy ja voi aiheuttaa huonoa oloa. Täytyy varmaa kokeilla nestemäistä viä. Tsemppiä meille kaikille väsyneille :joyful:

Painaako kellään tyyppi häntäluuhun? Ku mulla on nyt pari viikkoo ollu hirmuinen paineentunne häntäluussa ku istuu tai seisoo. Ja nää ilmavaivat! :/ Aamulla ku herää, ni masu on todella kipeä ja pinkeä kaikesta ilmasta. Öisin ku kääntyilee, tuntuu ikävältä masun sivuilta, silleen pistävältä/viiltävältä, ja siihen sitten aina herääkin. Luulen et tekemistä ton ilman kaa, vaiko?

Mulla onneks auttoi hb:nostatukseen rauta. Yhessä vaiheessa hb oli alle 90, mut rautakuurin jälkeen oli noussut jo 115! Mut hengästyminen edelleen on pienenkin fyysisen suorituksen jälkeen ihan järkkyä. Tuntuu, et kunto ois ihan nollassa. Ja harkkasupparit on kans ihan jokapäiväisiä :( oiskohan tossa tota oireilua, mistä oon tässä viimeisen parin vkon ajan kärsinyt.

Ihanaa sunnuntain jatkoa kaikille! :)

29+4

Ensin teki mieli nukkua koko ajan, koska yrjötti. Sitten ei nukuttukaan 3 kuukauteen kuin 1-2 tunnin pätkissä. Nyt nukuttaa koko ajan, ja pää on kuin haminan kaupunki. Maha kasvaa ja lonkat särkee. Eilen meinasi tulla pissa housuun sohvalla, kun ihmisen alku potkasi oikein kunnolla rakkoon. Sieltä se sitten siirtyi toistepäin ja aloitti kylkiluihin kenkimisen. Mutta en valita! Monella on asiat huonomminkin ja ítsepähän tähän tilanteeseen itseni vapaaehtoisesti laitoin oman miehen avustuksella. :)Maha on pyöreä ja ihmisen alku senkun kasvaa! Kohta muuten pullahtaa vissiin napakin. :wink

Mulla tuntuu alaselässä vihlontaa jos on ilmaa tai maha kovalla. Siis tietyissä liikkeissä. Virtsarakko ottaa osumaa ja se sattuu!
Lonkka kipeä ja polvi, ainoastaan vasemmalta :)

Mulla on ollut "helppo raskaus", eli alussa vain väsymystä ja kuvotusta ekalla kolmanneksella ja sen jälkeen ei oikeastaan mitään oireita fyysesti tai henkisestikään! :) oon päässyt mielestäni tosi helpolla. Nyt alkaa oleen kyljet kipeenä, kun baby työntyy kohti kylkiluita ja selkä puutuu, jos oon töissä samassa istuma-asennossa pitkään. Oon pitänyt tukivyötä nyt viikon verran ja vahvistan selkälihaksia, ettei mene pahemmaksi.. Yhtäön päivää töistä ei viel oo tarvinu olla pois ja enää pari viikkoa, et voi jäädä virallisesti mammalomalle.. :) toivottavasti menee hyvin myös loppuaikakin! Tsemppiä ja voimahaleja niille, joilla raskaus ei ole näin helppoa!

Mites teillä muilla tuo nälkä? Onko se koko ajan vieraana? Ku musta tuntuu, et jo heti tunnin päästä syömisestä on niin kova nälkä, ku ei ois viikkoon saanu ruokaa. Oon yrittäny juoda vettä pahimpaan nälkään ja senki takii, ettei nesteet kertyis. Hedelmii menee useampi päivässä, ku en viiti koko ajan pupertaa leipääkään. Onks kellään mitää konstei mitä kandeis syyä, et nälkä pysyis kauemmin pois vai onko tämä väliaikainen oire tässä ihanassa taipaleessa? :)

Rv 30+0

Syötkö lihaa? Mulla on tuohon auttanut kun syö kunnon pihvin. Ei mitään jauhelihaa vaan pihvi.
Toinen on kyllä se että nyt n sikiöllä yleensä massakausi ja keholle huutaa ruokaa...
Muoks. Autocorrect ja muu grrr

Kyllä syön lihaa, mut pihviä ei oo kyl tullu vetästyä vähään aikaan. Jauhista ja kaikkee muuta kylläkin. Mut täytyy tehä vaikka jotain lihapataa, jos se jeesais :) kiitti vinkistä

Mä itse ihmettelen miksi jauheliha ei tee samaa kuin pihvi, mutta jos nyt joskus "joutuu" syömään pihvin niin ehkä sen kanssa voi elää.

Nii proteiinihä pitää nälän loitolla pidempään niiku hyvät hiilihydraatitki. Kuhan vaa muistaa syödä tarpeeks,että jaksaa ite. Vauva kyllä ottaa tarvittan :D... Tietenki senkin ravinto riippuu siitä mitä ite syö.

Mulla tulee nälkä yöllä! Ärsyttävää isolla Äällä kun en todellakaan jaksa nousta sängystä syömään siinä vaiheessa :grin Syön siis kyllä ihan hyvän iltapalan että ei siitä ole kiinni :p

Pöllönen: tuosta luin jostain muualtakin, et näillä viikoilla olleet on nousseet yölläkin syömään. :) et ei taida olla mitään tavatonta.

Takaisin