Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Helsingin lastensairaalaa väitetään aina parhaaksi. Mun äiti on töissä TAYSissa ja sanoi, että taysin lastenpoli on vähintäänkin yhtä hyvä ku helsingin. Julkisuudessa vaan on niin paljon enemmän helsinki esillä. Taysiinhan tulee myös uusi lastensairaala, mut ei sitä samalla lailla mainosteta kun helsingin lastensairaalaa... :D

Minä kun viimeksi synnytin niin kerkesin olla sairaalassa n.2h ja olisko antibiootti vaikuttanu mulla sen 1,5h. Eikä he mulle sanoneet että on myöhäistä laittaa..

Miksi pkseudulla annettaisiin ylimääräistä palvelua kun asukkaita riittää kuitenkin? Helsingissä myöskin otetaan streptokokki vasta synnärillä.
Mä oon kyllä tosi tyytyväinen tähän palveluun mitä olen saanut :) hyvä että resursseja suunnataan niitä tarvitseville.

Mamssi, se varmaan on tärkeintä että sen ehtii yleensä laittaa mut oon saanu käsityksen että mitä nopeemmin vaikuttaa sen parempi.

Siis mikä on streptokokkinäyte? en oo koskaan kuullukkaan, eikä oo neuvolassa eikä äitipolilla käydessäni edes puhuttu..

Siis mä en sit ymmärrä, että miksei totakin oteta automaattisesti kaikilta riippuen paikkakunnasta! Kuitenkin lapsesta kyse. Välillä ärsyttää kaikki säästöt yms. et just mennään sieltä mistä aita matalin.

Multa otetaan toi streptokokki ens torstaina neuvolakäynnin yhteydessä. Silloin 36+5. Käsitin että ainakin täällä Joensuussa kaikilta otetaan se näyte viikolla 36

Mua jäi vaivaamaan ku lääkäri otti sen streptonäytteen mut sano että siitä ei erikseen ilmotella.. tai jtn meni ihan ohi koko asia. Pitäs kysyä neuvolatätiltä että onko se nyt pos vai neg.. plaahh.

Täälläki se otetaan kaikilta vikassa lääkärineuvolassa. Ainaki niin terkkari sano. Mutta käsitin että se voi kuitenki muuttua positiiviseks sen testin ja synnytyksen välissä? Oli myös jossain juttua että useimmiten on oireeton ja voi aiheuttaa keskenmenoja ja ennenaikasia synnytyksiä, mut silti se otetaan vasta loppuraskaudessa...

Mulle ainakin selvis joskus ihan alussa, oisko jollain viikoilla 10-15. Mut ei siitä tosiaan sen enempää puhuttu, kuin että kuulemma tosi yleinen ettei hätää. Ei kellään mun tutulla vaan oo ollu!

Musta tuntuu, että mä halkean ihan just näihin jalkovälikipuihin. Jäätävää... Nyt kaiken kukkuraksi nousee kuumekin vielä. :(

Mulle ainakin selvis joskus ihan alussa, oisko jollain viikoilla 10-15. Mut ei siitä tosiaan sen enempää puhuttu, kuin että kuulemma tosi yleinen ettei hätää. Ei kellään mun tutulla vaan oo ollu!

Eihän se naiselle/äitille vaarallinen välttämättä ookkaan mutta syntyvälle vauvalle son hengenvaarallinen.

Tampereella tuo streptokokki tai saga-näyte käydään ottamassa rv36 ihan labrassa. Mä oon menossa ens viikolla sitä varten labraan ja neuvolantäti soittaa sit vastauksen siitä.

Tampereella tuo streptokokki tai saga-näyte käydään ottamassa rv36 ihan labrassa. Mä oon menossa ens viikolla sitä varten labraan ja neuvolantäti soittaa sit vastauksen siitä.

tai jos on äitipolin asiakas (kuten minä) niin näyte voidaan ottaa myös siellä. :)

Mulla nyt muutamia päiviä tuntunu tosi inhottavia viiltäviä kipuja mahassa vauvan liikkuessa, mistähän vois johtua? Tuntuu enemmän tuolla selän puolella/suolistossa. Ummetusta on kyllä ollu, mutta nyt helpottunu vaan silti vielä sattuu, ku aattelin ensin että johtuu siitä ku suoli niin täynnä.

Tänään ollut tuskaa päivä. Oli pakko siivota. Se vei voimat. Sit ku sain nukuttua ni alko pahaolo. Se kun loppu ni alko tuska alapäässä ja nyt jomottaa selkää. Huomenna taidan levätä :D

Siis oonko mä seonnu mut mul on ihan hirvee seksinhimo iskenyt... :D mitähän hittoa nyt sentään :D tekis mieli vaan tyyliin hyökätä ton miehen kimppuun.. varmaan ku toi nyt eilen anto pakit ni himot heräs vielä enemmän.. tai sit mulle tapahtuu jtn tosi outoa :D kiesus...

Takaisin