Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en tiedä, paljonko tulehdusarvot oli. Reumalääkäri niistä sanoi, mutta hänen mukaansa "jo jonkin verran koholla". Eikä nuo näy siellä nettipalvelussakaan.

Diabeteshoitaja soittaa 5.1. ja mun _käskettiin_ saada sokerit kuriin siihen mennessä. Muuten tosiaan pitää ottaa käyttöön lääkkeet tai insuliini.

Sektio on pelkona, jos muksu kasvaa niin isoksi sokereiden takia, ettei mahdu syntymään. Mä pelkään sektiota siksi, että mulla on maailman huonoin vastustuskyky ja tiedän jo valmiiksi, että haava tulee tulehtumaan (autoimmuunisairaudet ja niiden lääkitys). Muutenkin ajatus sektiosta kauhistuttaa. Haluaisin synnyttää alakautta.

Tällä perseenleviämistahdilla tuolta kyllä luulis mahtuvan kohta vaikka jääkaappi-pakastinyhdistelmän ulos ongelmitta... :P

No joo.. eihän kaikki niitä sokereita saa kuriin, vaikka söis kuinka kurinalaisesta ja syödä on kuitenkin pakko, kun vauvan ja itsen pitää ravintoa saada. Esimerkiksi mä en pystynyt pelkällä ruokavaliolla saamaan sokereita kuriin, niin sitten laitettiin insuliini avuksi. Eipä siinä sen kummempaa. Minusta on vähän hassua, jos aletaan syyllistämään toista siitä, ettei saa pelkällä ruokavaliolla sokereita kuriin, kun ei se ole aina edes mahdollista. Mäkin käytännössä laihduin siinä vaiheessa, kun yritin sitä ruokavaliohoitoa ja sekään auttanut.

Onko muilla ollu raskauden aikana voimattomuutta? Mulla melkeinpä pitkin raskautta tai ainakin sen puolesta välistä asti ollu sellasia "kohtauksia" että kroppa menee ihan veteläks, eikä jaksa seisoo tai tehdä käsilläänkään mitään. Yleensä näitä tulee aamuisin jonkun ajan päästä heräämisestä. Sillon pitää mennä vaan takas pötkölleen. Hemoglobiini mulla oli nyt viime kerralla laskenu, mut tähän asti kaikki on ollu hyvin. Kaipa se vaan johtuu tästä tilanteesta ylipäätään. Kroppa on kovilla jne. :rolleyes:

Ei oo ollu sinällään voimattomuuden tunnetta. Väsymys on vaan välillä kova ja lantion seutu on ruvennut varsinkin viime aikoina oireileen kyljeltä toiselle kääntyminen ja sängysstä ylös nousu yhtä tuskaa

Jele, mulla tulee kanssa päivittäin tollasia oloja. Saattaa tulla mihin aikaan päivästä vaan ja sit täytyy käydä hetkeksi lepäilemään. En tiedä mistä johtuu, mutta yleensä menee onneksi nopeasti ohi.

Heips! Kävin äitiyspolilla. Niin järkky kutina nilkoissa, säärissä ja mahassa. Turvotustakin ollut tosi paljon. Terkkari lähetti äitiyspolille tarkastukseen. Halusivat poissulkea raskausmyrkytyksen. Kaikki oli ok. Virtsassa kylläkin sokerit koholla +2, eli joudun sokerirasitukseen. Nyt viikkoja 35+6. Kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm, paikat oli kiinni vielä. Vauva oli laskeutunut hyvin ja painoa 2900g.
Kuulemma kasvaa keskikäyrällä.
Mites muilla, minkä kokoisia vauvoja? :) Onko muilla kohdunkaula lyhentynyt?
Oon ensi synnyttäjä, siksi pähkäilen mahtaisiko enteillä synnytystä tammikuun puolella? Supistuksia on ollut. LA3.2, mutta ensi viikolla vauva on täysiaikainen.

Heips afrobaby, täällä tänää kokoarviossa käyty (36+1) kokoa oli n.2700g :) vähän keskikäyrän alapuolella mennään. Mulla kans kohdunkaulaa n.1,5-2cm jäljellä ja sormelle auki. Varattiin seuraava käynti 29.1 eli sillon ois rv 39+4.. jos ei oo viel syntyny sillo ni sit mietitään jatkoa :)

Parina aamuna ollu oikee pakaralihas kipiä :o toiv on vaa lihaskipua eikä mitää välilevyjuttuja.

MPOP, toivottavasti sulla vauva pysyis masussa vielä<3 itse toivon, että lähtis käyntiin ennen LA:ta, ens viikon alussa rv 37. Nyt Raskausdiabetes epäilykin tähän loppuun mukavasti, huomenna sokerirasitukseen. :( Vauva on jo sen 2950g (rv35+6), vähän jännittää minkä kokoinen kaveri mahtaa olla silloin 3.2, kun on LA.

Okei, onhan tuo siun vauvan painoarvio ainakin reilun kokoinen noilla viikoilla! Harmi kyllä tuo radiepäily, toivottavasti ei ois sitä tai sit jos on nii saisit sen kuriin. :)

Nyt taas oli puhdas virtsa, eli ei sokereita. Voi olla, että oli vaan yksittäinen kerta. No huomenna se selviää..Neuvola tädin mielestä vauva kasvaa hienosti keskikäyrällä, itseni mielestä on kyllä vähän isonpuoleinen :D

Niijuu totta, onhan se varmaan kyllä keskikäyrällä jos esim 3.5 kg on keskimääräinen syntymäpaino täysaikasilla mukeloilla :) mulla oli kans ennen joulua sokeri yhellä plussalla pissassa mut sokerirasituksessa normaali tulos. Nyt täällä osastolla oli taas sokeri plussalla mut lääkäri sano et johtu varmaan niistä kortisoneista mitä sain 2 pv. Ketoaineet ollu +++ pari kertaa, ilmeisesti oon ollu kuiva :o nyt en tiiä onko ollu ketoaineita.

Mä menen huomenna labroihin supistusten, kutinan, päänsärkyjen ja kohonneen verenpaineen vuoksi. En jaksaisi tehdä mitään muuta kuin maata. Jos teen jotain, alkaa supistelu tosi herkästi ja kestää tuntikausia. Ja huomenna pitäisi jaksaa mennä vielä iltavuoroon töihinkin. Saas nähdä, tuleeko siitä mitään.

Eiku saikulle vaan Aeli jos noin herkästi supistelee ja tuntuu ettet jaksa olla töissä. Ite oon ollu marraskuun loppupuolelta lähtien saikulla just supistuksien takia.

Afrobaby16 meillä esikoinen painoi 40+0 syntyessään 2980g. :) kuopus oli syntyessään 40+1 3540g. Ja tämän kolmannen tytön painoarvio oli tämän päivän ultrassa 35+6 2500g. Eli tulossa varmaan n. 3kg. Jos ihan laskettuun aikaan menee. Ultraaja löysi myös hiuksia meijän neitin päästä ja sanoi vielä että selkee tyttö tulossa :). Ei siis epäilystäkään enää. Huomenna olis neuvola ja ne sielä varmaan katsoo kohdunsuun tilanteen kun ultrassa eivät sitä tehneet.

Ärsyttävää. Tää sormien puutuminen ja kipu vaan pahenee. Nivelet on niin kipeet ja jäykät ettei meinaa saada sormia koukkuun. Hieronnassa kävin mut tuntu vaan pahentavan koska tulee nyt herkemmin ku aikasemmin.

Minä taas herään aina kädet nyrkissä ja niitä ei meinaa saada mitenkään auki. Sattuu! Onneksi parissa tunnissa vertyy ja kipukin yleensä hellittää jossain vaiheessa päivää.

Takaisin